اجرای سیستم نوین آبیاری در ۱۶۸ هکتار از اراضی کشاورزی سرخه

مدیر جهاد کشاورزی سرخه از اجرای سیستم نوین آبیاری در ۱۶۸ هکتار از اراضی سرخه خبر داد و گفت: این طرح بااعتبار ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی اجرا شد.

اجرای سیستم نوین آبیاری در ۱۶۸ هکتار از اراضی کشاورزی سرخه

فاطمه سعیدی، صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه اجرای سیستم نوین آبیاری به‌عنوان یک ضرورت در راستای مقابله با بحران کم‌آبی در دستور کار این نهاد قرار دارد، اظهار داشت: بر همین اساس ۱۶۸.۵ هکتار از اراضی کشاورزی سرخه به سیستم نوین آبیاری تجهیز شدند.

وی، بابیان اینکه ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی برای اجرای این طرح هزینه شده است، افزود: در حال حاضر ۸۷ هکتار از اراضی این شهرستان نیز در دست اجرا قرار دارند که با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح گامی مؤثر در راستای کاهش میزان مصرف آب در بخش کشاورزی برداشته می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سرخه، با تأکید بر اینکه درمجموع ۱۱ پروژه در مناطق مختلف این شهرستان بااعتبار ذکرشده تحت پوشش دستگاه‌های نوین آبیاری قرارگرفته است، اضافه کرد: با بررسی و پتانسیل‌یابی انجام‌شده از سوی واحد فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، مابقی اراضی نیز تحت پوشش دستگاه‌های نوین آبیاری قرار گیرد.

سعیدی، با اشاره به اینکه مدیریت بهتر آب و افزایش راندمان و عملکرد در سطح از اهداف مهم اجرای این طرح است، خاطرنشان کرد: تولید محصول باکیفیت نیز در راستای اجرای طرح آبیاری نوین ازجمله رویکردهای مهمی است که در این راستا دنبال می‌شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها