دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد:

احتمال دارد تلگرام محدود شود

فیروزآبادی: صاحبان کانال های 5 هزار عضو به پیام رسان های داخلی بروند تا در صورت محدودیت، ضرر نکنند، ممکن است محدودیت هایی در استفاده از تلگرام به وجود بیاید.

احتمال دارد تلگرام محدود شود

به گزارش خبر فوری به نقل از فناوران، ابوالحسن فیروزآبادی در جریان بازدید از نمایشگاه رسانه های دیجیتال گفت: توصیه ما به کسانی که کار رسانه ای انجام می دهند، این است که اگر دارنده گروه ها و کانال های بیش از 5 هزار هستند، در یک پیام رسان داخلی فعال باشند تا اگر ما مجبور به اتخاذ سیاست های محدودکنندگی شدیم، لطمه ای به کار دوستان رسانه ای نشود.
وی گفت: فضای مجازی به سمت هویت مند شدن پیش می رود؛ چراکه به دنبال توسعه است و ما هم برای آنکه به این توسعه دست یابیم، باید سخت افزارها و نرم افزارهای مان را هویت مند کنیم.
وی بیان کرد: در فضای مجازی نمی توان به طور کامل امنیت ایجاد کرد؛ چراکه سرعت توسعه فضای مجازی بیش از توسعه سرعت امنیت در فضای مجازی است. در فضای مجازی متاسفانه فضای ناامنی وجود دارد و شاخصی هم در این زمینه وجود ندارد که بدانیم فضای مجازی کدام کشور امن تر از دیگریست. ما برای استفاده از محصولات داخلی کاربران تاکید بسیاری داریم تا با مشکلات کمتری روبه رو شوند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: پیام رسان های خارجی باید سیاست های جمهوری اسلامی ایران را رعایت کنند و به انتشار مطالب خلاف اخلاق نپردازند. اگر با ما همکاری داشته باشند، مشکلی پیش نخواهد آمد.
وی با بیان طرح طبقه بندی شدن اینترنت در کشور گفت: هنوز سندی در این زمینه تهیه نشده است و ما به دنبال این هستیم که سرویس مناسبی را به هر گروه از جامعه ارایه دهیم.
دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره تعداد کانال های دارای مجوز بیش از پنج هزار عضو نیز گفت: درحال حاضر حدود 17 هزار کانال مجوز گرفته اند و به زودی برای کسانی که برای دریافت مجوز مراجعه نکرده اند، یک بسته اعلام خواهد شد.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها