سخنگوی ارتش:

کودک شش ساله کرمانشاهی زنده از زیر آوار بیرون کشیده شد

سخنگوی ارتش گفت: ظهر امروز یک کودک ۶ ساله به طور زنده از زیر آوار در شهر سرپل ذهاب بیرون کشیده شد.

کودک شش ساله کرمانشاهی زنده از زیر آوار بیرون کشیده شد

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از خبرگزاری میزان، امیر شاهین تقی‌خانی گفت: ظهر امروز یک کودک ۶ ساله به طور زنده از زیر آوار در شهر سرپل‌ذهاب توسط سربازان تیپ ۲۸۱ نیروی زمینی ارتش بیرون کشیده شد.

وی افزود: حال عمومی این کودک خوب است، اما برای انجام معاینات دقیق‌تر به بیمارستان منطقه‌ای اعزام شد.

تقی‌خانی ادامه داد: ۲ تیم زنده‌یاب از تیپ ۶۵ نیرو‌های ویژه ارتش با امکانات لازم و سگ‌های آموزش‌دیده در منطقه زلزله‌زده مستقر شدند تا پیرو پیدا کردن این کودک و ایجاد امیدواری برای احتمال پیدا کردن افراد زنده٬ به تلاش‌های خودشان ادامه دهند.

وی تصریح کرد: یک تیم پزشکی مجهز به جراح٬ ارتوپد و پزشک عمومی نیز با امکانات لازم به بیمارستان‌های صحرایی مستقر در منطقه اضافه شدند.

سخنگوی ارتش اظهار داشت: ساعاتی پیش نیز دو فروند هواپیمای 747 و ایلویشن نیروی هوایی یکصد تن بار شامل چادرهای گروهای که جمعیت هلال احمر تامبن کرده بود به مقصد کرمانشاه حمل کردند.

وی افزود: از اقدامات مهم دیگر دومین روز امداد رسانی به زلزله زدگان توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران، ادامه پرواز بالگردهای هوا نیروز برای انتقال مجروحان و رساندن مواد غذایی، پتو، چادر، شیرخشک و ... به مناطق صعب العبور و روستاهای دور دست است که امکان دسترسی زمینی به آنها سخت است.

تقی خانی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش برای کمک به زلزله زدگان اعلام آمادگی کرده و کارکنان این نیرو نیز به طور خودجوش با اهدای خون اعلام همراهی کرده اند و فرمانده نیروی دریایی نیز رسما اعلام کرده است آمادگی داریم امکانات سربازی، پزشکی، مهندسی و ... را به منطقه اعزام کنیم.

وی اظهار داشت: همچنین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش نیز برای هرگونه کمکی که ستاد مدیریت بحران اعلام کند، اعلام آمادگی کرده است.

سخنگوی ارتش تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران تا هر زمان که نیاز باشد در کنار مردم است و همچنان عملیات آوار برداری ، جستجو برای یافتن اجساد احتمالی یا افراد زنده احتمالی، تقسیم مواد غذایی، توزیع چادر و پتو و ... به قوت خود ادامه دارد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها