ثبت رکورد جدید بیماران بستری کویید ۱۹ در آذربایجان‌غربی

احتمال بحران کرونا درهفته آینده

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در چهل و هشتمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کویید ۱۹ درباره وضعیت آذربایجان غربی در روزهای آینده گفت: با بررسی های انجام شده، استان در ۱۰ روز آینده شرایط خوبی نخواهد داشت.

احتمال بحران کرونا درهفته آینده

جواد آقازاده درباره شیوع بیماری در استان افزود: استان آذربایجان‌غربی به پیک بیماری نرسیده است و در حال حاضر مراحلی از موج اول را طی می کنیم. با شرایط موجود در روزهای آینده تعداد بیماران بستری و فوتی کویید ۱۹ در استان افزایش خواهد یافت.

وی درباره شیوع بیماری در مرکز استان بیان کرد: در حال حاضر بیمارستان های طالقانی، امام خمینی (ره) و امام رضا (ع)، بیماران مبتلا به کویید ۱۹ را پذیرش می کنند. با تکمیل ظرفیت بیمارستان های ذکر شده، در روزهای آینده بیمارستان مطهری ارومیه نیز بیماران مبتلا به کویید ۱۹ را در ارومیه پذیرش خواهد کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره ثبت رکورد جدید در تعداد بیماران بستری در استان گفت: متاسفانه دیروز ۸۵۳ نفر بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی در استان بستری شده است که از این تعداد ۳۲۸ نفر به طور قطعی مبتلا به کویید ۱۹ بوده و ۵۲۵ نفر مشکوک به کرونا هستند. همچنین ۴۹ بیمار به ونتیلاتور وصل است که از این تعداد ۱۹ بیمار قطعا مبتلا به کویید ۱۹ هستند.
آقازاده درباره تجهیزات درمانی استان بیان کرد: در ماه گذشته ۴ دستگاه سی تی اسکن وارد استان شده است و هیچ مشکلی برای تامین تجهیزات درمانی وجود ندارد و مجوز ایجاد بخش جدید برای پذیرش بیماران مبتلا به کویید ۱۹ را داریم.

منبع: خبرآنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها