کارگران آذراب تبرئه شدند

 رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: هیچ کارگری در استان به دلیل درخواست مطالبات خود مورد مواخذه و سوال قرار نمی‌گیرد.

کارگران آذراب تبرئه شدند

حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی بیان کرد: قوه‌قضائیه در اجرایی شدن شعار سال برای خود نقش محوری قائل است و آیت‌الله رییسی تحقق جهش تولید که از منویات مقام معظم رهبری است، را با جدیت دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه جهش تولید علاوه بر اینکه اقتصاد کشور را سروسامان می‌دهد، از ناهنجاری‌های اجتماعی، بزه و مشکلات جلوگیری می‌کند، افزود: بخشی از این مشکلات را ناشی از بیکاری می‌دانیم. اگر کار و اشتغال به سرانجام برسد، ناهنجاری و بزه را نیز کمتر شاهد خواهیم بود، به همین دلیل قوه‌قضائیه به موضوع بیکاری و ناهنجاری‌ها ورود کرده است و تحقق شعار سال را راهکار رفع بخشی از این مشکلات می‌داند.

موسوی تصریح کرد: متاسفانه در استان مرکزی مشکلاتی برای صنایع و کارخانجات پیش آمده است. دادگستری استان ضمن ورود به موضوع و بازدید از صنایع، مسائل و مشکلات را بررسی کرده است و نقش حمایتی خود را از موضوع کار و تولید و اشتغال به خوبی ایفا کرده است.

وی در خصوص تبرئه شدن ۴۱ کارگر شرکت آذرآب اراک اظهار کرد: در خصوص پرونده کارگران این شرکت، دادسرا احراز مجرمیت را انجام داده بود، کیفرخواست صادر شده و محکمه بدوی با نگاهی کریمانه به کارگران در خصوص این پرونده ها عمل کرد و حکم محکومیت تعلیقی در این خصوص در نظر گرفت و هیچ محکومیت اجرایی لحاظ نشد، اما معاندان و برخی مغرضان داخلی به دروغ خبررسانی کردند که دادگستری استان مرکزی کارگران را به دلیل درخواست مطالبات خود محکوم کرده است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی با تاکید بر اینکه هیچ کارگری در استان به دلیل مطالبات مورد مواخذه و سوال قرار نمی‌گیرد، چه برسد که محکومیت برای او در نظر گرفته شود، گفت: حکم دادگاه بدوی محکومیت نبود، بلکه محکومیت تعلیقی بود که اتفاقا جنبه‌های مثبت تربیتی و پیشگیرانه دارد، ولی با دستور آیت‌االله رییسی و بدلیل حساسیت وی، پرونده مجددا در دادگاه تجدیدنظر با دقت و حساسیت بررسی شد تا نیروی کار که عمدتا کارگر و ستون فقرات تولید هستند صدمه‌ای نبینند و حتی کاهش انگیزه در کارگران بروز نکند که منجر به کاهش تولید شود و به صنعت، تولید و اشتغال صدمه وارد کند.

وی اظهار کرد: پیرو دستور رییس قوه قضائیه پرونده ظرف دو تا سه روز در یک اقدام انقلابی و جهادی با حذف زمان‌هایی که معمولا دادگاه تجدیدنظر و دادرسی به خود اختصاص می دهند، تلاش شد در هفته قوه‌قضائیه و در آستانه میلاد امام رضا(ع) این اقدام جهادی سریعتر انجام شود و بر همین اساس همکاران تجدیدنظر و قائم مقام دادگستری استان جهادگونه ورود کردند و ضمن بررسی دقیق پرونده‌ها، دلایل و مدارک کارگران مشخص شد که کارگران تحت شرایط خاصی مرتکب اشتباهی شده اند که قابلیت اغماض و چشم‌پوشی داشت و با این دیدگاه دادگاه تجدید نظر به این نتیجه رسید که می‌تواند ۴۱ کارگر شرکت آذرآب را تبرئه کند و بر همین اساس حکم بر تبرئه کارگران صادر شد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها