استان تهران دیگر با این وضع شاخص‌های آلایندگی قابل زندگی نیست

استاندار تهران با اشاره به آلودگی هوای استان تهران گفت: استان تهران با این وضع شاخص‌های آلایندگی، قابل زندگی نیست و لازم است بر مبنای اقدامات مطالعاتی روش‌هایی علمی برای کنترل و کاهش آلودگی هوای تهران اتخاذ شود

استان تهران دیگر با این وضع شاخص‌های آلایندگی قابل زندگی نیست

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس، محمدحسین مقیمی در جلسه کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا در استان تهران، با تأکید بر لزوم ارائه دلایل و منابع اصلی آلوده‌کننده هوای استان تهران اظهار کرد: قصد ما از برگزاری جلسات کارگروه، بررسی وضع آلودگی هوای استان تهران است و تا زمانی که به شاخص‌های مورد نظر نرسیم، هر هفته جلسات کارگروه در سطح مدیران استان برگزار می‌شود.

وی گفت: استان تهران با این وضع شاخص‌های آلایندگی، قابل زندگی نیست و لازم است بر مبنای اقدامات مطالعاتی روش‌هایی علمی برای کنترل و کاهش آلودگی هوای تهران اتخاذ شود.

استاندار تهران با بیان اینکه باید مطالعاتی جامع و علمی با محوریت اداره محیط زیست برای آلودگی هوای استان انجام شود، افزود: آلودگی تهران فقط اختصاص به شهر تهران ندارد و برخی از منابع آلاینده متعلق به اطراف تهران است و نباید از فعالیت‌هایی همچون معادن شن و ماسه، پسماندسوزی، فلزات و آتش زدن مزارع که در تولید آلایندگی تأثیر دارند، غافل شد.

مقیمی با اشاره به اینکه عوارضی که در بخش‌های مختلف دریافت می‌شود باید در جهت سالم‌سازی هوا به کار برود، گفت: اگر اقدامی نمی‌توانیم انجام دهیم باید حداقل مقابل فعالیت‌های آلاینده سازی که زندگی مردم را مختل کرده، بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه گسترش حمل و نقل ریلی در راستای ارتباط شهرستان‌های استان به تهران در کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و آلودگی هوا مؤثر است، اظهار کرد: نقش منابع طبیعی در کاشت درختان در اطراف معادن برای جلوگیری از ورود ریزگردها اهمیت دارد.

استاندار تهران گفت: مردم تنها گروهی هستند که در ایجاد آلودگی هوای تهران مقصر نیستند.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها