اولین واکنش جهانگیری به ادعای وقف دماوند

معاون اول رییس جمهور با اشاره به جایگاه و اهمیت کوه دماوند در فرهنگ و تمدن ایران گفت: دشمنان نظام به دنبال اعتمادزدایی و ایجاد فاصله میان مردم و مسئولان هستند.

اولین واکنش جهانگیری به ادعای وقف دماوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بعد از ظهر امروز(شنبه) در جلسه مربوط به موضوع وقف کوه دماوند تصریح کرد: هم مسئولان و هم افکار عمومی به درستی نسبت به هر گونه آسیب و دخل و تصرفی در منابع طبیعی و میراث ملی کشور حساسیت دارند و باید اقدامات موثر نسبت به رفع دغدغه ها و جلوگیری از آسیب دیدن اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی انجام شود.

جهانگیری با اشاره به حساسیت افکار عمومی نسبت به کوه دماوند به عنوان نماد هویت ملی گفت: خوشبختانه دیدگاه ها ونظرات امام‌خمینی(ره) و رهبرمعظم‌انقلاب و قانون اساسی و قوانین عادی کشور در خصوص وقف، انفال و محیط زیست روشن، شفاف و دقیق است و هیچ ابهامی در این ارتباط وجود ندارد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه همه دستگاه ها و مسئولان نسبت به فضاسازی های انجام شده در خصوص وقف کوه دماوند موضع گیری های خوبی انجام داده اند گفت: دولت همواره تمام تلاش خود را در جهت صیانت از میراث ملی و منابع طبیعی به کار بسته و درباره کوه دماوند نیز از هیچ اقدامی برای رفع دغدغه و نگرانی مردم فروگذار نخواهد کرد.

اولین واکنش جهانگیری به ادعای وقف دماوند

جهانگیری با اشاره به هماهنگی همه دستگاه های کشور از نظر قانونی و اجرایی برای حفظ دماوند به عنوان میراث ملی کشور و انفال گفت: وظیفه حاکمیت است که از میراث عمومی و اسناد هویتی کشور همواره حراست کند.

معاون اول رییس جمهور همچنین به جایگاه و اهمیت وقف در کشور پرداخت و با تأکید بر اینکه در هیچ کشوری موضوع وقف، کار خیر و احسان به همنوعان مانند ایران ارزشمند نیست، گفت: دشمنان کشور تلاش دارند تا از هر موضوعی برای القاء فاصله میان مردم و حاکمیت سوء استفاده کنند، بنابراین ضرورت دارد با اطلاع رسانی دقیق و شفاف با جریانی که به دنبال از بین بردن اعتماد میان مردم و مسئولان است با جدیت مقابله کرد و به افکار عمومی اطمینان داد که حاکمیت مدافع میراث فرهنگی و نمادهای هویتی ایرانیان است.

در این جلسه که وزرای دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون حقوقی رییس جمهور و استاندار تهران نیز حضور داشتند، روسای سازمان اوقاف، سازمان جنگل ها و منابع طبیعی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به صراحت تأکید کردند که کلیه اراضی محدوده کوه دماوند به عنوان انفال و به نام سازمان جنگل ها و منابع طبیعی کشور است و مردم نباید نسبت به این مسأله دغدغه و نگرانی داشته باشند.

همچنین در این جلسه پیرامون مسائل مرتبط با اراضی منابع طبیعی و اوقاف در منطقه «آق مشهد» بحث و تبادل نظر شد و مقرر گردید تا روسای سازمان اوقاف، سازمان جنگل ها و منابع طبیعی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشستی با تفکیک اراضی انفال از اوقاف در این باره تصمیمات مقتضی را اتخاذ کنند و نتیجه برای آگاهی عموم مردم ایران اطلاع رسانی نمایند.

منبع: خبر آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • نادر
    0

    مرد حسابی مگر اعتمادی مونده که بخاد از بین برود؟؟؟!!! فاصله بین حاکمان و مردم به اندازه اول تا آخر کهکشان راه شیریه!!! چی برای خودت می‌بافی؟؟؟!!

  • .
    0

    کل مملکت را به هر بهانه ای وقف کرده اند و مشخص نیست که چرا از درامدهای ان به مردم فقیر ایران نمی دهند. مگر مسلمانان ایران با مسلمانان خارج فرق دارند. و جاب این است که حکومت سفت و سخت از این اشخاص دفاع کرده و قوه قضاییه هم به کمک انها می اید چون دخل و خرج انها دست سیستم خارج از دولت است و از دیدرس مردم بدور است.

  • دلسوز
    0

    بی اعتما دی از زمان فساد اخوان حکام دولت تدبیر وامید ازکشور کوچ کرد

  • عین الله
    0

    وقف کرده اند .که از درآمد آن .به کشورهای اسلامی کمک کنند ..اگر میتوانستند کوه را بفروشند تا حالا فروخته بودند .معلوم هم نیست چقدر از کشور را فروختند ..بعدا معلوم میشود

  • ش
    0

    ایران را خاکش رو به توبره کشیدن و با تمام ثروتش دارن میبرن و میخورن ، یکسره میگید کار دشمنان نظامه ؟ خجالت بکشید تا کی باید به بهانه دشمن دشمن دشمن چپاول کنید . کدوم نظام منظورتون هست؟ کدوم فاصله ؟ بین ما مردم و مسئولین نظام شما هیچوقت ارتباطی نبوده که الان فاصله افتاده باشه . نظام شما همیشه به ما مثل برده و رعیت نگاه کرده . متاسفانه قدرت دراختیار دارید و سواره هستید .ولی پایدار نخواهید بود . هیچکدامتون!!!!!!!!!!!!

  • مسعود
    0

    از بس دروغ گفتی دماغت مثل پی نیکو دراز شده !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها