همتی در بدون تعارف توضیح داد؛

دلار ۲۴ هزارتومانی بی ربط و غیر واقعی/ ۲۵۰صادرکننده متخلف معرفی‌شده به قوه قضائیه چه کسانی بودند؟

رئیس بانک مرکزی گفت: نرخ فعلی ارز یعنی ۲۴ هزار تومان کاملاً بی ربط و غیر واقعی بوده و قیمت واقعی ارز پایین‌تر از این حرف‌هاست.

دلار ۲۴ هزارتومانی بی ربط و غیر واقعی/ ۲۵۰صادرکننده متخلف معرفی‌شده به قوه قضائیه چه کسانی بودند؟

عبدالناصر همتی در برنامه بدون تعارف خبر ۲۰:۳۰ شبکه دو همزمان با سالگرد تأسیس بانک مرکزی اظهار کرد: سال ۹۷ برای ارز التهابات زیادی ایجاد شد که مدیریت کردیم، بنده همان آدم هستم. تا آبان شرایط خوب بود، اما دو، سه اتفاق بازار را بر هم زد.

وی افزود: حوادث آبان و کرونا، کار دست سیستم تجاری داد و نتوانستیم درآمد ارزی داشته باشیم. مرز‌ها بسته شد و تجار با مشکل مواجه شدند. بالاخره عوامل سیاسی و امنیتی هم بی اثر در تغییر نرخ ارز نبود.

همتی گفت: اقدامات زیادی انجام داده ایم که در روز‌های آینده مشخص خواهد شد، به مردم می‌گویم که نرخ ارز این چیزی که می‌بینید نیست. نرخ ۲۴ هزار تومان کاملاً بی ربط است.

وی ادامه داد: برخی‌ برای دریافت ارز خارج از نوبت، دریافت وام سهل الوصول با ما بسیار کلنجار رفته اند. تمام تلاشم برای کاهش نرخ ارز است، اما کار تنها به دست بانک مرکزی عملیاتی نمی‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی به کمک رسانی قوه قضائیه و نهاد‌های نظارتی برای کاهش نرخ ارز اشاره کرد و گفت: عوامل سیاسی و امنیتی بر می گردد به افرادی که با نرخ های خارج از ایران، قصد برهم زدن بازار ارز را دارند.

وی ادامه داد: دستگاه های نظارتی قول داده اند که با اخلال گران بازار ارز برخورد جدی کنند که کارهایی هم انجام می شود.

همتی تأکید کرد: ارزی که دولت فروخته و به بانک مرکزی تحویل می دهد با نرخ ۴۲۰۰ تومان است. این که می گویند دولت نرخ را گران می کند تا درآمد کسب کند اصلاً ممکن نیست و واقعیت ندارد.

وی بیان کرد: صادرکنندگان متخلف که ۲۵۰ نفر بودند و به قوه قضائیه معرفی شدند تولید کننده نبودند و حتی یک دلار هم بازنگردانده بودند.

همتی تأکید کرد: بارها به مدیران بانکی تأکید کرده ام که برای وام‌های خُرد سختگیری نکنند.

وی افزود: بحث حذف چهار صفر از پول ملی در مجلس نهایی شد که ما هم برای چاپ اسکناس ۴ صفر را کمرنگ تر چاپ می کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی ابراز کرد: برای سفارش و باند بازی با بنده تماس های بسیاری گرفته می شود ولی بنده عهد کردم کاری انجام ندهم که امتیاز تلقی شود.

همتی گفت: کار در صداوسیما را بهتر از بانک مرکزی می دانم.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به نوسانات بازار گفت: به نوسانات ارزی کوتاه مدت توجه نکنید برنامه های بلند مدت ثبات ایجاد می کند.

همتی با اشاره به اهمیت ویژه معیشت مردم و فشار وارده در این شرایط اظهار کرد: از تمام مسئولان درخواست می کنم از صحبت های خود دست بردارند و به وعده ها عمل کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ارمین
    0

    حتما منظورشون ۲۳۹۰۰ تومانه .

  • بهلول
    0

    عبدالناصر فقط نگاه کن برای چی حقوق میگیری برای گرانی ارز شاید نفعی دارد.

  • مورخ
    0

    ار وقتی که ایشون به این سمت منصوب شده تابه حال همیشه همین وعده های سر خرمن را تکرارکرده واقعا خودش خجالت نمیکشه؟

  • ...
    0

    يعني چه كه قيمت دلار غير واقعي است . واقعيت اينست كه يخچال ١٥ ميليوني را كه چند ماه قبل ميخواستم براي جهيزيه دخترم بخرم . الان بايد با قيمت ٥٠ ميليون تهيه كنم . چون ميگن دلار بالا رفته ! آن وقت شما ميگوييد غير واقعي ست . پس قيمتها را به همان يكي دوسال پيش برگردانيد بعد حرف بيخود بزنيد.

  • حمید رضا
    0

    سال دیگه این موقع هااا....... اقای همتی ....... سخنگوی دستگاه قضا علی برکت الله ما عادت داریم جناب همتی بعد از چند وقت مدیر یک مجموعه بزرگ پاش به دستگاه قضا باز شه. ۲۰ میلیون تومان از بانک انصار داریم وام میگیریم ۲ تا ضامن .چهل میلیون سفته ، ضامن ها چک جدید صیادی . پشت چک هم رو امضا کنن ، سفته ها رو امضا کنن!! احسن بر این بانکداری بدون ربا فقط مونده جناب همتی بهمون بگن با ضامن ها باید وصلت کار بشین. برو اقا برو بسه دیگه

  • ناشناس
    0

    آقای همتی درست میگوید ما منظورش را خوب متوجه نشدیم. منظور آقای همتی به قیمت دلار ۴۰ تومان فکر میکند البته بعد از حذف ۴ صفر پس ۲۴۰۰۰ تومان خیلی زیاد است

  • یه نفر
    0

    زمانیکه دلار 7000تومن شد همینو میگفتید زمانیکه دلار رسید به 10000تومن هم همینو گفتید رسید به 15000 و بعد هم 20000 باز تکرار کردید!!!.واقعا خودتون از این حرفهای به دردنخور خسته نشدید؟! شما مسئولید که کار انجام بدید نه اینکه همش حرف بزنید!!!

  • ناشناس
    0

    کلا واقعیت اقتصادی تو ایران اسلامی وجود داره اصلا معنا ومفهومی هم داره هرکی به هرکیه

  • ناشناس
    0

    برادر محترم چرا فرافکنی می کنید اول چرا به عدد ۲۵۰ متخلف رسیده اید وحالا به ناچار اعلام کرده اید دوم مسئولی که نمی تواند پیش بینی کند چرا مسئولیت قبول می کند سوم مردم گوششان پر از این حرفهااست گرانی جان به لبمان کرده متوجه هستین که این حرفها به درد نمی خورد به جیبمان نگاه می کنیم

  • حسینی
    0

    حالا مگر کرونا پایان یافته وتجارت خارجی رونق گرفته که وعده سر خرمن می دهید الان که وضع تجارت خارجی وکرونا بد تر شده است ، سه روز ارز به بازار عرضه می کنید عده ای شکم گنده وسیر انها را می خرند باز روزاز نو و روزی از نو ،تجربه نشان داده این کارهای سنبلی جواب نمی دهد ،حلال همه مشکلات اقتصاد مقاومتی وگرایش عملی به تولید و سپس بالا بردن میزان عرضه در مقابل تقاضا. اقای محترم همین الان میلیاردها پول تصنعی وبا هدف واسطه گری رفته در بورس بدون اینکه به تولید تزریق شود ایا این چند برابر کردن مصنوعی سپرده های بورسی به افزایش نقدینگی وسپس تورم منتج نمی شود؟ معنی ندارد اقای x یکصد میلیون در بورس بگذارد دوهفته بعد صاحب سیصد هزار تومان شود ؟ به هر صورت دانسته یا ندانسته کشور را به سمت سقوط اقتصادی می برید . چون مدل فعالیت بورسی در هیچ کجای دنیا نیست .افراد به سودهای کلان واسطه گری عادت می دهید بعدها هیچ کس به کم و در امد ناچیز حاصل از تولید قانع نیست .

  • ن
    0

    یکی دو روز پیش در سکوت خبری یک هواپیما از ونزوئلا در تهران به زمین نشست وعده هایی که از چند روز روز صحبت میکند به این هواپیما مربوط میشود

  • حاج
    0

    آقا جون،مافقط موندیم شماها با چه رویی سخنرانی میکنید؟ عمو میخوام بدونم خجالت هم نمیکشید؟؟ همتون دستتون تو یه کاسه ست. لعنت خدا برانگلیس

    نظرات شما -
    • بهلول
      0

      واقعأمیگن چرچیلی راست میگن ریشه ایران دارن میخشکنن این انگلیسیها میبینی درسکوت کارخودشونو انجام میدن.تقریبأاز دوره صفوی شروع کردن.لعنت برانگلیس.

  • کاربر ناشناس
    0

    دائم حرف بیهوده و بی پشتوانه

  • کاربر ناشناس
    0

    دست رو دست میگذارید و بعد از روزگار سیاهی از خواب بیدار میشوید قیمت دلار را ببینید

  • ناشناس
    0

    چرت وپرت باز هم مثل همیشه

  • مالباخته سایپا دیزل
    0

    اقای همتی حرفی راکه توی ۲۰۳۰ زدی داغ مردم را زیا کردی همه این حرفا رو به تو میزنن به این سایتها نگاه گن راه خودت را پیدا میکنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها