۱۶۰ نفر از مدافعان سلامت در استان ایلام به کرونا مبتلا شده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از ابتلای ۱۶۰ نفر از مدافعان سلامت در استان ایلام به کرونا خبر داد.

۱۶۰ نفر از مدافعان سلامت در استان ایلام به کرونا مبتلا شده‌اند

محمد کریمیان، اظهار داشت: 160نفر از مدافعان سلامت به بیماری کرونا مبتلا شدند که این افراد شامل نیروهای بهداشتی، کارکنان شاغل در بیمارستان‌ها و تعدادی از کادر اداری و اعضای هیئت‌علمی هستند که از این تعداد فقط دو نفر بستری شدند و بقیه در قرنطینه خانگی بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، گفت: اعمال محدودیت‌ها برای این هفته موقتی است و اگر نتیجه مطلوب حاصل نشود امکان تمدید این محدودیت‌ها هم وجود دارد.

کریمیان، در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم خاطرنشان کرد: در فروردین و اسفندماه بیشترین همکاری مردم در خصوص رعایت پروتکل‌ها داشتیم به صورتی‌که 90درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند ولی متأسفانه بعد از بازگشایی‌ها این درصد به پایین‌ترین حد خود یعنی 5 تا 10 درصد رسیده است.

وی، با اشاره به اینکه 80درصد کسانی که از ابتلا به کرونا در استان فوت شدند دارای بیماری زمینه‌ای بودند و تنها 20درصد بیماری زمینه‌ای نداشتند که آن‌ها هم ازلحاظ سنی بالا بودند گفت: بیش از 29هزار نفر از افراد پرخطر با اولویت بیماران دیابتی، فشارخونی، ام‌اس و سرطانی توسط همکاران مسئول بیماری‌های غیر واگیر در سراسر استان غربالگری انجام‌گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، افزود: خوشبختانه در استان فوت مادر باردار براثر ابتلا به کرونا نداشته‌ایم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها