هرمزگان، تهران و کرمان صدرنشین تورم نقطه به نقطه خردادماه

استان‌های هرمزگان، تهران و کرمان به ترتیب با ۲۸.۷ درصد، ۲۵.۶ درصد و ۲۴.۶ درصد بیشترین تورم نقطه به نقطه را در خردادماه داشته‌اند.

هرمزگان، تهران و کرمان صدرنشین تورم نقطه به نقطه خردادماه

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی با استناد به آمارهای مرکز آمار ایران به درصد تغییرات شاخص قیمت کل کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در خردادماه پرداخته و نوشته است: نرخ تورم کل در دوازده ماهه منتهی به خرداد سال ۱۳۹۹ برابر با ۲۷.۸ درصد بوده است.

بر این اساس استان‌های هرمزگان، تهران و کرمان به ترتیب با ۲۸.۷ درصد، ۲۵.۶ درصد و ۲۴.۶ درصد بیشترین تورم نقطه به نقطه و استان‌های مرکزی، اردبیل و آذربایجان غربی پایین‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه (به ترتیب ۱۶.۹ درصد، ۱۷.۲ درصد و ۱۷.۳ درصد) را به خود اختصاص داده‏‌اند.

براساس این گزارش بیشترین نرخ تورم ماهانه متعلق به استان‌های کردستان، کرمانشاه و زنجان (به ترتیب ۵.۵ درصد، ۳.۸ درصد، ۳.۸ درصد) بوده و کمترین نرخ تورم ماهانه را نیز استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان (به ترتیب ۰.۱ درصد، ۰.۵ درصد، ۰.۵ درصد) به خود اختصاص داده‌اند.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ۱۳۹۹ برای استان‌های ایلام، هرمزگان و لرستان به ترتیب با ۳۳ درصد ۳۲.۲ درصد و ۳۱.۸ درصد بیشترین میزان نرخ تورم و برای استان‌های آذربایجان غربی، فارس و کردستان (به ترتیب ۲۴.۲ درصد، ۲۴.۸ درصد و ۲۵.۲ درصد) کمترین میزان نرخ تورم مذکور بوده است.

این گزارش می‌افزاید تورم ماهانه برای تهران برابر با ۱.۷ درصد و تورم سالانه نیز ۲۹.۷ درصد محاسبه شده است.

منبع: دانشجو

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها