آخرین وضعیت از افزایش حق مسکن کارگران از زبان وزیر کار

شریعتمداری گفت: موضوع افزایش حق مسکن کارگران از سوی کمیسیون اقتصادی آماده‌ طرح در صحن علنی دولت است که امیدواریم تا هفته آینده حق مسکن تصویب شود.

آخرین وضعیت از افزایش حق مسکن کارگران از زبان وزیر کار

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین وضعیت تصویب حق مسکن کارگری، اظهار کرد: موضوع باید ابتدا در هیئت وزیران، کمیسیون تخصصی و کمیسیون اقتصادی دولت و بعد از آن در دولت مطرح ‌شود؛ در حال حاضر این موضوع از سوی کمیسیون اقتصادی آماده‌ طرح در صحن علنی دولت است که امیدواریم تا هفته آینده حق مسکن تصویب شود.

وی درباره مراحل دریافت بیمه بیکاری گفت: این موضوع ابتدا در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سپس در یک کمیته ثانویه در سازمان تامین اجتماعی بررسی و در صورتی که بیمه بیکاری اجباری به تصویب این دو کمیته برسد، قابلیت استفاده در قواعد پرداخت‌های بیمه بیکاری فراهم می‌شود.

شریعتمداری با اشاره به آخرین وضعیت ثبت نام در سامانه کارا بیان کرد: حدود ۲۲۰ هزار فقره تقاضا در این سامانه تاکنون ثبت شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: منابع پرداخت تسهیلات کرونا در حال حاضر در اختیار ۱۵ بانک قرار گرفته که با تکمیل مدارک از سوی متقاضیان که معمولاً به صورت چک و ضامن و یا سفته و ضامن است، انجام می‌شود. در ارقام بالاتر مانند ۲۰۰ میلیون تومان نیز متقاضیان باید سایر ضمانت‌ها را به بانک بسپارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها