برخورد قضایی در انتظار برپاکنندگان تجمع‌های غیرضروری در مشهد

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با برپاکنندگان تجمعات غیرضروری مانند مراسم عروسی و ترحیم در مشهد برخورد قانونی خواهد شد و برای آنها پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

برخورد قضایی در انتظار برپاکنندگان تجمع‌های غیرضروری در مشهد

علی اصغر حسنی روز جمعه با بیان این مطلب افزود: برپایی مراسم عروسی و ترحیم همزمان با قرمز شدن وضعیت مشهد از نظر ابتلا به کرونا ممنوع بود و اکنون که وضعیت مشهد از قرمز هم عبور کرده است این محدودیت‌ها با جدیت بیشتری ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: برپایی مراسم عروسی در شهرستان طرقبه - شاندیز که به لحاظ کرونا در وضعیت سفید قرار دارد با استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت تالارهای پذیرایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانعی ندارد.

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به این که شهرستان طرقبه - شاندیز در نزدیکی مشهد قرار دارد و بسیاری از مردم این کلانشهر مراسم جشن خود را در این شهرستان ییلاقی برگزار می‌کنند از این بابت خطر وجود دارد و تصمیم‌گیری برای اعمال محدودیت‌ها در این شهرستان با توجه به شرایط گفته شده در حال پیگیری است.

فرماندار شهرستان طرقبه و شاندیز نیز در این خصوص گفت: شمار تالارهای عروسی در این شهرستان ۸۰ مورد است که از چند روز گذشته و در هفته جاری این تالارها بازگشایی شده‌اند.

سید حسین حسینی افزود: برگزاری مراسم عروسی در این تالارها با رعایت مضاعف پروتکل‌های بهداشتی به صورت استفاده از ظرفیت ۵۰ درصد و تا جایی که امکان دارد در فضای روباز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که موارد تخلف و عدول از دستورالعملهای بهداشتی توسط تالارهای عروسی بسیار محدود و اندک بوده است و تاکنون تنها دو اخطار به مالکان این مراکز داده شده است.

هم‌اکنون حدود ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر خدمت‌رسانی به شهرستان مشهد ۱۳ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی را نیز زیرپوشش دارد.

بر اساس اعلام رسمی، تاکنون ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۱۰۶ تن رسیده است.

همچنین تاکنون ۱۹۴ هزار و ۹۸ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۰ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۴۶۸ نفر را بیمار کرده و جان ۵۱۹ هزار و ۳۹۷ تن را در ۲۱۲ کشور گرفته است.

۶ میلیون و ۴۸ هزار و ۷۴۹ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با دو میلیون و ۷۸۰ هزار و ۱۵۲ بیمار کرونا و ۱۳۰ هزار و ۷۹۸ قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشوهای برزیل، روسیه، هند و انگلستان قرار گرفته‌اند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جهانگیر کرونا جایگاه دهم را در جهان دارد.

منبع: ایرنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها