روایت عمویی از نشست کمیسیون امنیت ملی با وزیر خارجه؛

ظریف: فروش جزیره کیش و نفت ارزان صحت ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: ظریف شایعاتی، چون فروش جزیره کیش و نفت ارزان در جریان تدوین سند ۲۵ ساله ایران و چین را رد کرد.

ظریف: فروش جزیره کیش و نفت ارزان صحت ندارد

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با دعوت از ظریف، وزیر امور خارجه برگزار شد.

او افزود: در این نشست وزیر امور خارجه و معاونانش به ارائه آخرین اخبار و تحلیل‌ها درباره قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و توافق جامع همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین پرداخت.

عمویی ادامه داد: ظریف در این جلسه با اشاره به روند تدوین پیش نویس توافق همکاری ۲۵ ساله با چین، اظهار کرد که روابط جمهوری اسلامی ایران با چین یک روابط راهبردی بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل است. روند تدوین این سند با سفر آقای شی جینگ پینگ به تهران در سال ۱۳۹۴ آغاز شد و دو کشور در ان سفر تصمیم گرفتند نقشه راه بلندمدت دو کشور را طراحی کنند و این سند پس تبادل نظر طرفین هنوز در حال مذاکره است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: وزیر امور خارجه در تشریح ابعاد این سند، بر لحاظ شدن منافع ملی در تدوین این سند تاکید کرد و شایعاتی، چون فروش جزیره کیش و فروش نفت ارزان را رد کرد و آن را ناشی از غرض ورزی دشمنان توسعه روابط ایران و چین دانست.

عمویی اضافه کرد: در این جلسه، که اولین نشست مشترک کمیسیون و وزارت امور خارجه در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بود، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به تشریح نظرات خود درباره این سند و سایر تحولات سیاست خارجی پرداختند. رئیس کمیسیون هم این جمع بندی این جلسه، ضمن استقبال از شکل گرفتن فضای تعامل جدی و سازنده کمیسیون با دستگاه دیپلماسی، برای آمادگی کمیسیون برای بررسی بیشتر جزییات سند همکاری جامع چین و ایران تاکید کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • زن
    0

    بله ،واگذاری ۲۵ ساله کیش ، یعنی چه ؟ مردم متوجه همه هستند ،اگر سیاست و اقتصاد همراه حرکت کنند ،مردم بدبخت نمی شوند ،واگذاری ۲۵ ساله کیش که مایه فخر ایرانیان است عبث است و باعث تاسف ما ایرانیان

  • علی محمد صادقیان
    0

    ظریف از بس دروغ گفته دیگه به او اعتمادی نیست .

  • ایرانی
    0

    تو که راست میگی............؟؟؟؟؟؟؟

  • شغال
    0

    جوجه را...... اخر پاییز می شمارند

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      تو. دراین. هفت. سال. آن. قدر. دروغ. ولاپوش. مردهای. که دیگه. حمایت رنگ. ندارد.

  • ن
    0

    فعلا تکذیب کنید بعد از چندین سال ملت با سنگ و کلوخ باید ثابت کنند که اینجا ایران است و ما ایرانی هستیم و این کشور متعلق به ماست.

  • کاربر ناشناس
    0

    دلم به حال هیچ نمیسوزد نه مسؤلین نه خودم نه مردم فقط وفقط خون پاک شهدا

  • شاغل پولدار مرفه بی درد متاهل خانه دار
    0

    دلار 22تومنی هم صحت ندارد.مرغ بیس تومنی که اصلا صحت ندارد.خانه متری خدا تونی که ابدا صحت ندارد.میوه و پراید و برنج و روغن و بیکاری و گرونی و الا ماشا اله که حباب است صحت ندارد.گویا خود جناب عالی و دولته بی کفایتتان فقط صحت دارید

  • حیدر
    0

    بی شرف ها شما بندرچهابهار را هم تکذیب کردید واگذاری خزربه روسیه را هم تکذیب کردید بعدآ همه چیز آشکار شد وحقیقت داشت خاک پاک ایران عزیز که با خون هزاران شهید معطر گشته بدست ناپاک شما وطن فروش های عامل انگلیس به تاراج می رود خدا ازهمه شماها نگذرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها