قنبري در گفت و گو با خبرفوري:

فيلتر كردن برنامه هاي مجازي راهكار قابل قبولي نيست/تلگرام در بين مردم مقبوليت دارد

يك فعال سياسي اصلاح طلب گفت: محدود كردن برنامه هاي مجازي در كشورمان راهكار درستي براي مقابله با تهاجم فرهنگي نيست.

فيلتر كردن برنامه هاي مجازي راهكار قابل قبولي نيست/تلگرام در بين مردم مقبوليت دارد

داريوش قنبري فعال سياسي اصلاح طلب در گفت و گو با خبرنگار سياسي سايت خبرفوري درباره اينكه راهكارهايي چون فيلترينگ در مقطع فعلي كه جهان به عرصه مجازي تبديل شده است اقدام مناسبي نيست اظهار كرد: فيلتر تلگرام و يا هربرنامه و نرم افزاري كه مورد مقبوليت مردم است بدون شک توصیه نمی شود.

وي تصريح كرد: در طي يك سال و نيم گذشته از عمر برنامه تلگرام در كشورمان شاهد بوديم كه بسياري از جوانان با استفاده از اين نرم افزار در جهت ايجاد شغل و يا فروش اجناس خود وارد عمل شدند و در اين زمينه رويكردهاي خوبي حاصل شده است از اين به طورحتم فيلتر كردن تلگرام علاوه بر نقدهاي عمومي موجبات ضرر اقتصادي را در كشورمان فراهم مي كند.

اين فعال سياسي اصلاح طلب گفت: اين خوب است كه ما در كشورمان يك نرم افزار قوي به مانند تلگرام داشته باشيم ولي در شرايط فعلي كه اين بستر فراهم نيست نبايد فرصت هاي ديگر را نيز از بين برد.

قنبري خاطرنشان كرد: طبق اطلاعات بنده از نظر نظارتي نيز بسترهاي خوبي ميان ايران و روسيه براي مقابله با كانال هاي غيراخلاقي و البته مغاير با اصول ايران فراهم شده است از اين رو ديگر لزومي براي مقابله با برنامه تلگرام وجود ندارد.

وي تصريح كرد: بهتر است در كنار حفظ برنامه تلگرام در كشورمان همكاري متقابلي بين ايران و روسيه در جهت ايجاد نرم افزارهاي مشابه صورت گيرد چرا كه در دنياي امروز بدون شك نداشتن يك برنامه و نرم افزار ارتباطي نقص بزرگي محسوب مي شود.

اين فعال سياسي اصلاح طلب اظهار كرد: مسئولان و دوستانمان در عرصه ارتباطات به خوبي به اهميت فضاي مجازي و نرم افزارهاي مربوط به آن آگاه هستند از اين بدون شك مي دانند كه فيلترينگ تلگرام عواقب بسياري را درپي خواهد داشت كه جبران آنها سخت است از اين رو بهتر است به فكر تدبير ديگري چون تقويت سازوكارهاي داخلي باشند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها