۱۴ تیر ۱۳۴۳؛

چاقوکش‌ها و مزاحمین بانوان خارج از نوبت در دادگاه‌ها محاکمه می‌شوند

روایت روزنامه «اطلاعات» از نقل قول دادستانی مبنی بر محاکمه چاقوکش‌ها و مزاحمین بانوان در خارج از نوبت در تیرماه ۱۳۴۳ را در این گزارش بخوانید.

چاقوکش‌ها و مزاحمین بانوان خارج از نوبت در دادگاه‌ها محاکمه می‌شوند

طبق دستور دادستان؛ چاقوکشها و مزاحمین بانوان خارج از نوبت در دادگاهها محاکمه می‌شوند.

امروز این بخشنامه از طرف آقای فیلسوفی دادستان تهران خطاب به آقایان بازپرسان دادسرا صادر شده است. تردیدی نیست که آقایان قضات دادسرا با اهمیت برخی از‌ جرائم که مقدمه اساسی و گاهی اجتناب ناپذیر جنایات مهمی از قبیل (قتل و ایراد جرح شدید) است، توجه و دقت دارند.

اطلاعات نوشت: این جرائم که در رأس ان‌ها استعمال چاقو و کارد و حتی تظاهرات با اسلحه سرد قرار دارد، کمتر صورت غیرعلنی و انفرادی دارد، بلکه گاهی دور از نظر مأمورین انتظامی میان جمعیت و حتی به صورت تجاهر انجام می گیرد و در بسیاری از موارد متهمین این بزه ها حالت عادی ندارند و اعمالشان خلاف مبانی اخلاقی و بی اعتنایی به قوانین جاریه و دور از عواطف انسانی است و هیچونه توجهی بر نحوه ضربات وارده و نتایج وخیم آنها ندارند این است که در اکثر حالات جرح های متهم و قتل ناشی از همین اعمال مقدماتی است.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • من
    0

    مگر قانون در قبل از انقلاب شکوهمند هم وجود داشته احتمالا جهت تبلیغ علیه نظام وبزرگ نمایی حکومت شاهنشاهی مطلب را آوردی شیطون

  • علی
    0

    قانون ازاول دنیاوجودداشته امابه نفع سرمایه داران وآقایان وآقازاده هایشان!!!وبه ضررمردم فقیرو رأیت،وتهی دستان...قانون حمایتی بی چونه چرا بجهت محافظت ازجان ومال سرمایه داران است...(کاربه زمان ندارد).

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها