رئیس پلیس راه استان گیلان:

راکبان موتورسیکلت رتبه نخست تصادفات را در استان گیلان دارند

رئیس پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه ۳۷ درصد تصادفات استان گیلان از راکبان موتورسیکلت است گفت: راکبان موتورسیکلت رتبه نخست تصادفات را در استان گیلان دارند.

راکبان موتورسیکلت رتبه نخست تصادفات را در استان گیلان دارند


به گزارش سایت خبر فوری به نقل از تسنیم ، سرهنگ محمدرضا محمد‌پور ظهر امروز در همایش بزرگ هم‌پیمانی با ایمنی‌ راه‌ها در سالن اجتماعات اداره‌کل راه و شهرسازی استان گیلان اظهار داشت: حوادث و سوانح رانندگی سومین عامل مرگ و میر کشور محسوب می‌شود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه روزانه 43 نفر در کشور بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند خاطرنشان کرد: در هر روز 912 نفر در سطح کشور به‌دلیل سوانح رانندگی مصدوم می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه آمار تلفات سوانح جاده‌ای در 8 سال گذشته بیش از 30 درصد کاهش یافته است بیان کرد: آمار تلفات سوانح جاده‌ای از 22 هزار نفر در سال 88 به 15 هزار 932 نفر کاهش یافته و این امر روندی مطلوب در کاهش تلفات سوانج رانندگی در سطح کشور محسوب می‌شود.

محمدپور با اشاره به آمار گسترده مصدومان حوادث رانندگی و با بیان اینکه در 8 سال گذشته آمار مصدومان سوانح رانندگی رو به افزایش است افزود: با توجه به کاهش آمار تلفات و فوت در سوانح رانندگی آمار مصدومان حوادث رانندگی در سطح کشور رو به افزایش است.

رئیس پلیس راه استان گیلان با تاکید بر اینکه اقدامات مطلوبی در راستای ایمنی راه‌ها و آموزش فرهنگ ترافیکی در سطح کشور انجام شده است بیان کرد: نباید به کاهش کنونی آمار تلفات سوانح رانندگی اکتفا کرد و همواره باید اقدامات در راستای کاهش حوادث و سوانح رانندگی ادامه یابد.

محمدپور با اشاره به اینکه آمار تلفات جاده‌ای از سال 88 تا سال 95 در استان گیلان بررسی شده است اظهار داشت: در 8 سال گذشت 636 نفر در حوادث و سوانح رانندگی راه‌های برون شهری استان گیلان جان خود را از دست داده‌اند.

وی مجموع آمار تلفات سوانح رانندگی برون شهری و درون شهری استان گیلان در 8 سال گذشته را 960 نفر عنوان کرد و گفت: مجموع آمار تلفات سوانح جاده‌ای برون شهری و درون شهری استان گیلان با کاهشی مطلوب سال 95 به 627 نفر رسیده است.

محمدپور با تاکید بر اینکه استان گیلان در 5 سال گذشته در حوادث رانندگی رتبه 10 کشوری را داشته است افزود: در 7 ماهه نخست سال 96 استان گیلان 362 نفر فوتی در سوانح و حوادث رانندگی داشته که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه بیشترین‌ تصادفات در استان گیلان در محور‌های فرعی رخ می‌دهند خاطرنشان کرد: آمار تخلفات حوادث و سوانح رانندگی در محورهای فرعی استان گیلان 30 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه راکبان موتورسیکلت 37 درصد کل تصادفات استان را تشکیل داده و رتبه نخست تصادفات در استان گیلان را شامل می‌شوند تصریح کرد: در 7 ماهه نخست امسال 134 نفر از راکبان موتورسیکلت در استان گیلان جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال آمار تلفات راکبان موتورسیکلت در استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 26 درصد افزایش داشته است خاطرنشان کرد: امسال تلفات عابران پیاده در حوادث رانندگی در استان گیلان 7 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راه استان گیلان سهم تصادفات عابران پیاده در استان گیلان را 22 درصد دانست و بیان کرد: 59 درصد تصادفات کل استان گیلان را دو قشر عابر پیاده و راکبان موتورسیکلت تشکیل می‌دهند که این امر نیازمند آموزش و تلاش‌های ویژه است.

محمدپور با اشاره به اینکه "مدیریت سرعت" در استان گیلان اعمال شده و دوربین‌ها و تجهیزات جدید از مهرماه امسال در برخی از محورهای شرقی و غربی استان گیلان نصب شده است افزود: با نصب دوربین‌های مذکور کاهش محسوسی را در تصادفات جاده‌ای استان گیلان شاهد بودیم.

منبع: تسنیم

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها