کمبود ۵ هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی

معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از کمبود شدید هیئت علمی در این دانشگاه خبر داد و گفت:اکنون هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای فعال هستند اما با کمبود ۵ هزار نفر مواجهیم.

کمبود ۵ هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی

رضا مهدی، صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی که در محل تالار حافظ بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی از متوسط‌های کشور عقب افتاده که برای جبران این عقب افتادگی نیاز به کار فراوان است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، تمرکز زدایی و استانی شدن را دو سیاست اصلی این دانشگاه اعلام کرد و بیان داشت: دانشگاه‌های استان باید کل مراکزشان را در قالب یک دانشگاه تصور کنند و از موازی کاری در هر استان پرهیز شود.

وی، هدف از سیاست‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای را ارتقای کیفیت آموزشی و رفاهی دانشجویان دانست و افزود: هر چقدر مراکز تلاش بیشتری کنند شرایط استان‌ها بهتر خواهد شد.

مهدی بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، را بسیار پایین‌تراز دانشگاه‌های تحت نظر دانشگاه‌های آموزش عالی توصیف کرد و ادامه داد: به عنوان نمونه متوسط سرانه فرهنگی دانشگاه‌های دولتی ۷۰۰ هزار تومان است که این عدد برای دانشگاه فنی ۱۳۰ هزار تومان بوده.

معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، تصریح کرد: سرانه تغذیه برای دانشگاه‌های دولتی ۷ هزار تومان و برای دانشگاه فنی ۱,۶۰۰ تومان است.

وی، از کمبود شدید هیئت علمی در این دانشگاه خبر داد و افزود: اکنون هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فعال هستند اما حدود ۵ هزار هیئت علمی کم داریم.

مهدی، درانتها تاکید کرد: در حوزه دانشجویی بودجه دانشگاه در سال جاری باید ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان باشد که اکنون کمتر از ۸۰۰ میلیارد تومان است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها