ظرفیت های فرهنگی خوبی بین ارمنستان و لاهیجان وجود دارد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان گفت: با توجه به تعاملات خوبی که بین گیلان و ارمنستان ایجاد شده، شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

ظرفیت های فرهنگی خوبی بین ارمنستان و لاهیجان وجود دارد


به گزارش سایت خبر فوری ، سید کاظم سجادی در دیدار با شهردار لاهیجان ، خواستار گسترش روابط استان گیلان با ارمنستان شد و افزود: ارمنستان ظرفیت بسیار خوبی برای ایرانی ها محسوب می‌شود و در مناسبت های مختلف می‌توان جشنواره‌های فرهنگی و هنری مشترکی را بین دو کشور برگزار کرد و توانمندی‌ها و پتانسیال‌های شهر لاهیجان را در این بخش‌ها به نمایش گذاشت و از بخش گردشگری و ظرفیت‌های آن نهایت استفاده را کرد.
وی با ابراز خشنودی از برگزاری نشست صمیمی با شهردار لاهیجان اظهار داشت: ارمنستان کشور کوچکی با جمعیت حدود سه میلیون نفر است که ارامنه ظرفیت اصلی آن هستند که در دنیا تقسیم شده‌اند.
وی تصریح کرد: حدود شش میلیون نفر از جمعیت ارامنه جهان در خارج از ارمنستان زندگی می کنند که بین 40 تا 50 هزار نفر آنها در ایران، 500 هزار نفر در فرانسه، 2 میلیون نفر در روسیه و یک میلیون نفر در آمریکا سکونت دارند.
شهردار لاهیجان نیز در این دیدار با تشریح برنامه های توسعه و تحولات این شهر، اظهار داشت: لاهیجان یکی از شهرهای مطرح و مهم استان گیلان و یک شهر نمونه گردشگری است و پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر و سرمایه گذاران خارجی دارد.
مسعود کاظمی گفت: در برنامه ای که برای توسعه شهر لاهیجان و تکمیل زیر ساخت ها در دست تهیه است، به توسعه زیرساخت های گردشگری و همچنین روابط و تعاملات دو طرفه میان این شهر با شهرها و حتی کشورهای دیگر نگاه ویژه ای شده است.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری لاهیجان نسبت به تهیه بسته های سرمایه گذاری از طریق دفتر سرمایه گذاری اقدام کرده و این شهر در آینده نزدیک یکی از قطب های ویژه خاورمیانه و مقصد گردشگران قرار خواهد گرفت.
لاهیجان در شرق استان گیلان واقع شده و با بیش از یکصد هزار نفر جمعیت از امکانات و جاذبه های طبیعی و تاریخی نظیر استخر ، تله کابین ، بام سبز ، باغ های همیشه سبز چای ، آرامگاه شیخ زاهد و مزار و موزه کاشف السلطنه برخوردار است و سالانه بیش از سه میلیون نفر به این شهر سفر می کنند.

منبع: روابط عمومی شهرداری لاهیجان

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها