معاون بین الملل حزب موتلفه در گفت‌وگو با خبر فوری:

افشاگری احمدی نژاد از سند 25 ساله ایران و چین همراهی با موج اپوزیسیون خارج نشین است / سند در دولت بعدی نهایی و تصویب می شود / دولت اعتقادی به شرق ندارد

معاون بین الملل حزب موتلفه تاکید دارد که سند 25 ساله ایران و چین مقرون به صرفه است و حواشی و افشاگری های اخیر به دلیل موج سواری بر فضایی است که  اپوزیسیون خارج کشور به ویژه سلطنت طلب ها را انداخته اند.

افشاگری احمدی نژاد از سند 25 ساله ایران و چین همراهی با موج اپوزیسیون خارج نشین است / سند در دولت بعدی نهایی و تصویب می شود / دولت اعتقادی به شرق ندارد

حمیدرضا ترقی از چهره‌های برجسته جریان راست سنتی است. نماینده مجلس بوده و به‌عنوان معاون بین الملل حزب موتلفه بارها به چین و کره شمالی سفر کرده است.

او در گفت‌وگو با سایت خبر فوری با اشاره به حواشی پیرامون قرارداد ایران و چین و زمانبر شدن این قرار داد که از سال 94 تاکنون مطرح است، گفت: چینی ها به سختی با کشورهای مختلف روابط استراتژیک، با دوام، دامنه دار و طولانی بر قرار می کنند و معمولا با کشورهایی چنین ارتباطی بر قرار می کنند که نقاط مشترک سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی قابل توجهی با آن کشورها داشته باشد. طولانی شدن زمان طرح سند و قرار داد حاکی از سختگیری چینی ها دراین نوع توافقات است.

احمدی نژاد موج سواری کرد

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در خصوص علت افشاگری احمدی نژاد در ارتباط با سند راهبردی 25 ساله با چینی ها بیان کرد: اینکه آقای احمدی نژاد دراین شرایط به این موضوع پرداخته است به نظر من هماهنگی ایشان با اپوزیسیون خارج کشور به ویژه سلطنت طلب ها را نشان می دهد، آنها ابهامات متعددی روی این مسئله بیان کردند و احمدی نژاد روی موجی که توسط اپوزیسیون در کشور پدید آمده و در واقع این موج راه انداختند برای زیر سوال بردن توافق روی این موج سوار شود.

این عضو شورای مرکز حزب موتلفه تاکید کرد: آقای احمدی نژاد برای اینکه دوباره در بین جریانی که مخالف نظام است مطرح شود و خواسته است پایگاه اجتماعی خود را در قشری که مخالف نظام است و گرایش به غرب دارند را افزایش دهد.

سند راهبری ایران و چین مقرون به صرفه است

وی تاکید کرد: بنابراین به نظر می رسد با توجه به اینکه این توافق برای جمهوری اسلامی، کاملا مقرون به صرفه است، می تواند نقش موثری در حل مشکلات کشور داشته باشد و ما را از شرایط بحرانی عبور دهد برای همه کسانی که ادعا می کردند مشکلات کشور را با مذاکره با غرب حل کنند یا امثال آقای احمدی نژاد که تصورشان این است که فقط آنها منجی کشور هستند، ضرر محسوب می شود.

وی بیان کرد: این حواشی و افشاگری های نادرست نشان می دهد که همه این جریان هایی که دست به مخالفت و افشاگری می زنند چه جریان اصلاح طلب، اپوزیسیون خارج از کشور چه جریان های انحرافی که سعی می کنند خودشان را منجی کشور نشان دهند اجرای این توافق را مضر به حیات سیاسی خود می دانند.

تعلل چینی در امضای قرارداد

ترقی دراین باره که افشاگری ها اخیر هزینه زیادی به دنبال داشته و باعث شده است چینی ها برای امضای سند مردد شوند، توضیح داد: البته چینی ها در گذشته چندین بار چنین مقاومتی داشتند به این دلیل که معتقد بودند دولت های ایران گرایش شان به غرب بیشتر از شرق است و چون این گرایش هنوز در برخی دولتمردان کشور وجود دارند، نمی توانند به مسئولین اجرایی کشور اعتماد کنند ، لذا معتقد بودند وقتی می توانیم این قرارداد استراتژی را نهایی کنیم که اولا همه حرف رهبری را گوش می دهند ثانیا باور دارند به اینکه باید از ظرفیت شرق برای پیشرفت و توسعه خود استفاده کنند همچنین از غرب نا امید هستند.

همه این جریان هایی که دست به مخالفت و افشاگری می زنند چه جریان اصلاح طلب، اپوزیسیون خارج از کشور چه جریان های انحرافی که سعی می کنند خودشان را منجی کشور نشان دهند اجرای این توافق را مضر به حیات سیاسی خود می دانند

دولت با اکراه سند ایران و چین را دنبال می کند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه عنوان کرد: اکنون در دولت نا امیدی از غرب قدری به وجود آمده است اما میل و نگاه به شرق هنوز کاملا قطعی، شفاف و قابل اعتماد نیست مگر اینکه دولت دیگری روی کار بیاید و تضمین بیشتری برای فراهم کردن زیر ساخت این تفاهم ایجاد کند. بنابراین اگر چینی ها تامل می کنند به خاطر این است که به دولت اعتماد ندارد مانند روس ها که چنین موضعی را نسبت به ما در عرصه همکاری ها اقتصادی دارند.

وی در این خصوص که دولت از ابتدا پیگیر این سند بوده است، اظهارداشت: همین دولت پیگیر سند است، اما این دولت با اکراه پیگیری می کند نه با ایمان واعتقاد؛ مواضع رئیس دفتر رئیس جمهور آقای واعظی گویای این حرف است، او نسبت به مسئله قرارداد 25 ساله اظهار نظر کرد، اما این اظهارنظر با لکنت زبان و کلمات ضعیف مطرح شده و نشان می دهد که این نوع حمایت، ته دلی نیست، بنابراین طبیعی است که چینی ها پای خود را برای سرمایه گذاری 400 میلیارد دلاری جای سفتی می گذارند، جایی که شل است و معلوم نیست فردا همین وضع را داشته باشند به راحتی چنین سرمایه گذاری نمی کنند.

دولت آینده سند را نهایی می کند / مجلس همراهی خواهد کرد

این سیاست مدار در با اشاره به زاویه ای که بین دولت و مجلس جدید وجود دارد، گفت: رهبری کلیات این همکاری استراتژی را تایید کرده اند اما ریز چارچوب و مفاد آن توسط کارشناسان تهیه شده و طبق قانون باید توافق در مجلس مورد بررسی نمایندگان قرار گیرد، اما تصور می کنم بررسی قرارداد به دولت فعلی نخواهد رسید و زمانی در ردیف بررسی های مجلس قرار می گیرد که یقینا به دولت بعدی روی کار آمده است بنابراین این نگرانی که ممکن است مجلس یازدهم در مسیر تصویب سند دولت را همراهی نکند، وجود نخواهد داشت، با تاملی که چینی دارند، نمایندگان مجلس ابعاد توافق را رصد خواهند کرد که مغایر قانون اساسی و سیاست های کلان نظام نباشد و ما درموقعیت مناسبی می توانیم توافق را عملیاتی کنیم.

76

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 50
  • چم چم
    0

    خارج نشین همین های هستن که دلار تو دولت تدبیر بر داشتن رفتند خارج لذتش میبرند ما هم فشار گرانی کمرمان خم کرد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      آقای لی هویت. خودت را. هم. به. چینیها. بفروش. چون. مقرون. به. صرفه است. ازهشتاد میلیون. ایرانی خجالت نمی کشی این. چرند و پرند میگی.

    • کاربر ناشناس
      0

      واصلا. این آقا مدرک. تحصیلی ندارد

    • ..
      0

      کاربر ناشناس از جولان زدن دلار وطلا که کشور ریخته برهم اطلاعی داری...در ضمن دلار بیست سه هزار تومان الان وسکه ده میلیون هشتصد هزار تومان یعنی کالای اساسی صد درصد گرانی که کمر تمام ادمها راخواباند حالا بگو خجالت بکش نکش خاک بر سرت که نظر دیگری را مورد هجمه قرار میدی پس بدان هشتاد میلیون ادم تخمین زدی ببین کجا هستند پولدارات تمام خارج نشین بعد میگین کی خوب کی بد اگر دستی در دولت داری یک مناظره دولت قبل با جدید برگزار کند مردم ببینند عیب کار شون

  • ع
    0

    معلوم نیست اگر احمدی نژاد نبود تکلیف چه بود این بنده خدا ۵۰ کیلو وزن ندارد لکن به اندازه میلیونها تن تاثیر گذار است ..بنده اهل سیاست .سرهم بندی و ساخت و پاخت نیستم اما به مدعیان عالم سیاست عرض می نمایم که درحین تخریب برای موفقیت خود کمی هم از ایشان بیاموزید..

  • کاربر ناشناس
    0

    اینم یه قراردادمثل‌برجامه‌

  • محمد
    0

    اگر مجلس می توانست نظارت کند چرا در مورد برجام نظارت نکرد که ما اینهمه ضرر نکنیم؟!

  • محمدی
    0

    هرچیزی که به خیرومصلحت منافع ملی و آینده ملت است باید بدون نگاه به حواشی مزاحم انجامش داد.

  • لیلا
    0

    کور خوندید با پرنگ کردن نقش احمدی نژاد سعی در عوام فریبی دارید . وضمینه را برای انتخابات بعدی فراهم می کنید. شما واحمدی نژاد سراپا یک کرباسید. هیچ کدامتان به درد این مملکت آشوب زده نمی خورید. همه مردم اینو به خوبی می دونند. تا دیروز برای احمدی نژاد جوک می ساختیدواز دستاوردهای روحانی می گفتید. وشورای نگهبان صلاحیت احمدی نژاد را تایید نکرد. حالا دیگه اون خوب شده.واین یکی بد. نه داداش دستتون رو شده

  • دلار
    0

    مستعمراتی چین .چون کمونیست است از شوروی هم بدتر است .از انگلستان .و فرانسه هم بدتر هر 25 سال باید مستعمره یک کشور ابر قدرت باشیم .حالا هم نوبت چین است

  • پرتوی
    0

    تناقضات در حرف های ترقی کاملا مشهود است . اولا چرا دولت مخفیانه کار می کند قراردادی که ۲۵ سال بخواهد طول بکشد نیاز به آرای عمومی تر و شفافیت بیشتر نیاز است درصورتی که متن ان را هیچ کس ندیده است . در این قرارداد یعنی چینی ها بازنده هستند و ما برنده ی قرادادهستیم با افشاگری آقای احمدی نژاد لو رفت . چرا دولت یا متن را افشا نمی کند حداقل در مجلس آن هم چه مجلس .مجلسی کاملا هم سو . آقای ترقی : ترقی در کردی ولی ندونستی چی گفتی. مرسی احمدی نژاد

  • درود
    0

    آفرین و هزار خداپدر بیامرزی به احمدی نژاد خوب کرد افشاگری کرد و گفت دولت بعدی هم حتما این سند را برهم میزند و نقض میکند بهترین حرف را زد و بعد چینی ها ترسیدن و حالا امضا نمیکنند...

  • مهدی
    0

    اقای ترقی مگه نمیگید به صرفه ملت ایرانه پس چرا قایمکی چرا محرمانه حالاکه احمدی نژاد پتتونو ریخت روی اب شد موج سوار امسال شماها پاش بی افته کل مملکتو میفروشدو یشبه فرار میکنید پیش ارباباتون پس خجالت بکشید به شعور ملت توهین نکنید ملت بیداره شماهارو میبینه ودلسوز مردمم میبینه پس توهین به شعور خودت نکن

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      از سال ۹۴ موضوع نزد بالاترین مقام حکومت مطرح بوده اخبار را بخوانید. قرار نیست که سیاست های کلان کشور در کف خیابان به مناظره گذاشته شود.همراه شدن کاخ سفید و رضا پهلوی و آقای احمدی نژاد و رسانه های لندنی بی بی سی، من و تو، ایران اینترنشنال در چهار راه سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین بوی توطئه می دهد.

  • کاربر ناشناس
    0

    دیگه شورت و زیر پوش و همه چیزمون چینی شده و از چین وارد میشه کم کم زبان و حروف الفبا و قیافمون هم چینی میشه ایران داره یکی از استانهای چین میشه افتتاح میکنیم علی برکت الله .

  • پرتوی
    0

    آقای ترقی شما جزء حزبی هستید که انقلاب ترور انقلابی می کردملت فراموش کرد تاریخ که فراموش نکرد.

  • ناشناس
    0

    آخرنفهمیدم این قراردادچیه .سر چه چیزی قراردادمی بندند.چرا به طور شفاف به مردم اعلام نمی کنند؟

  • امیر
    0

    اپوزیسیون خارج نشین شماها هستید حالا که احمدی نژاد دستتون را رو کرده ول کنش نیستید،دولت بعدی احمدی نژاد رعیسش است انشاالله

  • ایرانی
    0

    این افشاگری احمدی نژاد باعث افزایش طرفدارانش شد حداقل هر چه خطا کرده . خراب کرده . ولی وطن نفروخته

  • دعلی
    0

    واقعیت را باید گفت. تا ملت بفهمند تا مانند ننگ برجام بر سر ملت و کشور سایه نیندازند. و همه چیز و همه کشور فنا شود بعد هم هیچکس عواقبش را قبول نکند. و گردن هم بیندازند. یکی بگه همش هماهنگ شده یکی بگه من گفتم که. اینطوری نمیشه. این هم حالا قبول کنید. چیزی بدتر از برجام نیست. ولی مجبوری فعلا مجبوریم. ساید فرجی بشه.

  • ایرانی
    0

    اینکه هر موضوعی در داخل گفته شود برای بی اعتبار کردنش انگ همراهی با مخالفان زده شود دلیل برای سالم بودن موضوع نیست .سخن حق را هر که گفت ! دنبال کس و کار صاحب سخن نگردد ببین چه گفت .طوری ادعا نکنیم که هر که مخالف است حرفش حق نیست.بارها در همین جمهوری برای اثبات حقانیت خود به گفته های مقامات آمریکا استناد کرده اند و نمونه آن گفته های مادام آلبرابت در نقش آمریکا بر ضد زنده یاد دکترمحمد مصدق.

  • محمدی
    0

    فقط یه نمونه از خدمات آقای احمدی نژاد مسکن مهره اگه نداده بودند بخدا مردم با این گرانی باید توخیابون میخوابیدن

  • امیر
    0

    لااقل با اهل کتاب وارد فرداد می شدید....

  • مهدی
    0

    کار احمدی نژاد خوب بود

  • رحیمی
    0

    بالاخره موتلفه ای ها کارخودتان راکردید این همان نتیجه مدارس مشترک موتلفه وچین است

  • .
    0

    ایران از سر ناچاری و ضعف این قرارداد را می خواهد امضا کنند و قطعن چین این موضوع را درک کرده و امتیازهای زیادی از ایران طلب خواهد کرد.مسوولین باید به هوش باشند که منافع ملت را قربانی نکنند.چون در تاریخ ماندگار خواهد شد و ایندگان انرا قضاوت خواهند کرد

  • کاربر ناشناس
    0

    دیگه کفن و سنگ قبر و مهر و تسبیحمون هم از چین میاد دیگه همه چیزمون چینی شده کم کم قد و قیافمون هم شکلی چینیا میشه اصلا دیگه بدنمون هم بوی بدن چینیها را میده خلاصه خیلی خاک به سرمون شده افتتاح میکنیم علی برکت الله. .

  • سیدحسین
    0

    بنام خدا مگر قرار نبوده کلیه قرار داده ها بین المللی مابین کشور ها از طریق مجلس که در راس امور باشد انجام بگیر مجلس شورا ملی که متخب شاه بود راس امور نبود نیز تشریفاتی نیز از طریق مجلس انجام میگرفت مجلس در دولت روحانی از وکیل دولت به مزدری تغیر چهره داده است

  • علی
    0

    با این جملات نمیتونید جلوی حقیقت را بگیرید. اگر ریگی به کفشتون نبود، قبل از اینکه آقای احمدی نژاد گند کاریاتونو لو بده، خودتون به مردم می‌گفتید. بالا برید پایین بیاید، حتی بخواید احمدی نژاد را با اپوزیسیون، همفکر نشون بدید، باز هم نمیتونید جلوی حقیقت را بگیرید. اگر این قرارداد بد نیست، باید از همون اول همه ی بندهاشو رسانه ای می‌کردید. یا علی

  • کاربر ناشناس
    0

    کم کم سوپ خفاش هم طرز تهیه اونو توی تلویزیون آموزش میدن و یکی از غذاهای سنتی ایرانیا میشه چون کشور ایران یکی از کشورهای مستعمره چین شده و آداب و رسومشون هم وارد ایران میشه .

  • هادی
    0

    بهتر است امثال این بابا به اندازه دهانشان حرف بزنند ودرمورد خادم ومحبوب ملت اظهار نظر نکنند.

    نظرات شما -
    • رضا بینیاز
      0

      درود بر شیر پاکی که خوردی...

    • بهروز
      0

      این خادم دوتا مشکل بزرگ داره..اول اینکه نمیشه با پول خریدش و دوم اینکه حرفای بزرگان و صاحبان این مملکت البته با برداشت خودشون رو پیش ملت بازگو میکنه..خدا سلامت نگه‌اش داره..چون خیلی چیزا میدونه که نباید بدونه

  • ایمان
    0

    مگه مسخره بازیه که همچین قرار دادهایی رو فقط یه رییس جمهوری ک یسال از قدرتش مونده امضا کنه؟انقد مملکت بی در و پیکره؟یعنی روحانی ی قرار داد ۲۵ ساله ببنده و تموم؟اون ک برجام بود ترامپ زد زیرش گف مال رییس جمهور قبلیه و بمن ربطی نداره ولی همچین قرار دادی.... دست های دیگه ای هم پشت کار هست و حسن تنها نیست بعدا معلوم میشه،اگرقرار باشه یه رییس جمهور چنین اختیاری داشته باشه پس فاتحه کشور خوندس

  • اکبر بی کله
    0

    قرارداد رو بستن الان صداش در اومده .همیین روزاس ک با سند بیان از داخل خونه ها ببرن بگن ما صاحب شما هستیم دولت شما رو فروخته اینم سندش.

  • کاربر ناشناس
    0

    از برکت علی برکت الله همه چیز برکتش زیاد شده و قیمتش هم برکت پیدا کرده و زیاد شده خلاصه انگار اسم برکت زیاد شده از برکت علی برکت الله .

  • حمید
    0

    من این موضوع را نمی فهمم که چرا قرار دادهای تعهد آور با کشورهای مثل چین باید طولانی مدت و ۲۵ ساله باشد عقل سالم حکم میکند اگر هم قرار داد بسته می شود حداکثر ۵ سال واگر طرفین به تعهداتشان عمل کردند ۵ سال دیگر تمدید شود و همینطور ۵سال بعدی تا ۲۵ سال دیگر خیلی از مولفه های اقتصادی تغییر خواهد کرد امروز قیمت نفت پائین است ولی ده سال دیگر قیمت نفت دو یا سه برابر خواهد شد ما در کشور خودمان یک قراداد اجاره ملک را حداکثر یکساله می بندیم البته من اطلاعات دقیقی از این قرارداد ندارم امیدوارم مسئولان محترم از حقوق ما ملت ایران دفاع کنند و بهترین قرار داد را ببندند برجام تجربه تلخی از بد عهدی دولت آمریکا و اروپائی ها را نشان داد

  • کریمی
    0

    فکر نکنم که اینقدر ها هم که بعضی از مردم شلوغ میکنند که دولت همه چی را به چین واگذار کرده درست باشد چرا که نه ایران مستعمره است نه چین استعمار گر بهتره اگاهانه صحبت کنیم صد البته که اگر چین ۴۰۰ صد میلیارد دلار در ایران سرمایه گذاری کند قطعا باعث پیشرفت وتوسعه کشور خواهد شد انشاالله

    نظرات شما -
    • مجید
      0

      داداشی مطمئنی چین استعمارگرنیست؟ اگر آمریکا نفس چین رو نمی گرفت بعدا می فهمیدی استعمارگریعنی چی؟

    • بهروز
      0

      متاسفانه فهم شما از سرمایه‌گذاری و پولی که چین به ایران میده بسیار اندکه..شما تا الان هر چی تونستی پیگیر اون هشتصد میلیارد دلار پول نفت در دوره جناب احمدی نژاد بشی ، بعدا میتونی این چهارصد میلیارد دلار رو هم پیدا کنی..ما یه زمانی اینقدر پول در میاوردیم که میموندیم چه جوری تو کدوم کشور فقیر ساختمان مجلس یا کارخانه خودروسازی بسازیم که اسم جمهوری اسلامی تو اخبار جهانی گفته بشه حالا خودمون اینقدر درمونده شدیم که واسه یه وام پنج میلیارد دلاری از بانک جهانی کاسه‌ی گدایی برداشتیم...و یا التماس چین رو میکنیم که برامون سرمایه گذاری کنه

  • ساسان
    0

    قبلا که یه گمرکی هم میدادن بعضیا از چین وسایل میاوردن الان همونم دیگه نمیخوان بدن،وقتی کشوری منافع اقتصادیش رو میسدپاره به کشوری دیگه،در اصل اون کشور استعمارگر هست و موظف در برابر حملات بیگانگان از اون کشور و منافع خودش تو اون کشور دفاع کنه،یعنی چین ایران رو منافع خودش میبینه و ایران میخواد چین رو بکنه سپر و محافظ خودش،تموم شد رفت.....

  • مش جمعه
    0

    شما حزب موتلفه خود را صاحب بازار ایران میدانید شما ها و عسگر اولادیها بازار ایران را با چین کمونیست خوردید.فقط عروس چینی وارد ایران نکردید آنهم منتظرش میمانیم تا قرارداد ۲۵ساله ثبت بشه.اگر احمدی نژاد در خصوص تفاهم نامه حرفی نمی زد شما برای مردم توضیح می دادی؟ چرا از قرار داد خزر حرفی نمی زنید؟

  • کاربر
    0

    ما ک تا حالا این همه بدبختی کشیدیم بقیه اشم میکشیم تا ببینیم خدا چی میخاد .....فقط کشور رو ب چینی های حروم خور نفروشید

  • باران
    0

    احمدی نژهد زیاد زور نزنه با این خل بازیها تائید صلاحیت نخواهد شد برای انتخابات رییس جمهوری

  • هامون
    0

    حزب موتلفه بایدم موافق این قرارداد باشه چون ثروت زیادشون چندبرابر میشه‌.ولی از این جماعت فرتوت توقعی جز دشمنی با احمدی نژاد نداریم

  • ناشناس
    0

    حزب موتلفه هم شد حزب

  • ابرام
    0

    اخه چرا با این حروم خوران بی دین شما که دم از اسلام و مسلمانی میزنید ما که والله نفهمیدیم.

  • محمد
    0

    از ابتدای انقلاب اقتصاد کشور به ویژه واردات بی رویه در دستان این حزب و افرادی چون عسگر اولادی بوده ، حالا هم منافعشان به خطر افتاده و احمدی نژاد را متهم می‌کنند . نکته جالبی که از سخنان آقای ترقی میتوان گرفت این است که رئیس جمهور بعد را هم انتخاب کردند وگرنه از کجا می دانند در دوره بعدی ریاست جمهوری تصویب میشود . در حقیقت خاک بر سر ما مردم بی اطلاع از سیاست و کم مطالعه که چهل سال است سر انتخابات مختلف بازی می خوریم

  • محمود
    0

    اصل رابطه باچین و روسیه وقراردادهای ترکمنچای که بین ایران و چین و روسیه امضا می شود از عهده روسای جمهورخارج است ودستورآن از بالا صادر می شود! پس لطفا هیچ رییس جمهوری رابیخودی متهم نکنید. شما ببینید سفیرروسیه در ایران آن چنان قدرتمنداست که سالروز شهادت میرزاکوچک جنگلی راازتقویم حذف می کند ویاسفیر چین جناب کیانوش جهان پور سخنگوی وزارت بهداشت رابه خاطر افشای بعضی ازجنایتهای چین در مسئله کرونا برکنار می کند. خواهشمندم کمی تفکرکنید اگر این کاپیتولاسیون نیست پس چه اسمی دارد؟

  • رحیم اب منگل
    0

    اگه صحبت احمدی نژاد نبود که این قرار داد هم زیر لحاف امضا میشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها