صادرات نفت خام عربستان به پایین‌ترین سطح در ۱۰ سال اخیر رسید

صادرات نفت خام عربستان در ماه می (اردیبهشت و خرداد ) به ۶ میلیون و ۲۰ هزار بشکه در روز رسید که از اکتبر ۲۰۱۰ تا کنون پایین‌ترین سطح به شمار می‌رود.

صادرات نفت خام عربستان به پایین‌ترین سطح در ۱۰ سال اخیر رسید

اطلاعات انتشار یافته به طور رسمی نشان می دهد که صادرات نفت خام عربستان در ماه می (اردیبهشت و خرداد ) به ۶ میلیون و ۲۰ هزار بشکه در روز رسید که از اکتبر ۲۰۱۰ تا کنون پایین‌ترین سطح به شمار می رود.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری رویترز، صادرات نفت خام بزرگ ترین کشور صادرکننده نفت در جهان که در آوریل گذشته ۱۰ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه در روز بود به میزان ۴۱.۲ درصد کاهش یافته است.

محموله های نفتی عربستان شامل نفت خام و فرآورده های نفتی از ۱۱ میلیون و ۳۴۰ هزار بشکه در روز در ماه آوریل گذشته هم اکنون به ۷ میلیون و ۴۸۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

تولید نفت خام سعودی در ماه می گذشته در مقایسه با ماه قبل از آن تقریبا ۳۰ درصد کاهش یافته و به ۸ میلیون و ۴۹۰ هزار بشکه در روز رسید که پایین ترین سطح از دسامبر ۲۰۱۰ به این سو به شمار می‌رود.

کاهش مصرف جهانی نفت در اثر شیوع ویروس کرونا یکی از مهم ترین دلایل کاهش چشمگیر صادرات نفت عربستان به شمار می رود.

عربستان سعودی پیشتر اعلام کرد که کسری بودجه این کشور در سه ماه نخست امسال ۹ میلیارد دلار بوده است، زیرا درآمد نفت با ۲۴ درصد کاهش به ۳۴ میلیارد دلار رسید.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها