رعایت نکات بهداشتی در حرم رضوی الزامی است 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با درخواست از عموم زائران برای رعایت همه نکات بهداشتی تاکید کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در کلیه مراحل حضور در حرم مطهر رضوی برای عبور از این شرایط سخت ضرورت دارد. 

رعایت نکات بهداشتی در حرم رضوی الزامی است 

مصطفی خاکسار قهرودی، در این‌باره اظهار کرد: بازگشایی حرم مطهر حضرت رضا(ع) موجب سرور و شادی زائران و مجاوران عزیز و مردم مؤمن و متدین شهر مشهد شده است و ما از توفیق مجدد خدمتگزاری به زائران بارگاه مطهر رضوی خوشحال هستیم.

وی، افزود: با رعایت نسبتاً مناسب دستورالعمل‌های بهداشتی، زیارت مردم در جریان است و وضعیت رعایت نکات بهداشتی در حرم مطهر هم به طور نسبی در قیاس با نقاط دیگر شهر، وضعیت بسیار مطلوب‌تری است.

خاکسار قهرودی، با ابراز ناخشنودی از شروع موج دوم بیماری کرونا تاکید کرد: متاسفانه کم‌توجهی برخی در سایر نقاط شهری، موجب وخامت اوضاع شده و وضعیت را به حد هشدار بالا رسانده است.

وی، ادامه داد: ما به عنوان خادمان مردم در آستان قدس رضوی برای ارائه خدمات مستمر به زائران و مجاوران محترم به طور جدی از عموم مردم درخواست می‌کنیم که در تمام مدت زمان تشرف از ساعت ورود تا لحظه خروج و استفاده از اماکن حرم مطهر رضوی به رعایت نکات بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

خاکسار قهرودی، بیان کرد: از زائران عزیز بارگاه ملکوتی امام هشتم خواهش می‌کنیم که از ماسک استفاده کنند و فاصله اجتماعی تعریف شده را در بخش‌های مختلف حضور عبادی‌شان در فضای حرم مطهر از زیارت، اقامه نماز جماعت گرفته تا نشستن، حرکت در صحن‌ها و توقف‌ها بیشتر از آنچه تا امروز رعایت می‌کردند، رعایت کرده و خود را ملزم به اجرای این نکات بهداشتی کنند.

وی تصریح کرد: اجازه ندهیم که کوتاهی احتمالی در رعایت این نکات به عنوان یک وظیفه دینی و اجتماعی، بهانه‌ای برای ایجاد تغییرات احتمالی در وضعیت اداره حرم مطهر رضوی به وجود بیاورد و این تغییرات موجبات سخت‌تر شدن شرایط و خدای نخواسته اعمال دوباره محدودیت‌ها برای زیارت زائران و مجاوران را فراهم سازد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، ابراز کرد: بنا به اظهار نظر متخصصان امر، درصد رعایت مردم مؤمن و متدین ایران اسلامی و زائران گرامی در محدوده حرم منور رضوی بسیار بیشتر از دیگر نقاط شهری است. اما برای عبور از وضعیت دشوار پیش آمده و گرفتن همه بهانه‌ها و جلوگیری از تاثیر اعمال فشارها در نحوه مدیریت حرم مطهر، باید توجه کامل و صددرصد نسبت به نکات بهداشتی انجام بگیرد.

وی، اضافه کرد: همه باید از ماسک استفاده کنند و همه باید فاصله اجتماعی را در کلیه مراحل حضور در حرم رعایت کنند تا به سلامت از این شرایط سخت عبور کنیم. این خواسته ما به عنوان خدمتگزاران مردم است که حتی در سایر نقاط شهری آن را مورد توجه قرار دهند؛ چراکه رعایت بیشتر نکات مورد تاکید در دیگر نقاط شهر موجب برقراری شرایط سالم تر و امن‌تر برای تردد راحت‌تر و مطمئن‌تر در محدوده حرم مطهر می‌شود.

خاکسار قهرودی، ادامه داد: از همه درخواست می‌کنیم که با توجه جدی به این وظیفه دینی و اجتماعی، خدمتگزاران خودشان را در داخل حرم یاری کنند. نهایت تلاش ما تا کنون بر این بوده که امکانات بهداشتی و مواد ضدعفونی را در حرم رضوی فراهم کنیم. زائران از لحظه ورود تا حضور در صحن‌ها و بست‌ها از مواد ضدعفونی استفاده کنند، افراد تعلیم دیده‌ای حاضر هستند تا تذکر و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند، به افرادی که ماسک همراه نیاورده‌اند، ماسک در اختیارشان می‌گذاریم ولی نیازمند همکاری زائران عزیز هستیم که مثل همه لوازم شخصی و عبادی، ماسک را همراه داشته باشند.

وی، ابراز امیدواری کرد که با کمک همگان و لطف و عنایت خداوند متعال و حضرت رضا(ع) شرایط سالم و ایمنی برای حضور و زیارت زائران و مجاوران حرم مطهر فراهم شود و به خاطر انجام یک عمل مستحب بسیار ارزشمند، خدای ناکرده ما زمینه‌ساز فعل سنگینی چون سرایت بیماری نشویم که به جرات باید به لحاظ شرعی پاسخگو باشیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها