سبحانی فر در گفت و گو‌ خبرفوری:

مبنایی برای فیلتر تلگرام وجود ندارد/شبکه های مجازی داخلی کارآیی لازم را ندارند

عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه گفت: فیلترینگ برنامه تلگرام در شرایط فعلی هیچ پایه و اساسی ندارد.

مبنایی برای فیلتر تلگرام وجود ندارد/شبکه های مجازی داخلی کارآیی لازم را ندارند

رمضانعلی سبحانی فر عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در گفت و گو‌ با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اخبار منتشر شده پیرامون فیلتر کردن تلگرام اظهار کرد: بنده تا به این لحظه خبری را پیرامون فیلترینگ تلگرام دریافت نکردم و‌ تا آنجایی که مطلع هستم این بحث در شورای عالی فضای مجازی نیز مطرح نیست.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی برنامه تلگرام در کشورمان و‌ در بین مردم از یک قابلیت و محبوبیت لازم برخوردار است و‌البته بسیاری از اقشار نیز از طریق این نرم افزار مشغول به کار شدند از این رو بنده فیلترکردن تلگرام را به صلاح نمی دانم.

عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اظهارکرد: خوشبختانه در بحث نظارت بر محتوای تلگرام و برخورد با کانال های غیراخلافی و البته با محتوای غیرقانونی نیز اقدامات خوبی از سوی وزارت ارتباطات و‌ صاحبان تلگرام صورت گرفته است که کیفیت این برنامه را افزایش داده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه نرم افزارهای داخلی قابلیت تلگرام را ندارند گفت: لازم و ضروری است که ما در کشورمان در حوزه نرم افزاری و‌ شبکه های مجازی رویکرد جدی را به کار بگیریم اما در کنار این امر نباید از برنامه های روز دنیا نیز غافل شویم.

سبحانی فر تاکید کرد: از منظر بنده باتوجه به اطمینان مردم به برنامه تلگرام و استفاده از آن در مشاغل و‌ زندگی روزمره شان حذف و فیلتر کردن تلگرام در کشورمان پایه و اساسی ندارد.

وی تصریح کرد: بهتر است مسئولان به جای مطرح کردن بحث فیلترینگ در جهت تقویت بنیه داخلی در عرصه شبکه مجازی وارد عمل شوند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها