راه‌اندازی اولین ناوگان تاکسی‌های خودران در روسیه

به گفته معاون وزیر حمل و نقل روسیه نخستین ناوگان تاکسی‌های خودران در روسیه از سال ۲۰۲۴ در شهر مسکو پایتخت این کشور راه اندازی خواهد شد.

راه‌اندازی اولین ناوگان تاکسی‌های خودران در روسیه

بنا به اعلام "الکسی سمیونف" معاون وزیر حمل و نقل روسیه، نخستین ناوگان تاکسی‌های بدون راننده یا خودران احتمالا طی چند سال آینده در پایتخت روسیه شروع به فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: اگر ما به طور مؤثر اجرای برنامه خود که با مقامات ذینفع و شرکت‌های اصلی(وزارت حمل و نقل، وزارت کشور و وزارت صنعت و تجارت) در حال توسعه آن هستیم را شروع کنیم، بنابراین من معتقدم که سال ۲۰۲۴ سالی است که ما خواهیم توانست ناوگان تاکسی‌های بدون راننده را راه اندازی کنیم.

این سرویس توسط غول فناوری روسی به نام "یاندکس"(Yandex) ارائه می‌شود. این شرکت در حال حاضر آزمایش بیش از ۱۰۰ خودروی رباتیک را در دست اقدام دارد.

"یاندکس" برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ از خودروی خودران خود رونمایی کرد و رسما اعلام کرد که وارد بازار فناوری بدون راننده یا خودران شده است و قصد دارد از خدمات آنلاین موجود خود مانند مسیریابی از روی نقشه، نظارت بر ترافیک و تشخیص تصویر برای سرویس تاکسی‌های خودران استفاده کند.

در سال ۲۰۱۸ اولین خودروهای خودران آزمایشی در مسکو و تاتارستان به بهره برداری رسید و به تازگی فهرست مناطقی که آزمایشات این خودروهای خودران در آنها در حال انجام است، به ۱۳ شهر گسترش یافته است.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها