وضعیت اضطراری کرونایی در شهرستان آمل

معاون استاندارمازندران و فرماندار ویژه آمل، اعلام وضعیت قرمز و شرایط اضطراری کرونایی به علت شیوع بالای بیماری کرونا در این شهرستان اعلام کرد.

وضعیت اضطراری کرونایی در شهرستان آمل

سیدجعفر رسولی، ظهر شنبه درجلسه فوق العاده ستاد کرونا شهرستان آمل در فرمانداری این شهرستان گفت: روند شیوع و اوج گیری دوباره بیماری کرونا در شهرستان آمل از روز چهارشنبه هفته گذشته متأسفانه رو به افزایش بوده و تعداد مبتلایان و بستری از حدود ۵۰ نفر روز چهارشنبه به ۱۰۵ نفر در روز شنبه رسیده است.

وی، افزود: بستری بیماران کرونا در شهرستان آمل در دوره زمانی نیمه دوم اسفندماه پارسال تا ۲۱ خردادماه امسال اغلب روند صعودی داشته و حتی ۳۵۰ بیمار بستری در یک روز نیز در این شهرستان به ثبت رسید.

لغو همه همایش‌ها و برنامه‌های تجمعی در آمل

فرماندار ویژه شهرستان آمل، به الزام آور شدن برخی دستورالعمل‌های جدید به ادارات و نهادهای دولتی و خدمات رسان اشاره و تاکید کرد: همه کارمندان ادارات و نیز مراجعه کننده‌های ادارات و نهادها باید به اجبار ماسک بزنند و حتماً فاصله گذاری اجتماعی را نیز رعایت کنند.

رسولی، ادامه داد: برگزاری هرگونه همایش‌، سخنرانی‌ به هر مناسبتی و حتی آئین‌های افتتاح‌ در شرایط حاد کرونایی شهرستان ممنوع است و اداره فرهنگ و ارشاد نیز موظف است مجوز همه کنسرت‌های موسیقی و یا اجرای موسیقی زنده در رستوران‌ها و کافه‌ها را لغو کند.

وی، همچنین از اداره صنعت، معدن وتجارت، اتاق اصناف و اداره اماکن نیروی انتظامی درخواست کرد، نظارت‌های ویژه کرونایی را با اعمال شیوه نامه‌های بهداشتی در سطح بازار و فروشگاه‌های بزرگ تشدید کنند و با افرادی که به هر نحوی مخالفت می‌کنند و سلامت مردم را بازیچه خود قرار می‌دهند، بدون اغماض برخورد کنند.

فعال شدن ایستگاه‌های تب سنجی در ورودی شهرستان

فرماندار ویژه شهرستان آمل، همچنین از جمعیت هلال احمر و اداره حمل و نقل و راهداری شهرستان نیز درخواست کرد، با همکاری پلیس راه و شبکه بهداشت ودرمان شهرستان، ایستگاه سلامت و تب سنجی از مسافران ورودی به شهرستان آمل در جاده هراز را دوباره راه اندازی و فعال کنند.

رسولی، با اشاره به اینکه برابر آمارهای اعلام شده بیشترین عامل در روند شیوع دوباره بیماری کرونا در این شهرستان مربوط به بی توجهی و سهل انگاری‌ها در برپایی جشن‌های عروسی در تالارها و نیز مراسم‌های عزا در مساجد شهری و روستایی بدون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بوده تصریح کرد: متأسفانه این بی توجهی‌ها باعث شده وضعیت شهرستان در بحث کرونا دوباره قرمز شده و روند ابتلای شهروندان نیز صعودی شود.

تازه‌ترین آمار در شهرستان آمل حاکی است، به علت شیوع دوباره بیماری کرونا، از روز چهارشنبه، شمار بیمارستان‌های پذیرش بیماران کرونایی افزایش یافته است. پیشتر بیماران کرونایی در بیمارستان امام خمینی آمل پذیرش و تحت درمان بودند که از روز چهارشنبه هفته گذشته به علت وضعیت قرمز شهرستان، بیمارستان‌های امام علی، امام رضا و شمال هم اضافه شد.

شهرستان آمل بیش از ۴۰۶ هزار نفرجمعیت دارد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها