آلوده سازان هوای تهران نو می‌شوند/ طرح نوسازی ۴ هزار دستگاه اتوبوس دیزلی کلید خورد

تفاهم‌نامه اجرای طرح نوسازی چهار هزار دستگاه اتوبوس دیزلی فرسوده و جایگزینی با اتوبوس‎های جدید گازسوز (CNG)، بین شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت و شرکت شهاب خودرو امضا شد.

آلوده سازان هوای تهران نو می‌شوند/ طرح نوسازی ۴ هزار دستگاه اتوبوس دیزلی کلید خورد

به گزارش خبر فوری به نقل از شانا، این تفاهم‌نامه عصر دیروز (سه‎شنبه، ۱۶ آبان ماه) به امضای علی وکیلی، مدیرعامل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت و رضا زنگنه‎نژاد، مدیرعامل شرکت شهاب خودرو رسید.

بر اساس اعلام شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت، این تفاهم‌نامه در مسیر اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‎پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱۳۹۴ و آیین‎نامه اجرایی آن و در اجرای مصوبات شورای اقتصاد با هدف ایجاد زمینه همکاری برای نوسازی ناوگان اتوبوس شهری امضا شده است.

مدت زمان اجرای تفاهم‌نامه ۲ سال است و برای اجرای آن «کارگروه اجرایی» متشکل از نمایندگان دوطرف به منظور زمینه‎سازی و پیگیری اجرای اهداف، برنامه‎ها و طرح‎های پیش‎بینی شده تشکیل می‎شود.

زمینه‎های همکاری شامل شناسایی، توسعه، اجرا و ساختاربندی طرح‎های بهینه‎‎سازی مصرف انرژی با استفاده از فناوری‎ها، محصولات و خدمات نوین از جمله تولید انواع اتوبوس‎های شهری ۹، ۱۲ و ۱۸ متری با سوخت گاز طبیعی فشرده (CNG) است.

گفتنی است چندی پیش مسئول کارگروه پایش پیمایش سوخت ناوگان دیزلی با بیان این‌ که عمر اتوبوس‌ها درون‌شهری ۹.۵ سال است، افزود: تعداد ناوگان باری حدود ۱۰ برابر ناوگان مسافری و فرسودگی آن ۴ برابر ناوگان مسافری است.

وی ادامه داد: در سال ۹۴ مصرف روزانه سوخت دیزل حدود ۵۴ میلیون لیتر بود که امروز با کاهش ۱۲ میلیون لیتری به ۴۲ میلیون لیتر رسیده است.

41

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها