تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز به بهره برداری رسید

تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز با حجم روزانه یک صد هزار مترمکعب، با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو در یک ارتباط ویدئو کنفرانسی به افتتاح و بهره برداری رسید.

تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز به بهره برداری رسید

با راه‌اندازی این تصفیه خانه حدود ۶۰۰ هزار نفر از خدمات آن بهره مند خواهند شد و حدود ۱۸۰ هزار خانوار تحت پوشش خدمات آن قرار خواهند گرفت. بطور کلی با افتتاح این تصفیه خانه ۴۹ درصد از جمعیت شهر شیراز تحت پوشش خدمات آن قرار می‌گیرند.

این تصفیه خانه در جنوب شرقی شیراز و در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار احداث شده و طرح نهایی این تصفیه خانه شامل ۵ مدول است که هم‌اکنون ۲ مدول آن برای فاز یک در آستانه شرف بهره برداری است و در شبانه روز صد هزار متر مکعب ظرفیت تصفیه فاضلاب را دارد.

کمک به افزایش ظرفیت خود پالایی زیست بوم و جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک، جلوگیری از برداشت بی رویه منابع آب متعارف برای مصارف غیر شرب، جلوگیری از عدم انتشار روزانه ۸۵۰ متر مکعب عوامل بیماری زا در محیط زیست و ایجاد ظرفیت آبی جدید برای منطقه و برای آبیاری فضای سبز و صنعت از اهداف ساخت این تصفیه خانه است.

ایجاد اشتغال از دیگر مزایای این پروژه عظیم و مدرن است.

احداث نیروگاه برق بیوگازی با ظرفیت 1.5 مگاوات که با گاز متصاعد شده در همین تصفیه خانه تولید انرژی می‌کند از دیگر مزایای این پروژه است که در آینده در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

همچنین از پساب این تصفیه خانه در امور صنعتی و کشاورزی با سیستم بازچرخانی بهره برداری وسیعی انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها