گل‌محمدی: قرارداد ۱۰۰ میلیونی در لیگ بوکس حرفی احساسی است

سرپرست سابق تیم ملی بوکس ایران گفت: حسین‌ثوری احساسی حرف می‌زند و قرارداد ۱۰۰ میلیون تومانی برای لیگ بوکس زیاد است.

گل‌محمدی: قرارداد ۱۰۰ میلیونی در لیگ بوکس حرفی احساسی است

عیسی گل‌محمدی در گفت‌وگویی، درباره مطرح شدن بحث قراردادهای ۱۰۰ میلیون تومانی برای لیگ بوکس، توضیح داد: به نظر من ثوری تجربه کمی داشته و احساسی عمل‌ می‌کند که چنین نظرات عجیبی را در جلسات مطرح‌ می‌کند. او گفت که قرارداد بوکسورهای ملی‌پوش باید بالای ۱۰۰ میلیون تومان باشد و این در حالی است که فدراسیون بوکس خودش نمی‌تواند حقوق کارمندان را به خوبی تامین کند. در حال حاضر همه بودجه فدراسیون را دولت می‌دهد و هیچ درآمدی هم از طریق اسپانسر وجود ندارد.

او ادامه داد: هم اکنون در رشته‌هایی مثل کشتی، تکواندو و کاراته که قهرمانان ما در آن‌ها مدال‌های طلای جهانی دارند، حقوق ورزشکارانش در لیگ زیر ۱۰۰ میلیون تومان است، ثوری چگونه چنین مبلغی را به بوکسورهای ما پیشنهاد می‌دهد؟ اگر واقع بین باشیم بالاترین مدال بوکسورهای قهرمان ما برنز آسیا است که آن را هم تنها یک یا دو بوکسور تیم ملی دارند! همانطور که گفتم به نظرم ثوری احساسی حرف می‌زند که این درست نیست. قرارداد بوکسورها اگر یک‌ میلیارد تومان هم باشد کم بوده و حقشان است که مبالغ بالایی دریافت کنند، اما با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور باید منطقی صحبت کنیم.

گل‌محمدی همچنین در مورد آخرین وضعیت اعلام شده برای لیگ بوکس از سوی فدراسیون به تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات، توضیح داد: پس از جلسه دومی که تیر ماه برگزار شد، ۱۰ تیم هستند که تقاضای حضور در لیگ را دارند، اما واقعیت این است که ‌کیفی سازی لیگ بسیار مهم است و تیم‌هایی که می‌خواهند وارد مسابقات شوند، فدراسیون باید ضمانت‌های سنگینی را از آن‌ها بگیرد تا در کوران مسابقات با مشکل منحل شدن تیم‌ها یا پرداخت نشدن حقوق بوکسورها رو به رو نشویم.

او افزود: در آن‌ جلسه‌ای که برگزار شد برخی از مسئولان هیات‌های استانی که برای اعلام حضور آمده بودند، حتی اسم تیم خودشان را هم نمی‌دانستند که نشان دهنده وضعیت آن استان یا تیم است. فدراسیون بهتر است از ورود چنین تیم‌هایی جلوگیری کند، کما اینکه چنین تیم‌هایی تنها در حد و اندازه حرف زدن هستند.

مربی سابق تیم‌ ملی نوجوانان بوکس، با بیان اینکه در کنار اشتباهات باید اقدامات درست ثوری را هم دید، تصریح کرد: نباید همیشه بدها را بگوییم و رئیس فدراسیون بوکس واقعا در برخی مسائل و انتخاب روسای کمیته‌ها درست عمل‌ کرده است. به عنوان مثال کمیته داوران بوکس الان دست بابک بردبار است که یک تصمیم درست به شمار می‌رود، اما بخاطر همان تجربه کمی که گفتم در مورد برخی کمیته‌ها تصمیمات اشتباهی گرفته شده‌اند که یکی از آن‌ها کمیته آموزش مربیان است. امیدوارم این مسائل نیز برطرف شود.

او در پایان با حمایت از فعالیت‌های دبیر فدراسیون بوکس، افزود: او نیروی جوانی است که از زمان انتخابش به عنوان دبیر نیز در خدمت بوکس بوده است. امیدوارم برخی کمیته‌های فدراسیون هم که در حال حاضر شرایط خوبی ندارند هر چه سریع‌تر ساماندهی شوند.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها