جزیره‌ای که کرونا در آن راه پیدا نکرده است

جزیره جیگلیو در ایتالیا برخلاف سایر مناطق جهان، هیچ موردی از ابتلای ساکنانش به ویروس کرونا در آن گزارش نکرده است.

جزیره‌ای که کرونا در آن راه پیدا نکرده است

در حالی که ویروس کرونا تمام کشور‌های جهان را درگیر خود کرده است، در جزیره جیگلیو ایتالیا هیچ کس به این ویروس مبتلا نشده است.

افراد این جزیره کوچک در ایتالیا رابطه نزدیکی با هم دارند، ولی تاکنون هیچ کدام به ویروس کرونا مبتلا نشده اند.

آرماندو شیافینو، تنها پزشک این جزیره در ۴۰ سال گذشته از این موضوع ابراز نگرانی کرده است.

او می‌گوید: زمانی که یک کودک معمولی در جزیره به بیماری‌هایی مانند تب مخملک، سرخک و یا آبله مرغان مبتلا می‌شود در مدت کوتاهی این بیماری در میان مردم جزیره شیوع پیدا می‌کند. با این وجود، ویروس کرونا تاکنون در این جزیره شیوع پیدا نکرده است.

پائولو موتی، محقق دانشگاه میلان و استاد اپیدمولوژی درباره این موضوع در جزیره تحقیق کرده است.

او می‌گوید: برای نخستین بار یک مسافر که به ویروس کرونا مبتلا بود در ۱۸ فوریه به این جزیره آمد. این مسافر به طور مکرر سرفه می‌کرد و سه هفته پس از ترک جزیره به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داد. ویروس کرونا به راحتی می‌تواند با سرفه در سطح معابر این جزیره پخش شده باشد.

در پنجم ماه مارس نیز سه مسافر پس از سفر به جزیره تست کرونایشان مثبت اعلام شد. این مسافران در این مدت در سطح جزیره با مردم معاشرت داشتند.

پس از قطعیت در ابتلای شماری از مسافران این جزیره، چیزی نزدیک به اکثریت ساکنان این جزیره (۷۲۳ تن از ۸۰۰ نفر) مورد آزمایش قرار گرفتند. تنها در خون یک تن از این ساکنان آنتی بادی (پاتن) مربوط به ویروس کرونا مشاهده شد و بقیه ساکنان سالم بودند.

این محقق اعلام کرد نمی‌توان به قطعیت درباره دلیل عدم ابتلای افراد این جزیره به ویروس کرونا اظهار نظر کرد. با این وجود، باید تحقیقات بیشتری در این باره انجام داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • اردل
    0

    شما که میگید هیچکس تو این جزیره کرونا نداره ولی جناب محقق میگه باید تحقیق کنیم شاید کسی تو جزیره مبتلا شده باشه،بالاخره کرونا دارن یا ندارن؟؟؟

  • مهدی
    0

    ای خدا میشه این بلا تمام شه مام بریم ایتالیاودنیارو ببینیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها