«یلدا» برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره صوفیه شد

فیلم سینمایی «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره صوفیه شد.

«یلدا» برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره صوفیه شد

هیأت داوران بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم صوفیه به ریاست پیتر وبر کارگردان بریتانیایی «دختری با گوشواره مروارید» ٢٠٠٣ و «امپراطور» ٢٠١٢ جایزه نشان ویژه بهترین فیلمنامه را به فیلم «یلدا» نوشته و ساخته مسعود بخشی از ایران اهدا کرد.

داوران جشنواره بین المللی فیلم صوفیه را که مهمترین جشنواره بلغارستان و از جشنواره‌های رده الف جهان محسوب می‌شود، امسال علاوه بر وبر، نیکولاس سلیس تهیه کننده مکزیکی «روما» ساخته آلفونزو کوارون برنده شیر طلای ونیز ٢٠١٨ و سه جایزه اسکار و نیز «هلی» ساخته آماته اسکالانته برنده نخل طلای کارگردانی کن ٢٠١٣، ایرمنا چیچیکووا بازیگر بلغاری الاصل «ویکتوریا» ٢٠١٤و برنده جایزه آکادمی فیلم بلغارستان و جیم استارک (تهیه‌کننده مستقل آمریکایی آثار جیم جارموش از جمله «قهوه و سیگار» ٢٠٠٣ و «قطار اسرارآمیز» ١٩٨٩ تشکیل می‌دادند.

امسال جشنواره صوفیه به شکل آنلاین و نیز در سینماهای روباز سراسر بلغارستان از ۲۵ ژوئن تا ١٩ ژوئیه (۵ الی ٢٩ تیر) برپا است و در پاییز امسال نیز شماری از آثار منتخبش را نمایش خواهد داد.

«یلدا» سومین ساخته بلند مسعود بخشی، منتخب هفتادمین جشنواره جهانی برلین و برنده جایزه بزرگ داوران جشنواره ساندنس آمریکا در سال ۲۰۲۰ هم اکنون در سینماهای «هنروتجربه» تهران و شهرستان ها در حال اکران است.

منبع: مهر

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها