در گفت‌وگو با آموزش‌وپرورش گیلان تاکید شد؛

تکذیب فعالیت «باند مخوف فریب دختران دانش‌آموز» در رشت

مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش گفت: طی روزهای گذشته از طرف مدیریت مدرسه و یا اداره آموزش‌وپرورش ناحیه و نیروی انتظامی هیچ گزارشی مخابره نشده است.

تکذیب فعالیت «باند مخوف فریب دختران دانش‌آموز» در رشت

برنامه تلگرام دسترسی همه شهروندان را به اطلاعات سریع‌تر و راحت‌تر کرده است. اما این دسترسی آسان سبب شده تا به همان نسبت محل خوبی برای پخش شایعاتی باشد که این روزها حساسیت همه شهروندان به‌خصوص پدر و مادران را برانگیخته است.

در چند روز گذشته متنی در تلگرام دست‌به‌دست می‌شود که طبق ادعای نویسنده آن دانش‌آموزان دختر کلاس هفتم و هشتمی یکی از مدارس شهرک حمیدیان رشت توسط باند مخوفی اغفال‌شده و از آن‌ها دریکی از خیابان‌های نزدیک مدرسه سوءاستفاده جنسی می‌شود. در این متن شماره دو پلاک خودرو سواری و موتورسیکلت برده شده و گفته می‌شود که به دو تن از اعضای این باند تعلق دارد. این متن مانند متن‌های مشابه مخاطبان خود را به انسانیت و شرفشان قسم می‌دهد که آن را درگروهای دیگر منتشر کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این متن برای اولین بار در یکی از سایت‌های خارج از کشور منتشر شده و پس از آن بعضی از شهروندان بی‌توجه به صحت‌وسقم ماجرا هزاران بار آن را به اشتراک گذاشته‌اند.

گیل نگاه تلاش کرد دراین‌ارتباط از نیروی انتظامی کسب اطلاعات کند که موفق نشد. در گام بعدی با اداره کل آموزش‌وپرورش تماس گرفته شد و ابتدا این سوال مطرح شد که آیا چنین خبری به گوش مدیران آموزش‌وپرورش رسیده یا خیر. که مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش با ذکر این نکته که چنین پیامی به آن‌ها هم رسیده است گفت: ما دراین‌ارتباط بررسی‌های لازم را با کمک کادر مدرسه انجام دادیم اما هیچ مورد مشکوک و شکایتی از دانش آموزان یا اولیا مشاهده نکردیم.

شاهین رهنما با تکذیب این خبر تاکید کرد که طی روزهای گذشته از طرف مدیریت مدرسه و یا اداره آموزش‌وپرورش ناحیه و یا اهالی و نیروی انتظامی به آموزش‌وپرورش هیچ گزارشی دراین‌ارتباط مخابره نشد است.

از آنجایی که در این متن ادعا شده اتفاق در محلی خارج از مدرسه و دریکی از خیابان‌های اطراف شهرک رخ‌داده و نام دو شماره پلاک نیز در آن گزارش‌شده، از نیروی انتظامی رشت انتظار می‌رود با توجه به حساسیت موضوع و نام بردن از نام شهرک و خیابان و مدرسه در این مورد وارد عمل شود و صحت ماجرا را بررسی کند و به اطلاع رسانه‌ها و افکار عمومی برساند.

منبع: گیل نگاه

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها