استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبر فوری:

از فرزانه انصاری‌فر تعهد گرفته شده بود اما به قولش عمل نکرد / در اعتراضات بهبهان، هیچ خسارتی به اموال عمومی و خصوصی زده نشد

استاندار خوزستان می‌گوید پیش از برپایی اعتراضات در شهر بهبهان از فرزانه انصاری فر تعهد گرفته شده و او قول داده بود که در جهت تحریک عموم اقدامی‌ نکند، اما متاسفانه اقداماتی انجام داد.

از فرزانه انصاری‌فر تعهد گرفته شده بود اما به قولش عمل نکرد / در اعتراضات بهبهان، هیچ خسارتی به اموال عمومی و خصوصی زده نشد

مریم محمدپور: پنجشنبه شب میدان بانک ملی بهبهان ناآرام و ملتهب شد. جمعی به اعتراض آنجا جمع شده و شعار دادند. بهبهان که در شرق استان خوزستان قرار دارد، در جریان اعتراضات آبان 98 هم ناآرام بود. این شهرستان زادگاه استاندار خوزستان است. روز گذشته خبر فوری میزبان غلامرضا شریعتی بود و طی گفت و گو با او درباره اتفاقات اخیر بهبهان نیز سخن گفتیم. مشروح گفت و گو در چند روز آینده منتشر می‌شود اما بخش کوتاهی که مربوط به ناآرامی پنجشنبه است در ادامه می‌آید:

خبر فوری: یکی از آخرین حاشیه‌هایی که در کشور به وجود آمد، در شهری رخ داده که شما در آن به دنیا آمدید. پنجشنبه شب عده‌ای در میدان بانک ملی بهبهان جمع شدند و شعارهایی داده شد و طبق خبرهای منتشر شده 30 نفر هم بازداشت شده‌اند. اعتراض این افراد به چه چیزی بود و از این 30 نفر چه تعدادی آزاد شده و برای چه تعداد احتمالا پرونده تشکیل می‌شود؟

شریعتی: به دنبال فراخوانی که معاندین داشتند و مرتب در کانال‌های تلگرامی‌دعوت می‌کردند، در بهبهان حدود 60 تا 80 نفر جمع شدند و شعارهایی دادند که برخی از آنها ساختارشکنانه و برخی دیگر انتقادی بود. با تمهیداتی که از قبل در استان مشخص و پیش‌بینی شده بود در سایر نقاط استان مشکلی نداشتیم و فقط در بهبهان این مشکل پیش آمد. در همین راستا، شورای تامین از قبل تهمیداتی را چیده بود و شکرخدا توانستند بدون کمترین خسارتی امور را کنترل کنند و هیچ مشکل خاصی پیش نیامد...

خبر فوری: یعنی هیچ خسارتی به اموال عمومی ‌وارد نشد؟

شریعتی: نه به اموال عمومی‌ و نه به اموال خصوصی مانند مغازه‌ها خسارتی وارد نشد. نیروهای انتظامی ‌خویشتن‌داری کردند و توانستند اقناع‌سازی کنند و باوجود فشارهایی که به نیروی انتظامی ‌وارد می‌شد توانستند چند ساعت تحمل و بردباری کنند چراکه ممکن بود نیروی انتظامی ‌برخوردهای سخت‌تری داشته باشد اما تاکید و توصیه شده بود و مرتب و به صورت آنلاین در تماس بودیم که حتی‌المقدور برخوردهای خشن صورت نگیرد و تلاش شود مساله به صورت نرم‌افزاری حل شود.

به سرعت معاون امنیتی و انتظامی ‌استانداری و فرمانده انتظامی‌ استان و برخی تیم‌های دیگر امنیتی به شهرستان اعزام شدند تا اوضاع به نحوی مدیریت شود که خسارت‌هایی وارد نشود و به لطف خدا هم همین شد.

کسانی که مسبب و محرک و سابقه دار بودند، شناسایی و بازداشت شدند و تهمیدات و اقدامات لازم صورت گرفت و البته برخورد نظام همیشه بر رفعت هست. تعدادی از بازداشت‌شده‌ها که نقش موثری نداشتند، آزاد شدند و تعدادی که محرکین اصلی بودند بازداشت باقی ماندند، به هر حال باید با کسانی که در نظم عمومی ‌اخلال ایجاد می‌کنند طبق قانون برخورد شود و نگذاریم اخلال در نظم جمهوری اسلامی ‌و در روند اجرایی منطقه ایجاد شود.

خبر فوری: گفتید تلاش می‌کنید نرم افزاری مشکل را حل کنید، توضیح می‌دهید نرم افزاری به چه معناست؟

شریعتی: تلاش شد ماجرا در یک منطقه کنترل شود و با کسانی که آنجا هستند صحبت و مذاکره و در نهایت اقناع سازی شود تا خدای نکرده به خشونت کشیده نشود. البته برخی از معترضان که به نوعی شناخته شده بودند، تلاش کردند ماجرا را به سمت خشونت ببرند اما نیروهای انتظامی‌ و مسئولان شهرستان با تعامل و بردباری سعی کردند کنترل کنند.

خبر فوری: یکی از افرادی که بازداشت شد خواهر یکی از کشته شده‌های آبان 98 بود. به طور خاص این فرد جزو کدام دسته است؟

شریعتی: الان اطلاع دقیقی از این فرد ندارم اما بر اساس آنچه فرماندار بهبهان به من گزارش داد به او قبل از این ماجراها با او صحبت شده، تذکر داده شده و تعهد گرفته شده بود و ایشان قول داده بود که در جهت تحریک عموم اقدامی‌ نکند، اما متاسفانه اقداماتی انجام داد.

خبر فوری: پیش بینی می‌کردید این اتفاق در بهبهان بیفتد؟ چون در شهرهای مشهد و شیراز پیش از تجمع افرادی دستگیر شدند...

شریعتی: ما برای برخی مناطق استان از جمله بهبهان پیش‌بینی داشتیم و به همین جهت نیروهای ورزیده که متخصص در امر مسائل خیابانی هستند و می‌توانند تعامل کنند از قبل به بهبهان فرستادیم و توانستیم به این نحو کنترل و مدیریت کنیم اما تلاش بر این بود که این امر رخ ندهد و دستور داده بودیم که شرایط به نحوی مدیریت شود تا این اتفاق نیفتد اما متاسفانه در بهبهان رخ داد اما الحمدلله به خیر گذشت.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • سهراب
    0

    چون سربازان گمنام .در آنجا نبودند

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      این پستهای خریداری شده نیاز به پرداخت دارد ولازمه. آن اختلاس وخوش خدمتی به اربابان میباشد نه مردم

  • .
    0

    قانون اساسی فاتحه فاتحه.یعنی مردم حق تجمع اعتراض و شعار دادن ندارند.پس فرق این حکومت با حکومت سابق چیست؟

    نظرات شما -
    • .
      0

      فرقش اینه که اون بهتر از این بود

  • شرلوک هولمز
    0

    اون خانم به قولی که به شما داده بود عمل نکرد و بازداشت شد شما که گلوی ۸۰ میلیون انسان را میفشارید حکمتان چیست؟

    نظرات شما -
    • عبدالله
      0

      شرلوک باز هوای لندن خراب شد

  • سامان
    0

    شماها که بیشتر از 40 ساله دارید قول میدید و برعکسش عمل می کنید حکمتون چیه

  • حسین
    0

    حیف پدر من که به خاطر امثال شماها ۸ سال رفت جنگید...

    نظرات شما -
    • حمید
      0

      هیچ رزمنده ایی به خاطر فرد یا حذب و جناهی به جبهه نرفته است بلکه هدف انجام تکلیف و جلب رضایت پروردگار متعال بوده . کار برای خدا پشیمانی ندارد و در هر صورت پیروزی با انسان های خداجو می باشد.

    • محمود
      0

      جناب حمید کدوم تکلیف؟ ول کن بابا مابریم بجنگیم کشته بشیم آقایون عظام بزن ده ده تازن صیغه کنن جمعه شبها ببرن لواسون عیش ونوش کنن به ریش مابخندند سروافور؟

    • عبدالله
      0

      در جواب محمود که گفته کدوم تکلیف همون تکلیف که اجازه نده خواهر ومادرت رو با صیغه یا بی صیغه جایی ببرن مثل اینکه خودت روی خواهر مادرت حساسیتی نداری جور امثال شما رو هم باید دیگران بکشند

  • ناشناس
    0

    چندسال در جبهه بودم. پشیمانم

  • بنده خدا
    0

    بیجا میکنه کسی تو مملکت گل و بلبل اعتراض کنه

    نظرات شما -
    • محقق
      0

      اغتشاش و تحریک از سمت ضد انقلابی که به خون من و تشنه است با اعتراض فرق میکنه. توی سوریه هم اولش با همین کارها شروع کردند و ظرف یکماه، داعش مملکتشون رو گرفت گرچه به لطف خدا و رشادت رزمندگان خلافت داعش نابود شد

  • چاپلوس
    0

    آقای انصاری ..به آن پیرمرد که سیل زده که پیش شما درد دل می‌کرد فرمودی خفه شود .وان اختلاسی که بعدا تکذیب شد ..دیگر بس است .که همه حرف‌هایت دروغ است. وان هم از خانم فرزانه قول گرفتی ،وبعد هم زیر قولت زدی واورا زندانی کردی ...خدا به داد این ملت فقیر برسد .که چه کسانی به آنها حکومت می کند زور گو ،،‌دیکتاتور .

  • حسین
    0

    برو تو خونت تسبیح بچرخون ذکر بگو. جلو مردم باید جوابگو باشی. بی شرف

  • مریمانی
    0

    بی لیاقت مث این شریعتی نیست تا جایی از خوزستان بلایی نشه تکون نمیخوره

  • ص
    0

    شما اصلاح طلبان تدبیر و امیدی با ناکارآمدی و فشار اقتصادی بر ملت عامل تمام ناامنی کشور هستید چرا دست از سر ملت بر نمی دارید.طی ۷ سال گذشته هر بلایی لازم بود بر کشور و ملت وارد کردید.بروید بگذارید نفس بکشیم.

    نظرات شما -
    • مجید
      0

      احمدی نژاداصلاح طلب بود؟ بزرگترین کارناوالهای خیابانی در زمان احمدی نژاد اتفاق افتاد.

  • افشین
    0

    دیگه کارشون به جایی رسیده که به طور آشکار و واضح میگن مردم برای اعتراض تجمع نکنن وگرنه برخورد و دستگیری و بعضا اعدام میکنیم. فرق این حکومت با حکومت قبلی چیه؟

  • عسگری
    0

    سلام متاسفم که برای این مملکت چهار سال جبهه رفتم تا یک مشت دزد و خائن بر مردم حکمرانی کنند. از فرزندان خودم شرمندم.

  • بینام
    0

    مردم زیر بار فشار گرانی کمرشون شکسته وهر گاه اعتراضی می‌کنند یا می‌شوند ارازل اوباش یا اغتشاش گر وهزار حرف وصله ناجور ویا حرکت مردم رو به دشمن ربط می‌دهند با این سیاست می‌خواهند صدای مردم خفه کنند ولی سیل خروشان مردم یهو همه رو خواهد برد هر چند دیر شده ولی تغییر موضع اساسی بدید

  • داروغه
    0

    خدایا بسته خسته شدیم یا جان ما رو بگیر یا نثل اینها رو از رو زمین بردار

  • تامون
    0

    بخاطر اینکه از اختلاسش بگذرند ..برای خود شیرینی هم که شده. دستور سرکوب مردم را را دا ده است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها