رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا

با چند راهکار ساده و خانگی به راحتی می‌توانید سیاهی زانو، قوزک پا و آرنج را پاکسازی کنید

رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا

ترفندهایی موثر برای رفع سیاهی قوزک پا

سیاهی قوزک پا، زانو یا آرنج از شایع‌ترین معضلاتی است که بیشتر افراد به خصوص بانوان با آن درگیر هستند. در واقع سیاهی‌های این قسمت از اعضای بدن علاوه بر ظاهر زشت ممکن است خارش را هم به وجود آورد و باعث آزار و اذیت شود.

تجمع سلول‌های مرده پوست در ناحیه قوزک پا، زانو یا آرنج، مصرف دارو‌های ضدبارداری، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کک و مک، لکه‌های پیری، مشکلات پوستی از قبیل اگزما و پسوریازیس، التهاب یا کبودی‌های ناشی از آسیب قلبی و ... می‌تواند باعث سیاهی قوزک پا، زانو یا آرنج شود.

در صورتی که رنگ آرنج یا قوزک پا‌هایتان نسبت به دیگران تیره‌تر است می‌توانید از روش‌های طبیعی و خانگی که در ادامه به آن پرداخته ایم، کمک بگیرید.

راهکار‌های خانگی برای رفع تیرگی قوزک پا، آرنج و زانو

با استفاده از ۳ الی ۴ قاشق جوش شیرین و مقدار کمی آب به اندازه‌ای که خمیر سفت به دست بیاید را با هم مخلوط کنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را در نواحی سیاه پوست خود قرار دهید و در انتها با آب سرد بشویید، این کار را تا زمانی انجام دهید که پوست تان مطابق میلتان سفید و شفاف شود.

یک قاشق غذا خوری شکر و یک قاشق غذاخوری عسل را با یک عدد آب لیمو ترش ترکیب کنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه در نواحی تیره پوست قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید، لیمو یکی از مهم‌ترین راهکار‌هایی است که به علت ویتامین C موجود در خود باعث سفید شدن پوستتان می‌شود.

آلوئین موجود در آلوئه ورا به علت اینکه باعث کاهش رنگدانه پوست می‌شود می‌تواند از تجمع سیاهی در نواحی مانند قوزک پا، زانو و آرنج جلوگیری کند، برای انجام این کار بهتر است یک تا دو قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب آن را بشویید تا شاهد پوستی شفاف و سفید باشید.

آلفا هیدروکسی موجود در سرکه سیب کمک زیادی به پاکسازی پوست می‌کند و بافت پوست‌ را بهبود می‌بخشد، فقط کافی است سرکه سیب خام را با دو قاشق غذا خوری عسل ترکیب کرده و در ناحیه سیاه پوست قرار دهید تا شاهد روشن شدن و سفیدی زانو‌های خود شوید.

برای سفیدی قوزک پا، زانو‌ها و آرنج استفاده از روغن زیتون موثر است. برای انجام این کار یک پنبه کوچک را با مقدار بسیار کمی روغن زیتون آغشته کرده و حدود یک الی دو دقیقه آن را روی پوست خود مالش دهید، در صورتی که هدف شما پاکسازی قوزک پا بود حتما بعد از انجام آن جوراب بپوشید و به مدت یک ساعت این ناحیه را بپوشانید.

منبع: سلامانه

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها