اجرای طرح سیل بند روستای یذاب خوزستان

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس از اجرایی شدن طرح سیل بند و مهار حفاظتی اطراف روستای یذاب استان خوزستان خبر داد.

اجرای طرح سیل بند روستای یذاب خوزستان

مصطفی هاشمی، شنبه ۱۴ تیر به خبرنگاران گفت: بعد از جاری شدن سیل سال گذشته در بخش شعیبیه شهرستان شوشتر استان خوزستان، بنیاد مسکن فارس به عنوان معین، در این منطقه فعالیت خود را آغاز کرد.

وی، با اشاره به احداث سیل بند روستای یذاب، هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از خطرات احتمالی آینده اعلام و اضافه کرد: براساس ارزیابی‌های انجام شده، احداث سیل بند اطراف روستای یذاب، برای جلوگیری از وارد شدن خسارت ناشی از سیلاب‌ها، اهمیت زیادی دارد.

هاشمی، گفت: سیلاب رودخانه‌های دز و کرخه در استان خوزستان به دلیل طولانی بودن مدت رهاسازی آب از سدها، همواره باید پایش شود، برخی مواقع آب در این رودخانه‌ها به صورت نرمال بوده و برخی مواقع نیز با دبی بیشتر از سال‌های نرمال جاری می‌شود از این رو احداث سیل بندها در مناطق روستایی این استان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی، خاطرنشان کرد: معمولا در برخی فصول، هنگام وقوع سیلاب، دبی رودخانه‌ها پس از تخلیه سیلاب کاهش یافته و به اندازه دبی پایه می‌رسد، اما در برخی رویدادهار به دلیل بارندگی در بالادست و رطوبت زیاد حوضه‌های آبریز سدها، حجم سیلاب دشت‌ها بیشتر شده و این آب به سمت روستاها حرکت می کند، در این شرایط احداث سیل بند و مهار حفاظتی اهمیت بیشتری دارد.

هاشمی، ادامه داد: ستاد معین بنیاد مسکن استان فارس در استان خوزستان تا آخرین روزی که شهروندان و روستاییان شهرستان شوشتر نیاز به همراهی و مساعدت داشته باشند دراین استان فعال خواهد بود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها