نامه ۶ شناگر خانم علیه فساد اخلاقی در فدراسیون شنای آمریکا

۶ شناگر آمریکایی قربانی فساد اخلاقی با انتشار نامه‌ای سرگشاده خواستار پایان یافتن

نامه ۶ شناگر خانم علیه فساد اخلاقی در فدراسیون شنای آمریکا

۶ زن شناگر آمریکایی که سال‌ها قبل قربانی فساد اخلاقی و مورد سوء استفاده جنسی مربیان تیم ملی این کشور قرار گرفته بودند، با انتشار نامه‌ای سرگشاده از فدراسیون شنای آمریکا خواستند "فرهنگ سوء استفاده جنسی" در این سازمان را از بین ببرند.

در این نامه که روز گذشته تحویل "تیم هینکی" رئیس اجرایی فدراسیون شنای آمریکا شد از این سازمان خواسته شده درباره" اپیدمی سوء استفاده جنسی" در این نهاد ورزشی اقداماتی صورت دهد.

همچنین در این نامه که توسط وکیل این ۶ زن نوشته شده، نام ۸ نفر که قربانیان می‌گویند باید هر چه زودتر از شنای آمریکا حذف شوند، آورده شده است.

در بخشی از این نامه آمده است با توجه به اینکه بیش از ۱۰ سال است که عمیقاً درگیر فساد جنسی فدراسیون شنای آمریکا هستیم برای ما کاملا مشخص است فرهنگی که از رفتار جنسی مربیان در قبال ورزشکاران کم سن و سال چشم پوشی می‌کند، همچنان در سازمان شما وجود دارد.

ماه گذشته این شش زن از فدراسیون شنای آمریکا به خاطر اینکه نتوانسته از آن‌ها در برابر سوء استفاده جنسی مربیان تیم ملی مراقبت کند، شکایت کردند.

این شناگران که سال‌ها قبل قربانی فساد اخلاقی ۳ مربی تیم ملی به نام‌های ایوی، اورت و کینگ بوده اند، از "تیم هینکی" خواسته اند ۸ فرد نام برده شده در این نامه را برای همیشه و علناً از فدراسیون شنای آمریکا محروم کند.

اولین فردی که نام در این فهرست آمده، "مورای استیفنس"است که در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا هدایت تیم ملی آمریکا را برعهده داشت.

در این نامه ادعا شده است که فدراسیون شنای آمریکا از سال ۲۰۱۱ می‌دانست که استیفنس مشکل اخلاقی دارد، اما به جای محروم کردن او اجازه داد او کاملاً آرام استعفا دهد.

نفر دوم این لیست، "پل برگن" است که طی سال‌های ۱۹۸۰، ۱۹۸۴، ۱۹۸۸ و ۲۰۰۰ مربی تیم ملی المپیک آمریکا بود.

در مورد برگن هم فدراسیون شنای آمریکا سال‌ها می‌دانست که او "دینا اشمیت" قهرمان المپیک، را مورد سوء استفاده اخلاقی قرار داده، اما او را محروم نکرده است.

نفر سوم این فهرست" جان لئونارد " است که سال‌های طولانی رئیس اتحادیه مربیان شنای آمریکا بود.در این نامه عنوان شده است که او سابقه طولانی در مخالفت با یافتن راه حلی برای محافظت از کودکان در برابر سوء استفاده جنسی داشته است.

نفر چهارم در این لیست "ماری جو سوآلی "، نایب رئیس فدراسیون شنای آمریکا است.در این نامه ادعا شده است، او نه تنها نتوانسته سیاست‌ها و برنامه‌هایی را برای جلوگیری از سوء استفاده جنسی برقرار کند بلکه شکایت‌ها علیه مربیان خاطی را هم لاپوشانی کرده است.

پنجمین نفر در این لیست "مارک شوبرت" است که در این نامه از او به عنوان پرافتخارترین مربی در تاریخ شنای آمریکا نام برده شده است.

مدیر سابق تیم ملی آمریکا متهم است که در برابر سوء استفاده از ورزشکاران کم سن سکوت کرده و نتوانسته برای حفاظت از آن‌ها کاری انجام دهد."کلیت بنتون" نفر ششم این فهرست است، عضو طولانی مدت هیئت مدیره فدراسیون که شکایت‌ها علیه "اندی کینگ" (مربی سابق آمریکا) را مسکوت گذاشته است.

نفر هفتم لیست هم "میلی نایگرن" است. این زن متهم است که رفتار‌های "کینگ" را به نهاد‌های مجری قانون گزارش نکرده است.و نفر آخر لیست هم"استیو مرسلی"، یکی از مربیان تیم ملی است، که شکایت‌ها علیه "کینگ" را لاپوشانی کرده است.

در بخش پایانی این نامه سرگشاده آمده است:"چندین دهه است که فدراسیون شنای آمریکا تصمیم گرفته به جای رفع علت اصلی که منجر به آزار و اذیت کودکان شده، علایم بیماری را درمان کنند و این روند باید پایان یابد. "

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها