رئیس جمهوری فیلیپین خطاب به ترامپ: در کشور ما از حقوق بشر حرف نزن

رئیس جمهوری فیلیپین خطاب به ترامپ: در کشور ما از حقوق بشر حرف نزن

رودریگو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین اعلام کرد: اگر 'دونالد ترامپ' همتای آمریکایی اش، در سفر قریب الوقوع به فیلیپین، وی را به دلیل نقض حقوق بشر علیه شهروندان این کشور به چالش بکشد، جلوی او خواهد ایستاد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، یک مقام رسمی کاخ سفید اخیرا گفته بود که 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد در سفر به فیلیپین ( 21 آبان 96 ) ودیدار با همتای خود، موضوع نقض حقوق بشر را در این کشور مطرح کند.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، دوترته پیش از عزیمت به ویتنام برای شرکت در نشست سران سازمان 'همکاری های اقتصادی آسیا - اقیانوسیه' در یک کنفرانس خبری در واکنش به احتمال پرداختن ترامپ به موضوع حقوق بشر در فیلیپین اظهار داشت: به 'ترامپ' خواهم گفت: ساکت شو، این موضوع به کشور ما مربوط است ومن از کشورم مراقبت خواهم کرد.
وی افزود: من خود به توسعه کشورم کمک می کنم و هیچکس دیگری حق دخالت ندارد.
دوترته که دومین سال ریاست جمهوری خود را پشت سر می گذارد به دلیل سیاست های خود در مبارزه با تاجران مواد مخدر که تاکنون موجب کشته شدن بین 8 تا 12 هزار نفر کشته شده است ، مورد انتقاد جامعه بین الملل قرار دارد؛ اما وی با بی اعتنایی به این انتقادات، آن ها را دخالت در حاکمیت ملی این کشور توصیف می کند.
دوترته با اشاره به این که در دیدار با ترامپ، موضوع توسعه تجاری، مبارزه با تروریسم و موضع آمریکا در قبال چالش های دریای جنوبی چین را مورد بحث و گفت وگو قرار می دهد، افزود: با وجود شرایط موجود، مشتاق صلح هستم و اگر بتوانیم به شیوه ای متمدنانه در این خصوص گفت وگو کنیم، از مشارکت خوشحال خواهم بود.
وی خاطر نشان کرد که پیش از اعلام موضع کشورش در مورد چالش های دریای جنوبی چین، منتظر نتیجه گفت وگوهای ترامپ و 'شی جین پینگ' رئیس جمهور چین خواهد بود، که قرار است پیش از دیدار دوترته با ترامپ انجام شود.
ترامپ و دوترته پس از دیدار وگفت وگو در نشست' اَپِک' در ویتنام، قرار است بار دیگر در تاریخ 12 نوامبر جاری (21 آبان 96 ) در سفر رئیس جمهوری آمریکا به فیلیپین برای حضور در نشست سران شرق آسیا، دیدار کنند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها