رییس کمیسیون آموزش مجلس:

دلار باید ۱۰ هزار تومان شود/برخی برای سوء استفاده در دولت هستند!

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با ابراز گلایه از شرایط اقتصادی و سوء تدبیر دولت از لزوم ایجاد تغییر در شرایط اقتصادی و پایین آوردن قیمت دلار به نرخ ۱۰ هزار تومان صحبت کرد.

دلار باید ۱۰ هزار تومان شود/برخی برای سوء استفاده در دولت هستند!

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در برنامه بهارستان با موضوع «تحلیل و بررسی علل نامه روسای کمیسیونهای مجلس به رئیس جمهور» با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص موضوع جهش تولید گفت: به جای جهش تولید یک جهش گرانی در کشور رخ داده است که نمایندگان این دوره را قبل از تشکیل مجلس نگران کرد. بعد از تشکیل مجلس هم این نگرانی ادامه داشت و بحث های مختلفی میان نمایندگان و رئیس کمیسون ها انجام شد و خیلی از مشکلاتی که در مسیر معیشت مردم و مسیر اداره امور کشور وجود دارد، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مجلس یازدهم یک مجلس انقلابی بوده و دنبال این است که یک تحول خواهی و تحول آفرینی در کشور ایجاد شود.

*نامه روسای کمیسیون ها قانونی بود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال آخر دولت هستیم تصریح کرد: به عنوان نمایندگان مجلس براساس قانون اساسی در قالب نگارش این نامه خواستیم یک تذکر به رئیس جمهور بدهیم. نمایندگان مجلس هم خواستار تذکر به او شدند.
وی گفت: امکان داشتن مسکن مناسب، اشتغال، افزایش تولید کشاورزی برای دستیابی به خودکفایی را براساس قانون اساسی دنبال می کنیم. در حالی که الان بعد ۷ سال فاصله دولت با این اهداف زیاد است. افرادی بیکار داریم، کاهش حقوق و دستمزدها را داریم، موضوع کودکان فقیر که کار می کنند را داریم و همچنین افرادی که زباله گردی می کنند.

*سختی زندگی برای اقشار ضعیف

وی با اشاره به سختی معیشت معلمان، کارگران و اقشار ضعیف جامعه گفت: شرایط اجاره نشین ها هم جالب نیست. از سویی قیمت حمل و نقل و قیمت خودرو بالا رفته است. موضوع افزایش طلاق و کاهش ازدواج را هم داریم در جامعه فرزند آوری هم کم شده، اینها آسیب هایی است که روند صعودی پیدا کرده است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برنامه پنج ساله ششم توسعه اثری ندارد و کشور با بی برنامگی می چرخد و عملکرد دولت تعجب برانگیز شده است. این شکل از مدیریت با روحیه جهادی خوانایی ندارد.
وی افزود: بی انگیزه بودن یکسری مدیران دولتی را شاهد هستیم و رخوتی در بین مدیران اطراف روحانی هست، این مدیران اثرات کارها را صفر می کنند و در مردم حس رهاشدگی را ایجاد کرده است. ارزش پول ملی هم کم شده و این یعنی امید و آرزوی هزاران جوان کم شده است. تأثیرات مخرب اقتصادی یک موضوع سوال برانگیز است و انتظار داریم رئیس جمهور به عنوان حقوقدان اوضاع جامعه و جهان را ببیند.

*مراقب باشیم سررشته کار از دست نرود

این نماینده مجلس همچنین گفت: نباید بگذاریم سررشته کار از دست برود، نباید رئیس دولت بعد از گرانی بنزین می گفت از موضوع بی خبر بودم، این نوع رفتار نادرست است. مگر می شود وضعیت اقتصادی خراب بشود و رئیس دولت بگوید بی خبر بودم. تقاضا داریم به عنوان برادر کوچک رئیس جمهور که دولت کاری انجام دهد، اقدامی که انگار یک حرکتی در جامعه صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه دلار باید به قیمت ۱۰ هزار تومان برسد، افزود: الان در شرایط جنگی هستیم، شرایط عادی نیست، لازم است در این شرایط همه مدیران دولتی و استانداران سه شیفت فعالیت کنند. نباید بگذاریم شرایط کرونایی دولت جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرد.
منادی با اشاره به اینکه کشوری داریم که ۹ درصد منابع طبیعی جهان را در اختیار دارد در حالی که جمعیت کشور ۱ درصد کل دنیاست و اینکه در کشور منابع و معادن گوناگونی داریم گفت: این همه نعمت در کشور داریم، این چه تدبیری است که در اداره کشور وجود دارد، ایکاش اسم دولت «تدبیر و امید» نبود. حضرت محمد (ص) هم روایتی دارند که می فرماید برای ملت خودم از سوء تدبیر می ترسم.

*برخی برای سوء استفاده در دولت هستند!

وی درباره نامه روسای کمیسیون ها به روحانی گفت: این یک نامه برادرانه بود که به رئیس جمهور فرستاده شد، می خواستیم دولت به خودش بیاید تا مردم آرامش پیدا کنند.
در بخش دیگری رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در هفت سال گذشته البته دولت کارهایی کرده است، اما یک عده زحمات را بر باد می دهند. شرایط مشابه ضرب المثل شیردوشی از گاو ده من شیر است که با یک لگد کل شیرها بر زمین می ریزد.
منادی سپس گفت: افرادی که با هدف سوء استفاده در دولت هستند، انگار آمدند برای بخور بخور و اختلاس؛ اینکه اطرافیان مقامات دولتی اختلاس کنند مردم ناامید می شوند. در اطراف رئیس جمهور افراد کارآمد هستند اما فراوانی افراد ناکارآمد اطراف رئیس جمهور زیاد شدند.
وی با اشاره به اینکه در شرایط جنگ اقتصادی هستیم، گفت: در زمان جنگ تحمیلی همه آماده باش می شدند، اما الان در شرایط جنگ اقتصادی انگار کسی به کسی نیست!

*وقتی دولت نخواهد چه ریلی برایش بگذاریم!

منادی همچنین گفت: در مدیریت اقتصادی کشور می شود جا به جایی هایی انجام داد، برای این موضوع نیاز است یک قرارگاه ضد جنگ اقتصادی در کشور ساخته شود. در هر حوزه اقتصادی و صنفی نیاز به کار هست و می توان برای آن برنامه داشت. مجلس هم می خواهد با دولت همکاری داشته باشد.
وی با ابراز گلایه از دولت گفت: وظیفه مجلس ریل گذاری است اما وقتی دولت نخواهد مجلس چه ریلی بگذارد!
این نماینده مجلس با اشاره به جلسه ای مشترک میان نمایندگان و همتی، رئیس کل بانک مرکزی گفت: وقتی از رئیس بانک مرکزی سوال می کنیم اما انگار نه انگار رئیس بانک مرکزی است.
وی افزود: بر مجلس و دولت واجب است شب و روز نداشته باشند، باید دست به دست هم بدهیم.

*نامه روسای کمیسیون ها هدفش اتحاد بود

منادی گفت: نامه ای که روسای کمیسیون های مجلس برای رئیس جمهور فرستادند به معنی جدایی میان مجلس و دولت نیست بلکه یک نامه برای رسیدن به اتحاد بود. می خواهیم مشکل اقتصادی به بهترین وجه مدیریت شود.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره نقد رسانه ها درباره نگارش نامه مورد اشاره گفت: اینکه چرا برخی رسانه ها نقد داشتند را باید از خود آنها پرسید، اما الان وقت راست و چپ کردن در سیاست نیست، امروز زمان کار کردن است. وقت بیدار شدن است وقت آن است که مردم، مجلس و دولت کنار یکدیگر باشند.

منبع: رادیو گفت و گو

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • محمد
    0

    مجلس باید کاری کند باید این شود آن شود دردی دوا نمی کند

    نظرات شما -
    • الفبا
      0

      انشاالله دولت بعدی اصول گرا گر تو بهتر میزنی بستان بزن

  • مرتضی
    0

    مردم له شدن.این مشکلات که همه می دانند مجلس بایستی اقدام کند.همش وقت تلف شدن است.همش بیان مشکلات است.پس راهکارها کو کو کو کو؟

  • کاربر ناشناس
    0

    وسایل کامیون خیلی خیلی گران شده کرایه ها با مخارج همخوانی ندارد.

  • مردم
    0

    مردم را به مرگ میگیرند که به تب راضی شوند حالابرای دلار ده هزار تومانی شامانی میکنیم تازه التماس هم میکنیم

  • ۵۶۷۹۱۱۰۰۰۸
    0

    خداوندا به احمدی نژاد عمر طولانی بده من خانوم معلولیت دارد از ناحیه چشم با پول بهزیستی نمی تواند حتی یک عینک بخرد

  • سیدجعفرکاظمی
    0

    گرحکم شودکه مست گیرند درشهرهرآنچه هست گیرند البته نه درشهرما!!

  • محسن
    0

    به نظرت ۱۰هزارتومن کم نیست.بزاربشه ۳۰تومن بهتره.دلارهزارتومنی الان شده ۲۰تومن انوقت ارزومیکنیم ۱۰تومن بشه.خدایا نمیتوانم نفس بکشم

  • رضا.
    0

    وضع موجود معلول اقتصادی است که از چرخش اوفتاده و با رشد منفی و کسری بودجه هنگفت باعث چاپ پول بی پشتوانه و در ادامه تورم شده و بدون درآمد ارزی و همچنین سرمایه گزاری خاذجی وضع از این هم بدتر خواهد شد. ادامه این وضع به فروپاشی کامل اقتصاد منتهی خواهد شد و باید منتظر دلار 30 یا 40 هزار تومانی هم باشیم. تنها راه رفع تحریم ها و روابط عادی با همه دنیا و عدم دخالت در حوزه هایی که باعث حساسیت جامعه جهانی به خصوص قدرت های بزرگ دنیا است.چین و روسیه هم فقط در حال چاپیدن کشور هستند و یکم یکم دارین تحت الحمایه چین درمیآییم.

  • مش جمعه
    0

    جناب منادی شماها این چهل سال با اقتصاد دستوری به چه هدفی رسیدید؟با نامه نگاری کاری درست نمی شود.تا سیاست خارجی ما دچار تغییر نشود همین آش هست و همین کاسه.

  • ن
    0

    بس کنید مردم خسته شدند همه می آیند حرف میزنن هیچکس کاری نمیکنه به جای این حرف زدنها کاری بکنید کشور نابود شد مردم نابود شدند فقط حرف میزنید مسخره کردید مردمو

  • محمدی
    0

    شتردرخواب بیند پنبه دانه...... اگه میشه که نمیشه پس داریدخیانت به مملکت وبه بهترین مردم جهان میکنید خدا لعنتتتوون کنه

  • شهروند۱
    0

    نمایندگان مجلس تو این وضعیت که گرانی توان نفس کشیدن مردم را گرفته در تعطیلات تشریف دارن ، استاد مردم دیگه طاقت این همه گرونی را ندارند ، تازه اگر قیمت گازوییل را گرون کنید دیگه نون خالی هم گیرمون نمی یاد

  • جناب
    0

    کجایی برادر؟؟؟؟؟ ساعت خواب. خیلی وقته سر رشته کار در رفته.

  • ایرانی
    0

    آقای منادی شما یادتان است در دوره دهم مجلس چطور شد به مجلس راه نیافتید شما به عنوان نفر ششم انتخاب شدید ولی یکی از صندوقها به خاطر تقلب باطل شد آقای سعیدی به جای شما وارد مجلس شد چطور شد این دفعه به شما صلاحیت دادند پس هیچ چیز جای خودش نیست لالعقل شما یکی از خدمت و صداقت حرف نزنید

  • الخلجی
    0

    بعضی از آقایان لااقل ازصداقت واز خدمت دم نزنند با دستمال کثیف نمی شود شیشه کثیف را پاک کرد

  • کاربر ناشناس
    0

    شما که نماینده مجلس هستید آیا با حقوق که دولت برای مستمری بگیران تصویب کردن که در کل می شود دو میلیون تومان چطور باید زندگی کرد واقعا ظلم نیست چرا این دولت و کسانیکه مرتبط با این افزایش بودنند بی فکر وبی تدبیر هستند فقط می توانند گران کنند اینکه همه می توانند پس نیازی به این دولت و وزرایش نیست

  • کاربر ناشناس
    0

    نمایندهای مجلس کاری مثبتی انجام دهید به امید این دولت و هیئت دولت نباشید

  • راوی
    0

    شما یا خودتان خ هستید یا مردم را خ فرض می کنید. شماها دلتان برای مردم نمی سوزد بلکه با این ژست ها در پی جلب محبوبیت و کارا نشان دادن خود و هم دستانتان هستید.چون می دانید هیچ گاه دلار به قیمت 10 تومن برنمی گردد مگر اینکه اتفاق خارق العاده ای در روابط دیپلماتیک بیافتد که شاید شما خبر دارید و مردم نامحرم اخبار مهم. روحانی اشتباهات زیادی داشت ولی چوبی که از سوی مخالفان داخلی اش لای چرخ مسیر حرکتی دولتش گذاشتند چندین برابر اشتباهاتش بود . فقط امیدوارم مارا خلق الله فرض کنید و به قول امام راحل ولی نعمت بدانید نه نردبانی برای رسیدن به اهداف والای سیاسی و اقتصادی منفورتان. خدا از گناه دروغگویان نگذرد.

  • مهدی
    0

    قبلا بهونه تون این بود مردم برایه دلار صف کشیدن دلار گرون میشه. الان که صف نکشیدن دیگه بهونتون چیه!!! همش زیر سر دولت مرداست.

  • جواتی
    0

    دیروز صبح در ارتفاعات هزار بودم عجب هوایی بود دلار خرامان به سمت قله میدوید گفتم کجا با این عجله ...گفت: داداش رفقام مسکن و سکه و کالاهای اساسی یکهفته هست قله منتظر من هستن باید سریع خودمو برسونم وگرنه جا میمونم....گفتم وایسا برسونمت با ماشین گفت هلیکوپتر دارم دو دقیقه دیگه قله ام ...دستی تکان داد و عشوه کنان دور شد

  • ناشناس
    0

    دست بردار عمو به فکر خودت باش حقوق نجومی به چسب اقازاده ها صاحب شرکت پست مقام کنید حالش ببر نمک،به زخم مردم بدبخت وامانده از حرکت ایستاده نپاش 10 تومانی برای خودت نگهدار شما اگر مردی بودی ومی توانستی جلو قیمت تخم مرغ و مرغ می گرفتی حتی توانایی این دو قلم از عهده شماها برنمی اید .بفکر خودت باش کم نیاوری از باغ ویلا زمین چاه شرکت پست مقام دلار جمع کنید برای بچه هایتان در دیار قربت غرب کیف اش ببرند عمو چهل سال دروغ پس دروغ وعده پوچ پس وعده توخالی حالش ببری دینا به کامتان است شرتان به مردم نرسانی خیرش برای خودتان .

  • علی اسد
    0

    آقای روحانی نمیخوای استعفا بدی بابا از جون این مردم چی میخوای آقا ما اشتباه کردیم شما ببخش

  • یحیی نجومی ۰۹۱۴۴۴۳۶۱۹۸
    0

    با سلام بر ملت ایران و رزمندگان جنگ تحمیلی بگذارید احمدی نژاد بیاید او از مردم است و تمام هم و غم اش آسایش مردم است فقط زیاده طلب ها از او واهمه دارند

  • حمید
    0

    سلام هم اکنون در باره فشار تورم میبینید ناشی از حاکمیت دلار و دلالان بازرگان در اقتصاد ملی است علت آن هم رویکردهای غلط قبلی است برای مثال مطابق آمار 9 میلیارد دلار خرج ورود مواد اساسی روغن و خوراک دام میشود در حالی که کل تولید فرآورده ای دامپزشکی و روغن 18 میلیارد دلار است در حالی که حجم آب و خاک و مرتع مورد استفاده فراتر از این مقدار است یعنی بالفرض میشد با دو سه میلیارد دلار همین حجم تولید را داشت یا قیمت چای متوسط حدود دو دلار است که حدود پنج دلار ثبت میشود یا حجم واردات مواد اولیه دارویی و سایر داروها بسیار بیشتر از صادرات است که باعث حاکمیت رانت میشود به عنوان یک استاد شیمی مواردی برای حل موضوع طرح میکنم به جای چوب میشود در برخی موارد پی وی سی و یو پی وی سی استفاده کرد که چوب وارد میشود به جای واردات مواد اولیه دارویی به تبدیل فرآورده های نفتی به مواد اولیه دارویی و صادرات میتوان فکر کرد البته در زمان دهه چهل یک دفتر راهنمایی صنعتی در دولت جهت هدایتهای فنی و اقتصادی سرمایه گذاران را راهنمایی میکرد نیز در وزارت های مربوطه باید وجود داشته باشد یا ارز خروجی دانشجویان پزشکی با افزایش ظرفیتشان کاهش میابد آنچه مهم است تولید مواد اولیه اساسی در داخل کشور است که متناسب با شرایط کشور باید باشد مثلا تولید ترانسیستورها مواد ال ایی دی و مواد اولیه کاغذ .متناسب با شرایط بودن یعنی برای مثال از نفت خام که الان بی ارزش شده استفاده کرد متناسب بودن با شرایط بودن یعنی اینکه ژاپن ناچار است معاهده عدم صید ماهبهای بزرگ را امضا نکند چون خوراک عمده و فرآورده های مردمش ماهی است یا هپکو بر خلاف تراکتور سازی میتواند بیرون بیاید الان اگر صد میلیارد دلار بدهید کارخانه هپکو که رگ اساسی اقتصاد اراک بوده نمیدهند خوب چون باید توسط متالوژیستها آلیاژهای به کار رفته اساسی که در هپکو ودر صنایع بسیاری کاربرد دارند ساخته شوند نقش دفاتر فنی اهمیت به سزایی دارند در کشاورزی آنچه مانع برنامه ریزی است عدم یکپارچگی زمینها است و عدم طرح کاداکس .پرونده دهها روستا تکمیل شده اما کاداستر نمیشود چون کل حاکمیت باید مانند دهه چهل باید مسایل را با هزینه حل کنداز جمله حل مسایل شرعی مربوطه و مالی آنها موجب اختلاف شده ضروری است آنگاه ذرت و سایر دانه های روغنی را میتوان با طرح الگوی کشت به میزان کافی میتوان انجام داد سیاسیون بدون کمک کارشناسان خبره و عزم لازم کاری از پیش نمیبرند همین کشاورزی کاداستر الگوی کشت عزم اساسی نیاز دارد . در اساطیر میگویند یک الهه است هر چه میگویند برعکس عمل میکند که البته الهه ها نتیجه شرک هستند رهبر گفته اند که امسال سال جهش تولید است که بنحوی در زندگی مردم باید تاثیرش دیده شود متاسفانه ما دستگاهی داریم که برعکس باعث رنج بیشتر مردم در سال اخیر شده است که موانع آن باید قطعا برداشته شود تا برعکس عمل نکند و الا در ریشه های اجتماعی و اعتقادی بایستی اصلاحات اساسی کنیم آن موقع تابع ولایت هستیم .میخواهم بگویم عمده صنعت ارز بر است به نحوی که عایدی به ملت ندارد و هزینه اش به جز عمدتا در بخشهایی مانند تولید فلزات اساسی پتروشیمی بیشتر از مصارفش میباشد همین هزینه ارزی کل اقتصاد را تحت تاثیر اساسی میدهد یکی از مخالفتها با هسته ای شدن همان تولید مواد اساسی اورانیوم است .برای مثال چرا همان سنگ معدن کشف شده مربوط به قبل از انقلاب است که اعلم در کتاب خاطراتش میگوید آیا ذوب آهن نمیتوانسته رد خصوص اکتشاف و استحصال معادن اقدام کند که ده پانزده سال دیگه ته سنگ معدن آهن در نیاد آیا آهن کیلویی ده هزار تومان کم است نمیتونند روی همین آلیاژهای هپکو کار کنند شماباید اینگونه مسایل را دنبال کنید که آیا در هر مسئله ساختارها چیده شده این ساختارها هماهنگ شده یا نه و کسی بیاید که تعهد انجام یکی از این کارها را بدهد آن فرد بایستی رئیس شود .تا همسر برخی روسای جمهور و آیت االه ها و اعضای دولت برای درمان به اروپا میروندو برخی کارمندان عاشق لور پاریس هستند وبه دانشجویان پزشکی خارجی به علت کمبود ظرفیت در داخل مقدار زیادی ارز داده میشود و به برخی جانبازان اجازه ورود ماشین خارجی و به به نمایندگان ماشین پاترول با عرض دولتی کمبود دلار و افزایش نقدینگی وجود دارد چون صنایع بسیار ارز بری بیشتری از ارز مصرفی دارند .موفق باشید ضمنا بیشتر موارد مستند به کتب متعدد خاطرات است با ته لنجی و کوله بری و مناطق آزاد دلار خارج میشه و دلار و بقیه کالاها گران میشه

  • محمد
    0

    یا استیضاحش کنین یا دیگه ادعای نمایندگی مردم رو نداشته باشین مردم رو له کردین زیر بار گرونی عین خیالتونم نیست

  • حامدی
    0

    با تهدید وفحش دادن اتحاد ایجاد نمی شود شما ها با افراطی گری وتهدید به قطع ارتباط با جهان مسبب این وضع هستید سخنان چند روز قبل رئیس مجلس که فرمودند با امریکا مطلقا مذاکره نمی کنیم وبا اروپا با کمال بی اعتمادی این وضع را بوجود اورد چون شما اصولا مخالف تعامل با جهان هستید، یک طیف شما مانند طیف احمدی نژاد هم حتی مخالف ارتباط وتعامل با چین هستند .

  • وحید
    0

    تو را به خدا به پیر به پیغمبر چرا کسی جلوی این گرانی را نمیگیرد والاه سریعتر جلوی این گرانی را بگیرید تا کی باید مقاومت مگر این مملکت صاحب ندارد شما نماینده ها جرا کاری نمیکنید من که تعجب میکنم همه دست رو دست گذاشتند چون خودشان شاید فقر بدبختی ر ندیده باشد

  • داود
    0

    فقط حرف میزنید عمل تو حرفاتون نیست من به سهم خودم هرگز این مسولین بی عرض ومفت خورو حلال نمیکنم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها