تقی پور در گفت و گو با خبرفوری:

بحث فیلترنیگ تلگرام در شورای عالی فضای مجازی مطرح نیست/باید به فکر راهکار اساسی باشیم

عضو شورای عالی فضای مجازی از عدم فیلتر شدن تلگرام خبر داد.

بحث فیلترنیگ تلگرام در شورای عالی فضای مجازی مطرح نیست/باید به فکر راهکار اساسی باشیم

رضا تقی پور عضو شورای عالی فضای مجازی در گفت و‌ گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری با بیان اینکه بحثی پیرامون فیلترینگ تلگرام در شورای عالی فضای مجازی مطرح نشده است اظهارکرد: اینکه عده ای در یک مقطع و‌ یا فواصل زمانی متعدد بحث فلیتر کردن تلگرام را مطرح میکنند کنند صحبت درستی نیست اما بدون شک باید راهکار مناسبی در جهت مقابله با کانال های ضدارزشی و اخلاقی در تلگرام فراهم شود.

وی افزود: تلگرام یک برنامه کاربردی در عرصه فضای مجازی محسوب می شود که دارای مزایا و به تبع معایبی است که نمی توان آن را انکار کرد ولی اینکه ما بخواهیم به دلیل ناتوانی خود این نرم افزار را فیلتر کنیم راهکار درستی نیست.

عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: واقعیت این است که متاسفانه ما در کشورمان در جهت تهیه برنامه پیام رسان مشابهه تلگرام دارای ضعف هستیم از این رو بهتر است به جای فیلتر کردن برنامه ها خارجی در جهت تقویت راهکارهای داخلی وارد عمل شویم.

تقی پور تاکید کرد: در حال حاضر تلگرام به عنوان یک برنامه پیام رسان جایگاه خود را در بین عموم مردم ایران کسب کرده و‌ ما تنها با تهیه برنامه های مشابهه می توانیم از مقبولیت و‌ محبوبیت آن بکاهیم که این امکان در حال حاضر برایمان مقدور نیست.

وی تصریح کرد: امیدوارم با حمایت دولت و ارگان های مربوط ایران نیز بتواند در جهت تولید برنامه های پیام رسان و نرم افزارهای کاربردی که از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار هستند به خودکفایی دست پیدا کند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها