تاثیرگذارترین عکس‌های دفاع مقدس کدام هستند؟ + تصاویر

تصاویری که در دوران دفاع مقدس ثبت شده اند جلوه‌های ماندگاری را در تاریخ کشورمان رقم زدند.

تاثیرگذارترین عکس‌های دفاع مقدس کدام هستند؟ + تصاویر

دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس جلوه‌های خوبی از وحدت و ایثار را ایجاد کرد. این جلوه‌ها از چندین راه به مردم عرضه شد که یکی از این راه‌ها ثبت تصاویر و عکس‌های مختلف از این جلوه‌ها بود.

عکاسان بسیاری در دوران دفاع مقدس فعالیت کردند و با فعالیت‌های خود جلوه‌های مهمی از ایثار و شهادت و همچنین همدلی نیرو‌ها و رزمندگان ارتشی و سپاهی را به مردم نشان دادند که نشان از وحدت آن‌ها در برابر دشمنان داشت. برخی از این تصاویر به قدری تاثیرگذار و ماندگار هستند که هنوز هم تازگی و طراوت دارند و همان حس را به مخاطب القا می‌کنند.‌ در این گزارش می‌خواهیم چند قاب از این تصاویر ماندگار را با همدیگر مرور کنیم.

تاثیرگذارترین عکس‌های دفاع مقدس کدام هستند؟ + تصاویر

تصویری از یک رزمنده گلگون کفن

تصویر تکان دهنده‌ای احسان رجبی از شهید امیر حاج امینی ثبت کرده تمثالی است که تا همیشه نماد شهادت باقی خواهد ماند.

تاثیرگذارترین عکس‌های دفاع مقدس کدام هستند؟ + تصاویر

جلوه تمام نمای دفاع مقدس در یک قاب ماندگار

تصویری که محمد فرنود از رزمندگان در حال اعزام به جبهه ثبت کرده بیش از سایر عکس‌های دفاع مقدس دیده شده است. این تصویر قابی مختصر از حماسه بزرگ مردانی است که تنها یک قدم با شهادت فاصله داشتند در واقع این عکس تمام دفاع مقدس است.

تاثیرگذارترین عکس‌های دفاع مقدس کدام هستند؟ + تصاویر

آرامش ابدی پدر و پسر در آغوش یکدیگر

قابی که احمد ناطقی از حلبچه ثبت کرد زبان گویای یکی از تلخ‌ترین فاجعه‌های قرن است. در این تصویر که مربوط به بمباران شیمیایی در حلبچه است یک پدر در حالی که فرزندش را در آغوش خود گرفته در گوشه‌ای آرام گرفته و به خواب ابدی فرورفته است.

تاثیرگذارترین عکس‌های دفاع مقدس کدام هستند؟ + تصاویر

مقاومت در برابر دشمن با ساده‌ترین سلاح

زیباترین عکس جنگی کاوه گلستان ساده است تصویری از یک رزمنده خود را به سمت پایین خاکریز انداخته تا گلوله توپ دشمن به او برخورد نکند، اما همین تصویر ساده یک داستان طولانی دارد. داستان بزرگ و غرور آمیز از مردمی که با دست خالی می‌جنگیدند، از مردمی که باختن را هرگز بلد نبودند.

تاثیرگذارترین عکس‌های دفاع مقدس کدام هستند؟ + تصاویر

همنوایی دود و خاک و آتش در نبردی خون‌بار

عکس زیبایی که کاظم اخوان در دفاع مقدس ثبت کرده شبیه یک شعر کوتاه است. این قاب نشان‌دهنده همه آن چیزی است که از یک نبرد طولانی و خون‌باربه جای مانده؛ یعنی همنوایی دود و خاک و آتش در پس زمینه کلاه خود‌هایی که دیگر هرگز پوشیده نخواهد شد.

تاثیرگذارترین عکس‌های دفاع مقدس کدام هستند؟ + تصاویر

مقاومت در خونین شهر

عکس تکان‌دهنده بهرام محمدیان فر یکی دیگر از قاب‌های ماندگار جنگ تحمیلی است. روایتی کوتاه، اما پیچیده از مقاومت مردم ایران در لحظاتی که خرمشهر داشت تبدیل می‌شد به خونین شهر. این تصویر یکی از بزرگ‌ترین ارزش‌ها را نشان می‌دهد که همان ایستادگی است.

تاثیرگذارترین عکس‌های دفاع مقدس کدام هستند؟ + تصاویر

تصویری از یک جانباز در حال حرکت به سوی خط مقدم

نمایی از یک جانباز که دوش به دوش باقی همرزمانش به سوی خط مقدم حرکت می‌کند. درست پیش از شهادتش. این تصویر از کمال الدین شاهرخ نمای کامل از ملتی است که زخم خورد، اما از پای ننشست.

تاثیرگذارترین عکس‌های دفاع مقدس کدام هستند؟ + تصاویر

تصویری از سیراب کردن یک رزمنده مجروح

عکس زیبای اسماعیل داوری یکی از تاثیرگذارترین شمایل‌های دفاع مقدس است که در آن یکی از نیرو‌های لشکر ۳۰ گرگان همرزم مجروحش را سیراب می‌کند. فیگور آدم‌های داخل عکس دقیقا همانند چیزی است که در نقاشی‌های قدیمی مشاهده می‌کنیم، لحظه که بدن‌ها و صورت‌ها صحبت می‌کنند.

تاثیرگذارترین عکس‌های دفاع مقدس کدام هستند؟ + تصاویر

تصویر از نماز وحدت فرماندهان ارتش و سپاه از امیر علی جوادیان

تصویر از نماز وحدت فرماندهان ارتش و سپاه که امیر علی جوادیان آن را ثبت و ضبط کرده است. این تصویر نماد تمام آن ارزش‌هایی است که در سال‌های جنگ بزرگترین پیروزی‌ها را برای نیرو‌های ایرانی به ارمغان آورد. ارزش‌هایی مانند همراهی، همدلی، وحدت و پیوند با ملکوت، البته همه این ارزش‌ها در سایه یک رهبر مطمئن و مقتدر مانند امام خمینی (ره) به دست آمد.

تاثیرگذارترین عکس‌های دفاع مقدس کدام هستند؟ + تصاویر

مجموعه تصاویر تکان دهنده علی فریدونی از عملیات رمضان

علی فریدونی در یکی از این تصاویر صبح روز بعد از آغاز عملیات رمضان را نشان می‌دهد. در یکی از این تصاویر می‌توان پیکر‌های مطهر حدود ۲۰ تن از شهدای جوان دفاع مقدس را مشاهده کرد که شب قبل از آن به صورت داوطلبانه بر روی میدان میدان رفتند تا معبر و راه رزمندگان برای حضور در عملیات را باز کنند. این تصویر در هیچ جنگ دیگری ثبت نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • عباس
    0

    مسئولین از بالا تا پائین این عکسها رو ببینید.خجالت بکشند

    نظرات شما -
    • علی
      0

      بله این شهدا خون وجان دادند تا من وشما ها الان راحت زندگی کنیم روحشان شاد

    • یک پسر دانشجوی phd
      0

      مگه مسئولین شهید دادند که درک کنند برخی از مسئولین دزد از نام شهید نردبانی برای دزدی ومقام زدگی و.. درست کردند شهدا شهید وطن مردم اسلام وعزت ایرانند نه شهید دزدی اختلاس تبعیض و گند کاریشون وهمیشه فداکاریشون در قلب انسانهای ازاده زنده ست

  • سعید
    0

    به نام‌پروردگار آسمانها و زمین و هرچه که میان آندوست.ما که برا نسله امروزیم و شایدم خودم تو داستان ها میشنوم طرف جانش رو میداد تا راه رو باز کنه با رفتن رو مین باور کردنش برام سخت بود ولی اون تصویر آخری کلی حالم رو دگرگون کرد . اصلا دولت و حکومت مقصر از بالا تا پایین ولی خودمون چی . یه تلنگر به خودمون بزنیم . ببینیم خودمون چکاره ایم. تحریمیم قبول ببینیم ولی حاضریم خودمون به خودمون رحم کنیم و نخوایم فشار تحریم رو روهمدیگه بندازیم.

  • هومن
    0

    واقعا اینا رفتن تا مملکت به این وصع برسه ،مسئولین از شهدا خجالت بکشن

  • فهیم
    0

    سلام و درود خداوند و فرشتگان و کائنات بر مردان مرد روزگار. مردانی که از همه لذات زود گذر دنیا گذشتند و متاع اندک آن را با رضوان خدا مبادله نمودند. درود بر غیرت و شرفتان ، ای راست قامتان جاویدان تاریخ...

  • منصور
    0

    این عزیزان خونشان رادادندتادرکشورعدالت اجراشودولی افسوس

  • شهدای فکه
    0

    الهی بمیرم من چندتا از این لاله ها رو با چشم دیدم ، فقط برای این میسوزم که این عزیزان اینگونه جان دادند تا یه عده ای در لواسان کاخ ویلا بسازند تف بر شرف اونایی که خون این عزیزان را نادیده میگیرند و دست به هر فسادی میزنند ، ولی باورکنید کلام الله حق است و فساد کنندگان به سزای اعمالشون خواهند رسید ، بعضی ها رو همین حالا داریم می بینیم با چه ذللتی دارند جواب پس میدن !!

    نظرات شما -
    • یک پسر دانشجوی phd
      0

      همه مون از دزدی واختلاس وبی مسئولیتی خسته شدیم امیدوارم این دزدا به سزای عملشون که روزی هزار بار اعدامه برسن

  • محمد
    0

    خودم را قربون آن بند پوتین هاتون میکنم ای دلاورانی که فقط به خاطر ما و مملکت و دینمان از جان عزیزتان خالصانه گذشتید ، آه و صد آه خدایا به خودت شکایت میکنم چرا اینقدر فاصله با شهدای جان برکف داریم چرا چرا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • داود
    0

    شيرمرداني كه جونشون رو دادن براي ارمانشون و ايران ، مديونشون هستيم مسئوليني كه موندن و هيچوقت از دزدي سير نميشن

  • رامین
    0

    جوانانی که پرپر شدند برای وطن حالا وطن ما ببینید دست چه کسانی است که میخورند و چپاول میکنند و میبرند و ذره ای هم دلشان برای مردم این وطن نمی تپد.

  • ناشناس
    0

    من عاشق اون عکس اولم.همیشه ازمدرسه این عکسو میبینم منقلبم میکنه.شهیدعزیز برام دعاکن.

  • حمید
    0

    سلام واقعا خجالت داره یکی ویلا می‌سازه یکی آقازاده میشه یکی به کانادا میره میخوام بدونم دنیا چه ارزشی داره اول آخر همه میمیریم تورا خدا از خواب غفلت بیدارشید مگر اینها به خاطرخدا وراحتی وآسایش ما نرفتند دزدی بسه نان حرام به زن وبچه ندین بازم میگم تا دیر نشده به خودتان بیاید خدا شمارا خواهد بخشید

  • یک پسر دانشجوی phd
    0

    عکسها واقعا تاثیر گذاره انگار با ادم حرف میزنند واینکه همه ما روزی میمیریم پس چه زیباست که عزتمندانه بمیریم واقعا جنگ یک تراژدی بدیست امیدوارم هیچ وقت اتفاق نیفته هر چند جنگیدن برای دفاع از وطن ومردمان سرزمین وطنی همواره یک واجب به شمار میره وامری مقدس است

  • کاربر ناشناس
    0

    هیچ نسلی شما رافراموش نخواهد کرد

  • کاربر ناشناس
    0

    رزمنده ای اهل تبریز که داشت غرق میشد فراموش شده

  • مریم
    0

    سلام اینها شهید واقعی هستن که جانشون در راه وطن وناموسمان دادن سر جانمان فدای این شهیدان عزیز که نامشان همیشه جاودان است

  • حسین
    0

    این جانفشانی ها میراث تاریخی ایران هستند ، جای کار بسیار دارد حفظ این ارزش های ماندگار در این سرزمین

  • حمید
    0

    باسلام واقعا" این عزیزان جانفشانی کردند ودرزمان حال نیز مدافعان حرم بد به حال ما و بدتر مسئولین بی کفایت که در مناصب مختلف ارگان نظام خواسته وناخواسته به این کشور وشهیدان خیانت می کنند!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها