واکنش‌های بین المللی به انفجار شدید بیروت

در پی انفجار شدیدی که در بندر بیروت رخ داد و ده‌ها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشت، مقامات مختلف با مسئولان و مردم لبنان ابراز همدردی کردند.

واکنش‌های بین المللی به انفجار شدید بیروت

سعد حریری ، نخست وزیر سابق لبنان در واکنش به انفجار بیروت گفت، طوفانی که به بیروت ضربه زد، خون در دل‌ها انداخته است. از همگان خواسته می‌شود که به بیروت یاری رسانده و با مردمانش همبستگی کنند.

وی ادامه داد: میزان خسارت‌ها بیشتر از آن است که قابل توصیف باشد، خسارت بزرگ‌تر، کشته و زخمی شدن ده‌ها تن است. از خداوند می‌خواهیم که پایتخت ما و مردم ما را از هر شر و بدی محفوظ بدارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: ما آماده ارائه کمک به لبنان هستیم و عمیقاً به خانواده‌های قربانیان این انفجار تسلیت می‌گوییم.

در همین حال، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر آمادگی کشورش برای ارائه "هرگونه کمک ممکن" به لبنان در پی این انفجار تاکید کرد.

وی گفت: ما به تمامی افراد آسیب دیده خالصانه تسلیت می‌گوییم.

ژان ایو لودریان ، وزیر خارجه فرانسه نیز گفت که کشورش در کنار لبنان ایستاده است و آماده کمک به این کشور در پی وقوع انفجار در بیروت است.

در همین راستا، بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس از آمادگی کشورش برای کمک به لبنان خبر داد.

جانسون در توئیتی نوشت: تصاویر، ویدئوها از بیروت بُهت ایجاد می‌کرد و تمام اندیشه و دعای من با کسانی است که در این حادثه هولناک آسیب دیده‌اند.

وی ادامه داد: انگلیس آماده کمک کردن به تمامی روش‌های ممکن از جمله کمک به شهروندان انگلیسی آسیب دیده است.

در همین حال، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با میشل عون، همتای لبنانی خود، کشته شدن شماری از شهروندان لبنانی در پی انفجار بندر بیروت را تسلیت گفت و برای مجروحان نیز آرزوی شفای عاجل کرد.

اردوغان تصریح کرد که ترکیه آماده ارائه کمک به لبنان در زمینه‌های مختلف و در رأس آن امور بهداشتی است.

همزمان، عبدالفتاح سیسی ، رئیس جمهوری مصر در واکنش به انفجار بیروت، به برادران در دولت و ملت لبنان تسلیت گفت و و از خداوند متعال برای مجروحان شفای عاجل و برای خانواده‌های قربانیان صبر مسألت کرد.

وزارت خارجه مصر نیز نسبت به انفجار بیروت نگرانی شدید خود را ابراز کرده و تاکید نمود: قاهره با دقت جزئیات این رخداد را دنبال می‌کند و تماس‌های لازم را با مسئولان لبنانی خواهد داشت. ما در حال بررسی این امر هستیم که در این شرایط حساس چگونه به لبنان کمک کنیم.

در همین حال، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر آمادگی و همبستگی فلسطین با رهبری و ملت لبنان در پی این انفجار تاکید کرد.

وی از جانب خود و به نمایندگی از ملت فلسطین بر آمادگی جهت ارائه هرگونه کمک مطلوبی به برادران لبنانی تاکید کرد.

از سوی دیگر، تمیم بن حمد آل ثانی ، امیر قطر تماس تلفنی را با رئیس جمهور لبنان برقرار کرد و دستور فرستادن بیمارستان‌های صحرایی را به بیروت داد.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن نیز اعلام کرد که با شربل وهبه، همتای لبنانی خود تماس گرفته و تسلیت امان به دلیل این انفجار فاجعه بار را انتقال داده است.

رئیس جمهور تونس نیز به همتای لبنانی خود پیام تسلیت و همبستگی با لبنان را در پی این انفجار فرستاد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز با ابراز همدردی با مردم لبنان در پی وقوع انفجار مهیب در بیروت، آمادگی بغداد را برای کمک به لبنان ابراز کرد.

در همین راستا، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی توئیتری نوشت: با نگرانی شدید پیامدهای انفجارهایی که بیروت را لرزاند و قربانیان بسیار و خرابی‌های گسترده به بار آورد پیگیری می‌کنیم. ضمن ابراز تسلیت و هم‌دردی با دولت و ملت لبنان و خانواده‌های قربانیان از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که در کنار لبنان بایستد و در این شرایط سخت به یاری‌اش بشتابد.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق نیز با انتشار توئیتی در واکنش به انفجار بیروت، اعلام کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم که بیروت عزیز را از هر شر و بدی محفوظ بدارد.

گردان‌های حزب الله عراق نیز تاکید کردند: ما از مردم عراق می‌خواهیم تا کمپین بزرگی را برای حمایت‌های مادی و مادی به لبنان اآغاز کنند. ما به مردم لبنان به دلیل این فاجعه تسلیت می‌گوییم.

سفارت عربستان در بیروت نیز از اتباع سعودی در لبنان خواست تا در پی این انفجار، احتیاط پیشه کنند و در منازل خود بمانند.

نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز به ملت لبنان تسلیت گفته و بر ایستادگی و همبستگی با ملت برادر لبنان در این لحظات دشوار تاکید کرد.

شورای همکاری خلیج فارس نیز با لبنان و مردم این کشور در این مصیبت اعلام همبستگی و تاکید کرد که با نگرانی، پیامدهای این انفجار را دنبال می‌کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ایرانی
    0

    آخیششششششششششششششش

    نظرات شما -
    • حشاشین
      0

      اسم ایرانی شرف داره روی آدم بی شرفی مثل تو نباید باشه

    • سورن
      0

      خجالت بکش نامرد

    • شینوبی
      0

      حیف اون اسم که رو خودت گذاشتی بی وجدان بی غیرت

  • داروغه
    0

    هزینه بازسازی یو کی باید حالا بده فکر میکنید ؟

    نظرات شما -
    • امین
      0

      تو یک ریال هم کمک نکن،نمیری یکدفعه گدا گشنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها