سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

۱۷ بیمارستان خوزستان دستگاه اکسیژن‌ساز ندارند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: حداقل ۱۷ بیمارستان خوزستان دستگاه اکسیژن‌ساز ندارند یا با کمبود مواجه هستند.

۱۷ بیمارستان خوزستان دستگاه اکسیژن‌ساز ندارند

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان که امروز (۱۵ تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع ۱۵۰ تخت ICU به مجموعه ظرفیت بیمارستانی خوزستان افزوده شده اما با این وجود، همچنان تخت ICU خالی نداریم و بنا بر ضرورت، بیماران جابه‌جا می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر نیز در حال پیگیری تامین دستگاه ونتیلاتور از سوی وزارت بهداشت هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به درخواست تعطیلی شهرهای قرمز و ارائه آن به وزیر بهداشت و در پی آن به وزیر کشور ، نظر ستاد ملی مقابله با کرونا بر تعطیلی نبود و نظرشان بر اعمال محدودیت بود بنابراین با توجه به اینکه در حال حاضر ستاد ملی مقابله با کرونا، تعطیلی را در دستور کار خود ندارد؛ تنها و مهمترین کار این است که دانش بهداشت مردم را افزایش دهیم و بر استفاده از ماسک تاکید کنیم.

ابول‌نژادیان بیان کرد: با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر اجباری شدن استفاده از ماسک در نهادها و سازمان‌ها از امروز، در صورت استفاده نکردن کارکنان از ماسک، باید برای آنها غیبت لحاظ شود و به مراجعینی که ماسک استفاده نمی‌کنند نیز خدمات ارائه نشود.

وی افزود: ماسک یکی از اولویت‌ها است اما جلوگیری از تجمعات مانند تجمعاتی که در ماهشهر، شادگان و باغملک برگزار شده، نیز بسیار اهمیت دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: ضدعفونی کردن دست‌ها در ادارات و ورودی ادارات نیز در پیشگیری از ابتلا به کرونا بسیار مهم است.

ابول‌نژادیان تأکید کرد: همچنان باید حساسیت جامعه را نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش و کارهای آموزشی را ادامه دهیم تا مردم نسبت به کرونا بی‌خیال نشوند.

وی با اشاره به میزان خدمات‌رسانی اورژانس بیان کرد: ۱۵ دستگاه آمبولانس به دلیل عرضه گازوئیل بی‌کیفیت در جایگاه‌های عرضه سوخت، دچار نقص شده‌اند بنابراین با این وضعیت در ارائه خدمت به جامعه با مشکل مواجه می‌شویم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر نیاز خوزستان به دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، تصریح کرد: در خوزستان دستگاه‌های اکسیژن‌ساز به علت گرمای هوا، خروجی اکسیژن کافی ندارند و دچار مشکل شده‌اند و بعضا مجبور به استفاده از اکسیژن مایع شده‌ایم.

ابول‌نژادیان بیان کرد: در حال حاضر حداقل ۱۷ بیمارستان خوزستان دستگاه اکسیژن‌ساز ندارند یا با کمبود مواجه هستند؛ با توجه به اینکه تقاضا برای دستگاه‌های اکسیژن‌ساز در سطح کشور بالا رفته، تامین آن از طرف شرکت‌های تولیدکننده دچار مشکل شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: فرمانداران باید حساس شوند و از کمبودهای درمانی اطلاع داشته باشند.

ابول‌نژادیان بیان کرد: قیمت دستگاه‌های اکسیژن ساز، دو و نیم تا سه برابر افزایش یافته است بنابراین باید این موضوع مدیریت شود تا این دستگاه‌های ضروری برای بیماران مبتلا به کرونا، با قیمت مناسب در اختیار بیمارستان‌های خوزستان قرار گیرند.

وی گفت: این کمبود نه تنها در بیمارستان‌های دانشگاهی بلکه در بیمارستان‌های تامین اجتماعی، نفت و ارتش نیز وجود دارد و در همه بیمارستان‌ها تامین دستگاه اکسیژن به یک مشکل تبدیل شده است.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها