سخنگوی قوه قضاییه:

تایید حکم اعدام سه نفر از مرتبطین حوادث آبان ماه در دیوان عالی کشور

سخنگوی قوه قضاییه درباره تایید حکم اعدام سه نفر در ارتباط با حوادث آبان ماه گفت: این حکم بعد از فرجام خواهی متهمان و وکلای مدافع به تایید دیوان عالی کشور رسیده و به دادسرا اعاده شد.

تایید حکم اعدام سه نفر از مرتبطین حوادث آبان ماه در دیوان عالی کشور

بیست و نهمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی با خبرنگاران امروز سه شنبه (۲۴ تیر) برگزار شد.

اظهارات سخنگوی دستگاه قضا در این نشست خبری و پاسخ‌های وی به خبرنگاران به صورت اجمالی در ادامه از نظر می گذرد.

اجرای حکم یکی از جاسوس‌هایی که کارمند وزارت دفاع بود/ آخرین وضعیت اجرای حکم «موسوی مجد»
اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص اجرای حکم «موسوی مجد» که از سوی دیوان عالی تایید شده گفت: این حکم در فرایند اجرا قرار دارد و تا امروز اجرا نشده است/ جزو احکام قطعی لازم الاجراست/حکم مشابهی را هفته قبل در ارتباط با «رضا عسگری» یکی دیگر از جاسوس هایی که کارمند بازنشسته هوافضای وزارت دفاع کشور بود اجرا کردیم/ در سال95 بازنشست شد در سال های پایان خدمت به سرویس سیا وصل شد به جهت اطلاعاتی که در حوزه موشک های ما داشت که آنها را به سازمان سیا فروخت و از آنها پول گرفت؛ شناسایی، محاکمه و محکوم به اعدام شد.
شایعات درباره «نرگس محمدی» را تایید نمی‌کنیم
اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره نامه «نرگس محمدی» با توجه به شیوع کرونا و انتقال وی به بیمارستانی دیگر و اینکه آیا این امکان وجود دارد، گفت: سلامت را برای همه زندانیان می خواهیم و تلاش خود را به کار گرفته ایم/ تبعیضی در این حوزه قائل نیستیم/ در زندان زنجان هم این اقدامات انجام شده است/ ببینید جمهوری اسلامی ایران چگونه رفتار کرده که سلامت زندانیان تامین شده است/این شایعات را تایید نمی‌کنیم.
آخرین وضعیت پرونده ارزی «سیف» و «عراقچی»
اسماعیلی درباره آخرین وضعیت پرونده ارزی «سیف» و «عراقچی» که سه بار به دادسرا برگشت، اینگونه توضیح داد: پرونده کماکان در دادسراست/ به لحاظ گزارش دیوان محاسبات که از طریق مجلس برای ما ارسال شد این موضوع با موضوعات ارزی ناظر به مدیران ارشد بانک مرکزی پیوند خورد/ کار کارشناسی در حال انجام است/ هیچکدام بازداشت نیستند.
جلوگیری از برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی از سوی نیروی انتظامی و پلیس
اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود با توجه به اینکه وزارت بهداشت در موج دوم کرونا اعلام کرده مراسم های عزا و عروسی باعث شیوع بیشتری بیماری می شود ، قوه قضاییه می تواند در این مسئله ورود کند، گفت: از نیروی انتظامی و پلیس نظارت بر اماکن عمومی خواستیم از برپایی اینگونه مجالس جلوگیری کند.

آخرین وضعیت پرونده «مهدی جهانگیری»
اسماعیلی درباره آخرین وضعیت پرونده مهدی جهانگیری اینگونه توضیح داد: دادگاه برگزار شد که به اتمام رسیده است و حکم دادگاه در ارتباط با وی صادر شده است.

تایید حکم اعدام سه نفر از مرتبطین حوادث آبان ماه در دیوان عالی کشور
اسماعیلی درباره تایید حکم اعدام سه نفر در ارتباط با حوادث آبان ماه گفت: این حکم بعد از فرجام خواهی متهمان و وکلای مدافع به تایید دیوان عالی کشور رسیده و به دادسرا اعاده شد، اینکه حکم اجرا شود یا نشود اجرای احکام فرایند قانونی دارد که باید طی شود.

وی ادامه داد: خبر تایید حکم صحت دارد.در ارتباط با اصل محکومیت این افراد، دو نفر از آنها در یک صحنه سرقت مسلحانه دستگیر شدند و به دنبال ربودن اموال یک خانم بودند. بعد از دستگیری در گوشی موبایل این افراد صحنه هایی که بانک ، اماکن عمومی و اتوبوس ها را آتش می زنند مشخص شد، با جسارت از اعمال مجرمانه خود فیلمبرداری کردند و برای خبرگزاری‌های خارج از کشور ارسال کردند، خودشان از اعمال مجرمانه خود بهترین مستندات را تهیه کرده بودند، در دادگاه هم اقرار داشتند و صحنه ها بازسازی شد.

وی ادامه داد : چهار نفر در فرایند دادرسی اعلام وکالت کردند. یکی از وکلا که نسبت فامیلی با احدی از محکومین پرونده داشت به لحاظ حرفه وکالت و تعصب خانوادگی از موکل خود دفاع انجام داد. جلسات دادگاه فیلمبرداری شده است.عجیب است آقایی که این روزها به عنوان وکیل اینها در رسانه ها اطلاع رسانی می کند که موکلین من نتوانستند از خود دفاع کنند هنوز فرمی برای وکالت ارائه نکرده است.

فعالان اقتصادی نسبت به رفع تعهدات و بازگشت ارز حاصل از صادرات اقدام کنند
اسماعیلی گفت: تمامی کسانی که در حوزه اقتصادی فعال هستند نسبت به رفع تعهدات و بازگشت ارز حاصل از صادرات اقدام کنند. اگر به تکالیف خود در مهلت تعیین شده عمل کردند کاری نخواهیم داشت در غیر این صورت با تمهیدات مقدماتی که در دادسرا با تشکیل کارگروه ها به کار گرفته شده، قانون شکنان شدیدا تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت و مجازات های حداکثری در مورد آنها اجرا می‌شود.

برگزاری نخستین جلسه دادگاه اخلال ارزی ۶۰ میلیون یورویی

اسماعیلی در ادامه نشست خبری خود گفت: نخستین جلسه دادگاه اخلال ارزی ۶۰ میلیون یورویی در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران ارزی و مفسدان اقتصادی و به ریاست قاضی زرگر برگزار شد. 8 متهم پرونده به بهانه واردات کالا، ۶۰ میلیون یورو ارز مبادله‌ای از بانک دریافت کرده و بدون وارد کردن کالایی به کشور، این مبلغ ارز را در بازار آزاد به فروش رسانده و سود حاصله را میان خود تقسیم کرده‌ بودند.

برگزاری جلسات مهم رسیدگی به پرونده‌های دانه درشت اقتصادی کشور
سخنگوی دستگاه قضا گفت: امروز در شعبه اول ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی پرونده اخلال در نظام اقتصادی در حال رسیدگی است.در شعبه دوم مبارزه با مفاسد اقتصادی پرونده مهم اخلال در نظام ارزی هم اکنون در حال دادرسی است. پرونده طبری در همین زمان و ساعت در حال رسیدگی است، در کنار هزاران جلسه دادگاهی که در کشور برگزار می‌شود در همین ساعت جلسات مهم رسیدگی به پرونده های دانه درشت اقتصادی کشور در حال انجام است.

ادامه برخوردها با مفاسد کلان و دانه درشت‌ها
سخنگوی دستگاه قضا بیان کرد: برخورد با مفاسد کلان و دانه درشت ها، تلاش در جهت بازگشت سرمایه های متعلق به دولت، بیت المال، بانک ها و مردم و صاحبان و مالکان اصلی این سرمایه ها را ادامه خواهیم داد.

ابلاغ دستورالعمل مجدد رئیس قوه قضاییه برای اعطا مرخصی به زندانیان به واحدهای قضایی و سازمان زندان‌ها
اسماعیلی در ادامه نشست خود گفت: رئیس قوه قضاییه با موج دوم کرونا در چهارشنبه گذشته دستورالعمل مجددی برای اعطا مرخصی به زندانیان صادر و به واحدهای قضایی صادر و سازمان زندان ها ابلاغ کرد. اجرای قانون کاهش مجازات حبس، قانونی که از روزهای اخیر لازم الاجرا شده باعث کاهش جمعیت کیفری ما خواهد شد. شاهد استفاده حداکثری همکاران ما از مجازات‌های جایگزین حبس هستیم. بکارگیری گروه های جهادی در جهت ارتقا سلامت زندانیان و توجه ویژه به بهره گیری از کمک های مردمی در بخش های مختلف مورد تاکید است.

به کارگیری دستورالعمل‌های درون سازمانی و رعایت پروتکل های بهداشتی در قوه قضاییه
سخنگوی دستگاه قضا گفت: قوه قضاییه در شرایط فعلی (شیوع بیماری کرونا) بنا را بر این گذاشته که در انجام ماموریت‌های قانونی خویش با به کارگیری تدابیر و دستورالعمل های درون سازمانی و رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های وزارت بهداشت به گونه‌ای رفتار کند که هم در انجام ماموریت‌ها خللی ایجاد نشود و هم با رعایت دستورالعمل ها تهدیدی سلامت همکاران و مراجعین به دستگاه قضایی را دربرنگیرد. برای نیل به این مهم که انجام کار و فعالیت و ارائه خدمت با رعایت دستورالعمل ها باشد اقدامات متعددی در قوه قضاییه انجام شده است.

به نمایندگی از قوه قضاییه از تلاش‌ها و زحمات کادر پزشکی و پرستاری کشور قدردانی می‌کنم
سخنگوی قوه قضاییه در ابتدای نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: شرایط به اصطلاح کرونایی در کشور تداوم پیدا کرده و در روزهای اخیر آمار جانباختگان و مبتلایان به این بیماری فزونی یافته است.به نمایندگی از قوه قضاییه از تلاش‌ها و زحمات کادر پزشکی و پرستاری کشور قدردانی می کنم. از مردم خوب و فهیم ایران اسلامی موکدا تقاضا می کنم که دستورالعمل ها و توصیه های پزشکی بویژه استفاده از ماسک در مجامع عمومی و رعایت فاصله فیزیکی و اجتناب از حضور در اجتماعات جز در موارد ضرورت را رعایت کنند. صاحبان صنوف و فعالان اقتصادی که برای تامین معیشت خود و دیگران به آنها اجازه فعالیت اقتصادی شده به آنها توصیه می کنم حتما در محل فعالیت خویش تمامی دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنیم.

منبع: میزان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 32
  • دومان
    0

    نمک های گندیده نفرین ابدی بر ظالمین ....ظلم پایدار نیست.

    نظرات شما -
    • علی نجفی
      0

      هر کسی که جرمی مرتکب شده و باعث رب و وحشت مردم شده باید مجازات شود

    • ناصری
      0

      ظلم پایدار نیست ولی حماقت همیشه پایداره عوامل اصلی رو گرفتن ناراحت شدی؟ توان جنایات اینا رو باید معترض کف خیابون که از کارهای اینا روحش هم خبر نداشته باید بده؟

    • دانیال
      0

      منظورش اصلاح طلب هاس

    • ناشناس
      0

      دوستان پاسخگوی نظر فوق اگر بنا بر اعدام است صف اول معدومین بایستی اختلاسگران که خون کل جامعه را میکده اند و اوضاع معیشت مردم را بدین حد تنزل داده اند باشند

    • بینام
      0

      ناصری پس چرا عوامل اصلی اختلاس دزدی نمی‌گیرند وقتی همه چیز عیان است چند تا افراد دست چندم رو که معلوم نیست واقعیت داشته باشد گرفتن رو با نمایش وسر وصدا در حال دادگاهی هستند که هیچ تاثیری نداشته ونخواهد داشت عوامل اصلی مال مردم خور رو بگیرند به اشد مجازات برسانن چون وضعیت حال حاضر ایران این واقعیت اجتناب ناپذیر رو می طلبد آن وقت گاله دهنتو وا کن

    • داوینچی
      0

      چقدر این پیام تکراری رو با اسم های مختلف دیدم

  • مهدی
    0

    اسلام دین رافت وبخشش هست پیامبرقاتل عموشو بخشید حالا این 3تارو هم حداقل اعدام نکنین حبس بهشون بدین. امثال طوسی، طبری، بابک زنجانی، هدایتی، خاوری ها و... باید اعدام بشن که هنوز دارن نفس میکشن.

    نظرات شما -
    • نادر
      0

      اسلام به هیچ وجه دین رأفت و بخشش نیست، دین خشونت است. گسترش اسلام هم هیچ گاه با دعوت نبوده ، با حمله ، جنگ و خون ریزی بوده.

    • علی
      0

      اقا نادر تاریخ بخون عزیز

  • شهروند۱
    0

    جناب سخنگو پس چرا با افراد فوق شروری که هنگام دستگیری توسط نیروی انتظامی در صدا و سیما علنا اعلام میکنند دارای انواع سابقه هستن یا تازه از زندان مرخض شدن ، اینگونه حکم اعدام صادر نمی شود ، همه مردم شاهد صحنه های کیف قاپی یا سرقت موبایل این افراد از بانوان هستن

  • از جان سیر
    0

    از دور و نزدیک یه نفر داره جار میزنه جار///آهای غمی که مثل یه بختک رو سینه ی من شده ای آوار//از گلوی من دستاتو بردار دستاتو بردار......ظلم و ظالم پایدار نیستند.

  • محمد
    0

    اینهمه جنجنال برای چیه . افراد اصل کاری که اعتراض رو به اغتشاش تبدیل کردن رو گرفتن . خبر مفصلتر تو همین سایت هست بخونید . گفته اینها از تو خیابان گرفته نشدن و افراد اصلی پشت پرده هستن . دیگه بهتر از این که کله گنده اصلی رو گرفتن مجازات کردن تا بدبخت از همه جا بی خبر کف خیابون رو....

  • کاربر
    0

    اعدام نکنین جوونن

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      جوون بیاد هر غلطی بکنه بعد اعدامش نکنند اعدام هم نکنند باز میگید چرا برخورد نمی کنند ؟؟؟

    • علی
      0

      اعدام نکنید

    • نادر
      0

      این‌ها تشنه اعدام هستند.

  • حسن کلید
    0

    امیدوارم ریشه شما ظالمان زودتر خشکیده بشه،چطوری حکم اعدام دادین وقتی وکلای این سه جوان حتی به پرونده موکلان خود دسترسی نداشتن،تا کی میخواین اینقدر ظلم کنید،وقتی صبر مردم تمام بشه خدا به دادتان برسه

  • ایران
    0

    هیچ ظلمی توی این دنیا پایدار نخواهد بود تمام این کاری که با ملت ایران کردید آیندگان در کتاب خواهند نوشت سه تا جوان خام و کم سن اشتباهی کردن اونم به خاطر فقر و بیکاری آخه چرا اعدام به خدا از داعش بدترید

  • حسام
    0

    این که اعدام درست هست یا نه پای بزرگان. ولی کسانی که باعث این مسائل شدند که مردم ناراضی شوند هم باید محاکمه شوند و احکام مناسب بگیرند.نه اینکه در هتل اوین استراحت کنند وتبادل تجربه کنند.احکام باید برای همه یکسان باشد.از ماجرای امام علی وبرادرش درس بگیرید اگر بدنبال اجرای احکام هستید.دست خدا بالاترین دست هاست

  • سارا
    0

    اعدام نکنید.بگذارید نفس بکشیم.

    نظرات شما -
    • تجاوز به عنف ممنوع
      0

      اعدامشون کنید بگذارید نفس بکشیم

  • علی
    0

    اعدام نکنید

  • ورز
    0

    معترضین راباید اعدام کرد عین زمان شاه

  • گمنام
    0

    یکم عدالتتونو کم کنید حالمون بهم خورد ازین همه عدالت... #اعدام_نکنید

  • یکی از مردم
    0

    از کجا معلوم بهشون تهمت نزده باشند؟!..تازه اونها که مردم رو بیچاره کردند کسان دیگری هستند آدرس اشتباه به مردم ندید!!!

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      امثال تو مردم رو بدبخت کردن

  • پرتوی
    0

    خیلی از مردم حکم قصاص قتل نفس را می بخشندکه کار خوبی است حالا چرا نظام اسلامی احکام صادره را بدون چشم داشت نمی بخشد و زمانی مقدار کمی از کیفر را می بخشد که مناسبت مذهبی داشته باشد و نتیجه این بخش در ذات برمی گردد به موضوع مناسبت . خدا کند این سه جوان را اعدام نکند خیر اعدام نکردن بیشتر است . در تمام سوره های قران ابتدای سوره با بسم الله الرحمن شروع می شود یعنی نام خدا با صفت رحمانیت عنوان می شود شاید این رازی باشد به نظر بخشندگی راز حیات است

  • کاربر ناشناس
    0

    اینا قبل از اینکه به علت اشوبهای ابان دستگیر بشن به جرم دزدی و تجاوز دستگیر شدن پس تیترتون رو درست تر بزنید .اگر برا کثافت کاری و دزدی اومده بودن خونه شما هم همین حرف و می زدید یا اینکه اونموقع زمین و زمان رو می دوختید به هم که امنیت نیست و ناموس مردم تو خونهاشون امنیت ندارن

    نظرات شما -
    • علی
      0

      اینا که از چهرهاشون معلومه دزد واوباش نیستن قشنگ مشخصه آیا کسی غیر از خداوند حق دارد جان بدهد یا جان بگیرد چرا خدایی میکنید روی زمین خدا بدجور زمینتون میزنه بترسید از خدا این جوانها اگر حتی بدترین کار را هم کرده باشن بخشش مگر در اسلام نیومده بنزین رو کردن سه تومن میخواستید این مردم بینوا بیان تشکر کنن

    • پاسخ به علی
      0

      خود خدا حدود تایین کرده و گفته جان را در این جرم ها بگیر ...

  • ناشناس
    0

    روز قیامت که هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها