۱۸نفر از پرسنل بهداشت و درمان پلدختر به کرونا مبتلا شدند

رئیس شبکه بهداشت ودرمان پلدختر با بیان اینکه ۱۸نفر از پرسنل بهداشت و درمان این شهرستان به ویروس کرونا مبتلا شدند گفت: تاکنون ۱۱نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

۱۸نفر از پرسنل بهداشت و درمان پلدختر به کرونا مبتلا شدند

علی صفدر سیاوشی، ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه تاکنون هزار و 895نمونه در شهرستان پلدختر گرفته شده که تست 307 نمونه تا الان مثبت اعلام شده است که شش نفر از آنها در بیمارستان امام خمینی(ره)بستری هستند اظهار داشت:11نفر در شهرستان پلدختر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند که میزان درصد فوتی نسبت به تست گرفته شده سه و نیم درصد است که کمتر از میزان جهانی قرار دارد.

وی، با اشاره به اینکه براساس مصوبات ستاد مدیریت کرونای استان کل استان لرستان در وضعیت هشدار قرار دارد افزود: فعالیت تمام رستوران‌ها،کافی شاپ‌ها، تالارها و قهوه خانه‌ها به مدت 10 روز ممنوع شده است و نیروی انتظامی با همکاری میراث فرهنگی، سمت‌، اصناف و بهداشت و درمان باید از فعالیت این اصناف جلوگیری کنند و هیچ مماشاتی هم در این زمینه نباید صورت بگیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدختر، عنوان کرد: همکاری ادارات شهرستان با بهداشت و درمان قابل تقدیر است منتها شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان به صورت فرسایشی درآمده و 18نفر از پرسنل شبکه بهداشت و درمان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

وی، بیان کرد: انتظار داریم طی 10روز آینده ممنوعیت‌های اعلام شده در شهرستان اجرا شود تا آمار مبتلایان در شهرستان کاهش پیدا کند.

سیاوشی، گفت: بیمارستان پلدختر ظرفیت زیادی برای پذیرش بیماران کرونایی ندارد و اگر تعداد مبتلایان افزایش یابد مشکلات بهداشت ودرمان بیشتر می شود.

وی، با اشاره به اینکه ممنوعیت های اعلام شده برای کل شهرستان پلدختر است و بخش معمولان را هم در بر می گیرد و ممنوعیت‌ها باید در کل شهرستان اجرا شود تصریح کرد: هزینه کافی برای نمونه گیری از همه افراد وجود ندارد و شرایط خاصی مثل سن بالای 60سال، بیماران دارای مشکلات زمینه‌ای، زندانی‌ها و مادران باردار را نمونه گیری می‌کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر، خاطر نشان کرد: شهرستان پلدختر در وضعیت حادی قرار ندارد ولی باید پیشگیری‌های لازم برای جلوگیری از ابتلای بیشتر مردم انجام شود چون اگر پیشگیری نکنیم و اقدامات لازم را انجام ندهیم وضعیت بدتر خواهد شد.

سیاوشی، اظهارداشت:کارمندانی که تست داده ولی هنوز جواب تست آنها نیامده به محل کار مراجعه نکنند و در قرنطینه خانگی بمانند تا جواب تست آنها اعلام شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها