۳۰ درصد واحدهای تولیدی استان لرستان غیر فعال‌اند

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه ۳۰ درصد واحدهای تولیدی استان لرستان غیر فعال‌اند گفت:۳۵ واحد تولیدی راکد لرستان امسال احیا می‌شوند.

۳۰ درصد واحدهای تولیدی استان لرستان غیر فعال‌اند

بختیار رازانی، اظهارداشت: وزارت صنعت چهار برنامه‌ریزی کلان برای واحدهای تولیدی پیش بینی کرده است که جهش تولید در راس این برنامه‌هاست و یکی از مهمترین برنامه‌های ما در سطح استان بازفعالی واحدهای راکد است تا به واحدهایی که به هر دلیلی در سنوات قبل غیر فعال شده‌اند کمک کنیم تا فعال شوند.

وی با بیان اینکه سال 97، 24 واحد تولیدی راکد استان به چرخه تولید بازگشت افزود: سال 98 نیز 30 واحد فعال شد و امسال نیز برنامه‌ریزی انجام شده است تا 35 واحد احیا شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان، عنوان کرد: در سطح استان تقریبا 30 درصد واحدهای تولیدی استان غیر فعال‌اند که یکی از برنامه‌های ما کمک به بازفعالی این واحدهای غیرفعال است.

وی، بیان کرد: برای رفع موانع تولید واحدهای مشکل‌دار از طریق ستاد تسهیل مشکلات آنها پیگیری می‌شود و از آنجا که اکثرا مشکل نقدینگی دارند با تزریق نقدینگی و سرمایه در گردش رفع مشکل می‌شوند و اگر واحدهایی در تملک بانک‌اند یا اختلاف شرکا دارند نسبت به رفع آن کمک می‌کنیم.

رازانی، تصریح کرد: با توجه به اینکه خط تولید برخی از واحدها قدیمی و دیگر جوابگو نیست کمک می‌کنیم تا بستر تولید در خط جدید فراهم شود.

وی، گفت: از دیگر برنامهریزی‌های انجام شده برای رونق واحدهای تولیدی به ظرفیت رساندن واحدهایی است که زیر ظرفیت کار می‌کنند، درست است که اعلام می‌کنیم حدود 65 یا 68 درصد واحدها فعال‌اند اما این واحدها با تمام ظرفیت فعالیت نمی‌کنند بنابراین کمک می‌کنیم تا حداقل از تمام ظرفیت استفاده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان، اظهارداشت: سرمایه‌گذاری انجام شده واحدهای مذکور برای ظرفیت نهایی بوده است اما به هر دلیلی از ظرفیت اسمی کمتر تولید می‌کنند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها