آغاز احداث آبگیر دائمی برای شهر آب بر با رفع مشکل راه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با رفع مشکل راه، آبگیر دائمی برای شهر آب بر آغاز می‌شود.

آغاز احداث آبگیر دائمی برای شهر آب بر با رفع مشکل راه

علیرضا جزءقاسمی، اظهار کرد: با رفع مشکل راه و ایجاد مسیر دسترسی به چشمه کوثر جهت انتقال تاسیسات و امکانات، آبگیر دائمی برای تامین آب شرب شهر آببر احداث می‌شود و در صورت ترمیم و اصلاح 300 متر راه تخریب شده در جریان سیلاب سال‌جاری، شرکت آب و فاضلاب آبگیر دائمی چشمه کوثر را کمتر از یک ماه احداث و در مدار بهره‌برداری قرار می‌دهد.

وی، افزود: پس از وقوع سیلاب بی‌سابقه در چشمه کوثر و ایجاد خسارت‌های عمیق به تاسیسات تامین آب شهر آببر، شرکت آب و فاضلاب بلافاصله نسبت به احداث آبگیر موقت و خط انتقال اضطراری اقدام کرده و اکنون نیز درصدد احداث آبگیر دائمی و پس از آن اجرای عملیات ترمیم تاج سد کوثر است.

این مسئول ادامه داد: چشمه کوثر، آب شرب مورد نیاز شهر آببر و روستای کردآباد را تامین می‌کند که برای ترمیم دائمی خسارت‌های وارده بر این چشمه، طبق برآوردها نزدیک به 60 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

جزءقاسمی، تصریح کرد: صددرصد آب شرب مشترکان در شهر آببر و روستای کردآباد از طریق چشمه کوثر تامین می‌شود که برای مواقع بحران و کمبود آب، قنات داخل شهر به عنوان منابع جایگزین در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، با تاکید بر اینکه در تامین آب شرب شهروندان آببری هیچگونه کمبودی وجود ندارد خاطرنشان کرد: اهالی ضمن رعایت مصرف بهینه آب در فصل گرم سال و بی‌توجهی به شایعات، اخبار موثق را از صرفا از امور آب و فاضلاب شهرستان طارم و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان دریافت کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها