انگل‌ها موجودات مهمی هستند که باید حفظ شوند!

یک گروه بین‌المللی از دانشمندان در بررسی جدید خود، این موضوع را مطرح کردند که انگل‌ها موجودات مهمی هستند و باید برنامه‌ای برای محافظت از آنها ارائه شود.

انگل‌ها موجودات مهمی هستند که باید حفظ شوند!

انگل‌ها برخلاف بسیاری از موجودات دیگر، عاملی برای آسیب‌ دیدن به شمار می‌روند و یقیناً عامل محافظتی نیستند اما به رغم این تصورات باید گفت که تنها چهار درصد از انگل‌ها می‌توانند انسان را بیمار کنند و بیشتر آنها نقش‌های مهمی در بوم‌شناسی بر عهده دارند. در حال حاضر، تنها ۱۰ درصد از انگل‌ها شناسایی شده‌اند؛ در نتیجه بیشتر آنها در حوزه پژوهشی قرار نگرفته‌اند.

یک گروه بین‌المللی از دانشمندان تصمیم گرفته‌اند ایده متداول در مورد انگل‌ها را تغییر دهند و برنامه‌ای برای حفظ آنها ارائه کنند.

"چلسی وود"(Chelsea Wood)، پژوهشگر "دانشگاه واشنگتن"(UW) و از اعضای این گروه گفت: انگل‌ها، گونه‌های متنوعی هستند اما ما تنوع زیستی آنها را به عنوان یک موضوع ارزشمند نمی‌شناسیم. هدف ما از این پژوهش، تاکید بر موضوع از بین رفتن انگل‌ها و انجام اقداماتی برای حفظ انگل‌ها بدون شناسایی آنها است.

نکته مهم پژوهش این است که هیچ کدام از انگل‌هایی که انسان و یا حیوانات خانگی را آلوده می‌کنند، در برنامه حفظ انگل‌ها جایی ندارند. به گفته دانشمندان، این انگل‌ها باید کنترل شوند تا از سلامت انسان و حیوان محافظت کنند.

وود در بررسی‌های خود دریافت که واکنش انگل‌ها به تغییرات محیطی، بسیار پیچیده است و یک جهان در حال تغییر، هم شاهد افزایش انگل‌ها و هم شاهد از بین رفتن آنها خواهد بود.

وی ادامه داد: ما باید بدانیم که در میان انگل‌ها، تنوع واکنش وجود دارد و همه انگل‌ها به انقراض یا شیوع بیماری منجر نمی‌شوند.

وود و همکارانش در این پژوهش، فراوانی انگل‌ها را در صورت تغییر اکوسیستم زندگی آنها مورد بررسی قرار دادند.

این گروه پژوهشی سعی دارند تا سوابقی در مورد انگل‌ها و تغییرات آنها به مرور زمان تهیه کنند اما اطلاعات در این مورد بسیار کم است و همین موضوع، پژوهش را دشوار می‌سازد.

این پژوهش، در مجله "Biological Conservation" به چاپ رسید.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها