بازیکنان ماشین سازی علائم کرونا را ندارند

عباس زاده پزشک ماشین سازی درباره شرایط بازیکنان این تیم در روز‌های کرونایی توضیحاتی را بیان کرد.

بازیکنان ماشین سازی علائم کرونا را ندارند

مسعود عباس زاده پزشک تیم فوتبال ماشین سازی تبریز در مورد حواشی مثبت شدن تست کرونای بازیکنان لیگ برتری، اظهار داشت: ما قبل از بازی با تیم فولاد خوزستان از تمامی بازیکنان تست کرونا گرفتیم. خوشبختانه تاکنون هیچ کدام از افراد تیم، علائم ابتلا به این بیماری را نداشته اند. بازیکنان تیم استقلال تهران علائم این بیماری را داشتند.

او ادامه داد: طبق شیوه نامه بهداشتی اعلام شده تیم‌ها هر ۱۰ روز یکبار باید تست بدهند. گرفتن آزمایش کرونا اصلا راحت نیست و بازیکنان هنگام تست گیری اذیت می‌شوند. اکنون طبق قانون وزارت بهداشت به دلیل کمبود کیت ها، تنها از افراد بالای ۶۰ سال و اشخاصی که دارای علائم هستند، تست PCR گرفته می‌شود.

نوشتن شیوه نامه بهداشتی آسان، اما اجرای آن سخت است

عباس زاده در خصوص گرفتن تست مجدد از بازیکنان کرونایی استقلال و فولاد، عنوان کرد: من در روز‌های اول، این موضوع را گفتم که نوشتن شیوه نامه بهداشتی آسان، اما اجرای آن سخت است. در روز‌های ابتدایی به زهره هراتیان (رئیس ایفمارک) و پورسعید (عضو ستاد مبارزه با کرونا در ورزش) ایراد‌های این پروتکل را گفتم.

او افزود: در ایران بستر مناسب برای اجرای این شیوه نامه بهداشتی مهیا نبود و با ایراد‌های موجود امکان اجرای آن به درستی وجود نداشت. به طور مثال در هتل محل برگزاری بازی باید فلان موارد رعایت شود، در حالی که شهر مسجدسلیمان با آن قدمت فوتبالی هتل ندارد. به طور طبیعی نمی‌توان همانند کشور‌های آلمان و قطر مسابقات را بدون مشکل برگزار کرد.

ما در اوج بیماری کرونا به شهر‌های اهواز و مسجدسلیمان سفر کردیم

او اضافه کرد: قبلا گفته شده بود که در شهر‌های قرمز مسابقات فوتبال برگزار نخواهد شد، اما به آن عمل نشد و ما در اوج کرونا به شهر‌های اهواز و مسجدسلیمان سفر کردیم. فرانسه قهرمان جهان و بلژیک تیم سوم دنیا لیگ‌های خود را تعطیل کردند. قطر چرا لیگ ستارگان را تعطیل نکرد، زیرا کمپ‌های مختلف دارد. بازیکن بعد از بازی تست می‌دهد و دوباره به کمپ بر می‌گردد. ما اگر امروز از بازیکنان تست گرفتیم و همه منفی شدند، از کجا معلوم است که فردا جواب آزمایش آن‌ها مثبت نشود.

پزشک ماشین سازی بیان کرد: جواب آزمایش کرونا حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد با خطا مواجه است. بهترین زمان انجام تست طبق دستورالعملی که بیمارستان مسیح دانشوری داده، ۳ الی ۸ روز پس از بروز اولین علامت است. حالا در فردی که علائم ندارد چگونه این زمان مشخص می‌شود؟ شاید ۱۴ روز این علائم نهفته باشد. موضوع کاملا پیچیده است و این شیوه نامه با زیرساخت‌های فوتبال ایران سازگار نیست.

ایراد‌های شیوه نامه بهداشتی را به صورت کتبی برای ایفمارک ارسال کرده ام

عباس زاده گفت: من ایراد‌های زیادی به این دستورالعمل گرفتم و برای هراتیان نامه نوشته و آن‌ها را مطرح کردم. به عنوان مثال نحوه جا به جا شدن در شهر‌ها مشکل دارد، رعایت فاصله گذاری اجتماعی در زمین مسابقه غیر ممکن است و بسیاری از موارد دیگر که همه را برای کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ارسال کرده ام.

او ادامه داد: خیلی از باشگاه‌ها به دلیل مشکلات مالی و هزینه‌های زیاد، قادر به انجام این تست‌ها نیستند. خوشبختانه ما مالک خوبی داریم و محمدرضا زنوزی برای سفر‌ها پرواز اختصاصی هماهنگ می‌کند، همچنین برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی ۲ اتوبوس داریم. این موارد در لیگ قطر هم اجرا می‌شود، اما تمام باشگاه‌ها باید آن را رعایت کنند. زنوزی در این وضعیت اقتصادی نامناسب به خوبی مشکلات را مدیریت کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها