بازیگر «خط باریک قرمز» از حبس آزاد شد/ یک قدردانی از تئاتری‌ها

کارگردان مستند داستانی «خط باریک قرمز» در مراسم اکران ویژه این فیلم که چهارشنبه پانزدهم مرداد ماه در سینما فرهنگ برگزار شد، از آزادی بازیگر این فیلم از زندان خبر داد.

بازیگر «خط باریک قرمز» از حبس آزاد شد/ یک قدردانی از تئاتری‌ها

به گزارش خبر فوری به نقل از روابط عمومی فیلم، مراسم اکران ویژه مستند داستانی «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست و تهیه کنندگی نگار اسکندرفر و فرزاد خوشدست که به تازگی اکران خود را در سینماهای «هنروتجربه» آغاز کرده است، چهارشنبه شب ۱۵ مردادماه در سینما فرهنگ برگزار شد.

در این مراسم جعفر صانعی مقدم مدیرعامل موسسه «هنروتجربه»، مجتبی بهزادیان مدیر سینما فرهنگ، رها فریدی، پیمان حقانی، یوسف کارگر، ایرج نیکپور، پریوش جاوید، هومن نوروزی، فرزاد خوشدست و توماج دانش بهزادی بازیگر این فیلم حضور داشتند.

پیگیرهای مداومی که سرانجامش آزادی بود

فرزاد خوشدست کارگردان و یکی از تهیه کنندگان این فیلم پیش از اکران «خط باریک قرمز» در سخنانی عنوان کرد: از همه کسانی که با وجود شرایط این روزها در این اکران شرکت کرده‌اند، تشکر می‌کنم. من قصد دارم فقط یک نکته مهم را اینجا ذکر کنم. در «خط باریک قرمز» علاوه بر بازیگران، بچه‌های کانون اصلاح تربیت نیز حضور داشتند. این در حالی بود که سال گذشته در زمان جشنواره جهانی فجر به من اعلام کردند که حکم قصاص میلاد آمده است. در این شرایط بود که ما ۱۳ ماه پیگیری کردیم تا اینکه میلاد اول خردادماه امسال آزاد شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از بچه‌های فیلم که در کانون هنوز در حبس بود با نام مهدی قبل از عید به دلیل شیوع ویروس کرونا از سوی زندان به مرخصی آمد و زمانی که من با پدر و مادر مهدی صحبت کردم، می‌گفتند دیگر نمی‌توانیم یک سال و نیم دیگر دوری فرزند خود را تحمل کنیم. من از آن زمان پیگیر آزادی مهدی بودم و دوستان در قوه قضاییه به ویژه قاضی محمد شهریاری معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی قوه قضاییه در این مسیر بسیار به من کمک کردند.

کارگردان «خط باریک قرمز» با اعلام این خبر که حکم آزادی مهدی آمده است، بیان کرد: یکسال و نیم باقی مانده از حبس مهدی به گفته دوستان قوه قضاییه به دلیل حضور درخشان‌اش در فیلم «خط باریک قرمز» و تغییر رفتارش بعد از این فیلم، بخشیده شد. در واقع یکی از جوایزی را که من برای فیلم گرفته‌ام، از سوی داوران و کارشناسان قوه قضاییه بوده و بسیار خوشحال هستم که این اتفاق و رضایت افتاده است.

روایت پدر «مهدی» از آزادی فرزندی که بازیگری را دوست داشت

مهدی بازیگر فیلم «خط باریک قرمز» که برای دیدن این فیلم همراه پدرش آمده بود، با بیان اینکه بسیار از اکران این فیلم خوشحال است، درباره تجربه حضور خود در خط باریک قرمز اظهار کرد: حس بسیار خوبی داشتم زمانی که در این فیلم بازی می‌کردم چراکه من از بچگی به بازیگری علاقه داشتم.

پدر مهدی نیز در ادامه در سخنانی گفت: زمانی که بچه‌ها نمایش را اجرا کردند، خود من به شخصه فکر می‌کردم نمایش برای آن‌ها گذرا باشد اما خود من از این همه بزرگی کار تعجب کردم. مهدی از زمانی که در این کار حضور پیدا کرد در نوع رفتار، نحوه صحبت کردن و برخوردش با من و مادرش تغییر ایجاد شد.

وی افزود: من بسیار از فرزاد خوشدست بابت زحماتی که در این دو تا سه سال اخیر کشیده است، تشکر می‌کنم و از خدا می‌خواهم به هر آنچه که می‌خواهد برسد. خود من آنقدر که از نجات و آزادی میلاد دیگر بازیگر این فیلم خوشحال شدم شاید از آزادی پسرم آن قدر خوشحال نشده باشم.

بازیگر «خط باریک قرمز» از حبس آزاد شد/ یک قدردانی از تئاتری‌ها

اکرانی که به تئاتری‌ها تقدیم شد

کارگردان «خط باریک قرمز» در پایان عنوان کرد: اکران امشب این فیلم را به اهالی تئاتر تقدیم می‌کنم. اهالی تئاتر این روزها به دلیل کرونا شرایط سختی را می‌گذارند و خانه‌نشین شده‌اند. امیدوارم به آنها توجه و مشکلاتشان برطرف شود. سرزمینی که تئاتر و هنرنمایش داشته باشد قطعاً جای زیباتری برای زندگی است.

در «خط باریک قرمز»، توماج دانش بهزادی در کنار فرهاد اصلانی، هنگامه قاضیانی، امیر دژاکام، افشین هاشمی، آرش آبسالان، یاسر خاسب و همراهی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت حضور دارند.

این مستند داستانی در آخرین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر برنده جایزه نت‌پک (شبکه توسعه سینمای آسیا اقیانوسیه) شد و نماینده سینمای مستند ایران در آخرین دوره جوایز آسیا پاسیفیک بود و همچنین برنده چهار جایزه در سینماحقیقت و فیلم منتخب جشنواره پوسان نیز است.

«خط باریک قرمز» داستان یک گروه مجرم نوجوان در یک زندان است که با کمک چند مربی بازیگری تصمیم می‌گیرند یک نمایش را روی صحنه ببرند و ناگفته‌های زندگی خود را از این طریق بیان کنند تا اگر این نمایش موفق بود به این بهانه و برای اجرا در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از زندان خارج شوند، اما تعدادی از آنها برای روز اجرا، نقشه فرار می‌کشند.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها