اجرای ۲۳ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز چولهول با مساحت ۲۳ هزار هکتار که یکی از حوزه‌های آبخیز بحرانی شهرستان پلدختر است، خبر داد.

اجرای ۲۳ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در لرستان

شیرزاد نجفی، امروز ۱۹ تیرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: میزان فرسایش خاک و تولید رسوب در حوزه آبخیز چولهول از میانگین استانی بسیار بالاتر بوده و به علت کوهستانی بودن و شیب زیاد، این منطقه بسیار سیل‌خیز است به‌طوری‌که بخش اعظم رواناب‌های وارده به رودخانه افرینه و شهر پلدختر از این حوزه سرچشمه می‌گیرد.

وی، به فرسایش‌ها و رواناب‌های جاری شده در همه نقاط حوزه که کاملاً قابل مشاهده هستند اشاره کرد و افزود: به‌منظور کنترل فرسایش خاک، کاهش سیلاب، حفظ جنگل‌ها و مراتع، جلوگیری از تخریب جاده‌ها و ابنیه‌ها، منازل روستایی و... دستور کار مطالعه تفضیلی اجرایی و همچنین اجرای عملیات آبخیزداری در این حوزه توسط اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه با اعتباری بالغ‌بر شش میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی شروع‌شده که این عملیات شامل بندهای سنگی ملاتی، گابیونی، خاکی، عملیات بیومکانیکی و بیولوژیکی است.

نجفی، خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته، برای انجام و به اتمام رساندن عملیات آبخیزداری در این حوزه، اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در طی یک دوره پنج‌ساله لازم است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها