تابش:

دادستان ویژه روحانیت حکم محدودیت خاتمی را امضا کرده/نظام به حل مسئله حصر راغب است

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: گشایش هایی برای ملاقات های خانواده محصورین اتفاق افتاده است.

دادستان ویژه روحانیت حکم محدودیت خاتمی را امضا کرده/نظام به حل مسئله حصر راغب است

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از سایت جمارلن، محمدرضا تابش، در خصوص اعمال محدودیت های جدید علیه رئیس دولت اصلاحات گفت: اعمال محدودیت های جدی علیه آقای خاتمی کاملا تایید می شود. تا پیش از این به طور موردی از ایشان می خواستند که به محفل خاصی نروند و بنا به ملاحظات خاصی ایشان قبول می کرند. اما اخیرا این اعمال محدودیت ها مکتوب و زمان دار شده است، یعنی موعد سه ماهه ای برای ایشان در نظر گرفته شد که از حضور در برخی محافل و مجالس منع شوند.


وی در پاسخ به اینکه آیا حکم دادگاه به وی ابلاغ شده است یا خیر، گفت: ابلاغیه را که به ایشان تحویل نداده اند، اما حکم را به ایشان نشان داده اند که از طرف دادستان ویژه روحانیت تهران امضا شده است.


تابش همچنین تصریح کرد: خاتمی هرگز به دادگاه احضار نشده است و حکم به درخواست بعضی دستگاه ها صادر شده است.


وی اضافه کرد: فلسفه وجودی دادگاه ویژه روحانیت محل تأمل است و با حکم حکومتی در حال انجام وظایف خود است و اینکه آیا دادستان حق دارد این محدودیت ها را به بهانه برقراری امنیت برقرارکند یا نه محل بحث است. همچنین باید دید تلقی اخلال در امنیت به چه کسی مربوط می شود؟!


گویا حصر در واژگان آقای شمخانی معنای متفاوتی دارد


تابش همچنین در خصوص تلاش ها فراکسیون امید برای رفع حصر گفت: متعجبم که آقای شمخانی چطور گفتند حصری وجود ندارد، شاید در واژگان ایشان معنای حصر با آنچه که ما می دانیم متفاوت است. به هر شکل در امر حصر پیشرفت هایی را شاهد بوده ایم و من خوشبینم که مجموعه نظام می خواهد این مسئله حل و فصل شود. ما باید با ابزار های قانونی، گفت و گو، تعامل و مذاکره کار را پیش ببریم. نسبت به مسائلی که میتواند اصل قضیه را تحت الشعاع قرار دهد، خودداری کنیم.


وی ادامه داد: ملاقات های آقای موسوی و کروبی انجام شده است. اما اینکه می گویند خواست آقای کروبی این بوده که افرادی غیر از خانواده به دیدارش بروند، نمی تواند درست باشد. به احتمال زیاد این خواست نظام بوده که افرادی با ایشان دیدار کنند. گشایش هایی برای ملاقات های خانواده محصورین اتفاق افتاده است. همچنین خارج شدن نیروهای امنیتی از منزل آقای کروبی قدم مثبتی بود.


تابش اضافه کرد: ما کمیته ای در مجلس تشکیل داده و اقداماتی را در این زمینه انجام می دهیم. ان شاالله ظرف هفته آینده نیز ملاقاتی را با آیت الله آملی لاریجانی خواهیم داشت تا به گشایشی دست پیدا کنیم. ملاقات با سران سه قوه در دستور کار ماست و به رفع حصر امیدواریم.


لیست امید با تاخیر منتشر خواهد شد


این نماینده مجلس در خصوص معرفی اعضای واقعی لیست امید نیز گفت: بنا به ملاحظاتی، انتشار لیست امید را به تاخیر انداخته ایم، چرا که عده زیادی قبل از انتخابات اعلام کرده بودند که در فراکسیون امید فعالیت خواهند کرد، اما در هنگام ورود به مجلس، ریزشی رخ داد. اما به واسطه اعمال محدودیت ها و فشار ها رویه محافظه کاری در برخی به وجود آمد. ما نیز نخواستیم دوستانمان را در معذوریت قرار دهیم، اگرچه اخلاق ایجاب می کند که انسان به تعهدات خود پایبند باشد. مجموع این عوامل موجب تاخیر در انتشار لیست امید شد، اما در آینده این لیست منتشر خواهد شد.


حاکمیت به بانک مرکزی کمک کند


تابش در ادامه با اشاره به جریانات پیش آمده موسسات مالی و اعتباری گفت: این پدیده میمون و مبارکی است که بانک مرکزی به ساماندهی این موسسات احتمام ورزیده است. بستر قانون گریزی در صدور مجوز توسط وزارت تعاون در دولت سابق شکل گرفته بود و بانک مرکزی نیز نظارت کافی بر این امر نداشت. تعدادی از بانک های وابسته به نهاد های انتظامی، امنیتی و نظامی قوانین را به درستی اجرا نمی کردند. اینکه حاکمیت به جایی رسید که این موسسات را ساماندهی کند، کار قابل تقدیری است.
وی ادامه داد: اما بانک مرکزی باید در نظارت بر بانک ها فعال تر عمل کند و مجموعه حاکمیت باید از این عملکرد پشتیبانی کند، تا بتوان بر این بحران فائق آمد و اعتماد مردم به بانک مرکزی احیا شود. در مسأله اخیر هم رهبری اختیار شرعی خود را به سران سه قوه تفویض کردند. سران قوا نیز برای رسیدگی جلسه گذاشتند، مجلس و دولت نیز اهتمام جدی تری برای حل موضوع دارند، خوشبختانه قوه قضاییه نیز اقدامات هماهنگی را انجام میدهد. مجموع این عوامل موجب شده است جو امیدوارانه ای به وجود آید. البته زمان بر است و نباید انتظار داشت این مسئله خیلی زود حل و فصل شود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها