نماینده اهواز در گفت‌وگو با خبر فوری:

خوزستان ۲۰هزار نیروی اجرایی دارد اما مردم همه چیز را از نماینده می‌خواهند / 5رودخانه بزرگ داریم و 500روستا آب آشامیدنی پایدار ندارند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اهواز درخصوص وظایف نمایندگان گفت: وظیفه نمایندگان مجلس در دو بخش قانون‌گذاری و نظارت است.

خوزستان ۲۰هزار نیروی اجرایی دارد اما مردم همه چیز را از نماینده می‌خواهند / 5رودخانه بزرگ داریم و 500روستا آب آشامیدنی پایدار ندارند

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبر فوری به نگاه بخشی‌نگری در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه به جای اینکه نگاهمان توسعه و پیشرفت کشور به صورت متوازن باشد، مشاهده می‌کنیم بسیاری از استان‌ها دچار مشکلات زیرساختی هستند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از استان‌ها از توسعه استانی عبور کرده‌اند و سراغ توسعه اجتماعی و فرهنگی رفته‌اند درحالی‌که در استان‌های دیگر شاهد محرومیت در بحث زیرساخت‌های زیستی هستیم.

یوسفی عنوان کرد: در حوزه انتخابیه بنده ۷۴ اداره کل به همراه ۲۰ هزار نفر کارمتد و مسئول حوزه اجرایی حضور دارد که باید متولی مشکلات مردم در بعد اجرایی باشند اما مردم تمام این موارد را از دید نماینده می‌بینند.

وی اضافه کرد: قبل از شروع نمایندگی بنده در مجلس شورای اسلامی، در ستاد کرونای استان خوزستان حضور یافتم و دو تذکر به دوستان دادم. اول اینکه اقدامات پیشگیری مناسبی صورت نگرفت و اواخر فروردین، همگان تصور کردند که کرونا را شکست دادیم؛ دوم اینکه استان خوزستان از روزگار قدیم تا به امروز دچار فقر فضا و امکانات بیمارستانی بوده است. همچنین متاسفانه از اعتبارات و بودجه ملی برای درمان کرونا در استان خوزستان استفاده و اختصاص داده نشده است.

این نماینده مجلس افزود: قصه پرغصه استان خوزستان، موضوع آب است. با وجود پنج رودخانه بزرگ کشور و ۷ سد آبی، ۵۰۰ روستا آب آشامیدنی پایدار ندارند.

وی ادامه داد: انتقال آب از سرشاخه‌ها غیرکارشناسی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد: متاسفانه در شش سال گذشته، دولت برنامه و استراتژی مشخصی در حوزه مسکن نداشته است به نحوی که هیچ‌کس نتیجه مسکن اجتماعی را متوجه نشد.

وی اظهار داشت: زیبنده مردم محروم و قشر کارگر نیست که حتی توان اجاره مسکن در شهرهای بزرگ را نداشته باشند.

یوسفی تاکید کرد: با قیمت‌های موجود، یک کارمند ۴۸ سال طول می‌کشد که یک واحد ۱۰۰ متری خریداری کند. لذا باید در دو بخش ساخت و پرداخت تسهیلات اقدامات جدی صورت بگیرد.

وی گفت: موضوع مسکن با گفتار درمانی حل نمی‌شود.

نماینده مردم اهواز مطرح کرد: متاسفانه بانک مرکزی هیچ برنامه مشخصی در کنترل قیمت‌ها و موضوع ارز ندارد. ارزش پول ملی سال به سال به نزولی رسیده است که دیگر قابل پذیرش نیست.

وی در پایان عنوان کرد: در بحث واردات و صادرات برای قسمت ثبت سفارش باید مشخص شود که ارز از کجا تامین شده است؛ تا سفته‌بازی و دلال‌بازی در بازار ارز کنترل شود.

فیلم این گفت و گو را در ادامه می بینید:

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • محمدی
    0

    اغلب مسوولین اجرایی را نمایندگان انتخاب میکنند بنابراین نماینده باید پاسخ گوی خواسته های مردم باشد حالا کسی نمی تونه یه حرف دیگه است.

  • k
    0

    آقای نماینده هنوز چیزی نشده درجا زدی.خدا کند که به وظیفه هایی که عنوان کردی پاببند باشی یعنی نظارت و قانونگذاری.بنگاه داری و دخالت در انتصاب مسئولبن و هزار تا کاری دیگر نمایندگان به غیر وظایفشان در حوزه مربوطه انجام میدن.انجام ندی.

  • لطفی
    0

    بس که شما نماینده ها خودتون را نخود هر آشی کردید! انتصابات را در چنگ خودتان گرفتید که اصلا به شما ربطی نداره! برید بشینید قانون بنویسید پا از اجرا بکشید بیرون

  • تربت
    0

    مربوط به این است که حکومتمان .حکومت مستضعفان است .اگر حکومت مستکبران بود همه در رفا.واسایش بودند

  • Hadi
    0

    این حرفا رو باید اون زمانی که برای جمع کردن رای وعده میدادین میزدین.مستقیما دارین میگین مردم شعور ندارن درصورتی که خودتونبا همین کارا وارد مجلس میشین

  • هامون
    0

    علت بیکاری ماها بزرگ بودن دولت هست چه خبره بیست هزار نیروی اجرایی ؟ چقدر ریخت و پاش چقدر بی وجدان کاری چه اداراتی که دو/ سوم نیرو الکی وقت پرمیکنند ، باید هم بیکار باشیم بی درآمد ، سالها پیش قرار بود دولت کوچک و کوچکتر شود اما نشد که نشد

  • رجبعلی
    0

    حالا زیاد مهم نیست آقای نمایند خودتو زیاد ناراحت نکن

  • لنگرودی
    0

    سه سال و نیم دیگه در زمان انتخابات طور دیگری حرف خواهید زد البته اگه تا آونزمان از زمین و انسان چیزی باقی مونده باشه علی برکت الله

  • رضا
    0

    حداقل خدا رو شکر که متوجه شدید مشکل مسکن با حرف زدن حل نمیشه . پس سریعتر کار مثبتی در مقوله مسکن انجام دهید . متشکرم

  • شهریاری
    0

    این مسولین مملکت ما از اون بالای بالا تا اون پایین فقط متذکر مشکلات میشن بابا به گوششون برسونید بهمقدسات قسم ما هم همه این مشکلاتو میدونیم شماها باید این مشکلات رو حل کنید طوری حرف میزنن انگار ما مردم بد و بیتربیتی هستیم که این مملکت به اینجا رسیده خوب از پس چاره برنمیاین یه فکر دیگه کنید به میز و صندلی هاتون طوری چسبیدین که به قول خودتون حضرت عزرایل فقط میتونه جداتون کنه مثلا همین جنتی چه ذهن خلاقی داره برای پیشبرد مملکت والا هم سن و سالای اون دیگه نفت شدن این هنوز فکر میکنه بیست سالشه حالا شما از همین اقا بگیر بزو جللللللو

  • ژیلا، بدری
    0

    در شهرک صدرا شیراز عده ای ضد رژیم با پول با اورده زمینهای 200میلیونی را 1میلیارد خریداری کرده اند دهها زمین مجلس نداشتیم بهتر بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها